Θυμάστε την εποχή που έκαναν την εμφάνισή τους τα τετρακίνητα «θηρία» της Audi με τη μαγική επωνυμία quattro; Από τότε έχουν περάσει τέσσερις δεκαετίες και έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι της αυτοκίνησης και των αγώνων. Η Audi όλα αυτά τα χρόνια δεν έχει αφήσει ανεκμετάλλευτη την εμπειρία και τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει από τη διαρκή εμπλοκή της με τους αγώνες. Και φέτος έρχεται να εξαργυρώσει όλη αυτή την επιμονή της με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Κερδίζοντας το Dakar Rally, έναν αγώνα που φημίζεται για το πόσο σκληρός και απαιτητικός είναι.
Ακόμη πιο αξιοθαύμαστο είναι το ότι η Audi στέφθηκε νικήτρια με ένα «διαφορετικό» αυτοκίνητο απ’ ότι θα περίμενε κανείς. Το Audi RS Q e-tron στα χέρια των Ισπανών Carlos Sainz/Lucas Cruz μετά από 7.900 χλμ. νίκησε τον αγώνα με μια καθαρή διαφορά 1 ώρας και 20 λεπτών μπροστά από τον επόμενο συνδυασμό. «Συγχαρητήρια στην ομάδα της Audi Sport που κέρδισε το rally Dakar», ήταν η άμεση αντίδραση του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της Audi AG, Gernot Dollner. Για να συμπληρώσει πως «η Audi για άλλη μια φορά έθεσε το ορόσημο στο μηχανοκίνητο αθλητισμό». Γιατί όμως μια τόσο βαρυσήμαντη δήλωση; Διότι το Audi RS Q e-tron έχει ηλεκτροκίνηση στους 4 τροχούς. Η παροχή ενέργειας διασφαλίζεται με μια υψηλής τάσης μπαταρία με ένα μετατροπέα ενέργειας εξοικονομώντας 60% σε εκπομπές ρύπων σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα.
Οι Carlos Sainz/Lucas Cruz εξασφάλισαν τη νίκη, αφού ήταν στη κορυφή από την έκτη ειδική. Βέβαια οι δύο Ισπανοί είναι μετρ του Dakar Rally αφού έχουν τερματίσει πρώτοι το 2010, 2018 και 2020 κι αυτή είναι η τέταρτη επιτυχία τους – ή δεύτερη με το Volkswagen Group. Παρόλα αυτά ο αγώνας γι’ αυτούς δεν ήταν σε καμία περίπτωση περίπατος, καθώς οι δεύτεροι Sebastien Loeb/ Fabian Lurquin της BRX τους άσκησαν μεγάλη πίεση ροκανίζοντας τη διαφορά.
Ειδικές διαδρομές των 400 χλμ., δύο μαραθώνιες διαδρομές με περιορισμένο ή και καθόλου σέρβις, 4.600 χρονομετρημένα χιλιόμετρα σε σύνολο 7.883 είναι μόνο μερικά από τα χαρακτηριστικά του rally Dakar 2024, μέσα σε κακοτράχαλα εδάφη και αντίξοες συνθήκες που ζητούσαν τα πάντα από τα πληρώματα. Παρόλα αυτά ο Carlos Sainz στα 61 του χρόνια πέτυχε -μετά από τέσσερις δεκαετίες στους αγώνες- να είναι για οκτώ ημέρες στην κορυφή. Τα συγχαρητήρια αξίζουν οπωσδήποτε και στα δύο άλλα πληρώματα της Audi που κι εκείνα είχαν πολύ καλή επίδοση παρόλες τις ατυχίες που τους προέκυψαν με διάφορες ζημιές.
Η Audi Sport τα κατάφερε για άλλη μια φορά μετά τις επιτυχίες στα ράλλυ της δεκαετίας του ΄80 με τα quattro, όπως και στο Le Mans. Τα TFSI, τα εξηλεκτρισμένα e-tron quattro και όλη η τεχνογνωσία και τεχνολογία που έχει αναπτυχθεί πιστοποιούν με τον καλύτερο τρόπο το σλόγκαν της Audi “Vorsprung durch Technik”.