To Toyota GR Corolla είναι ένα από τα πιο «καυτά» αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα, κι όχι μόνο στην κατηγορία των hot hatches. Η υποδοχή που του ετοίμασε το κοινό ήταν τέτοια, ώστε έφτασε σε σημείο να πωλείται με αίτηση σε κάποιες αγορές! Από τους κυριότερους λόγους για αυτό το «σουξέ», ο κινητήρας.
Ο 1.600άρης τρικύλινδρος τούρμπο που γνωρίσαμε από το GR Yaris, στο GR Corolla έφτασε στο απόγειο της ισχύος του. Εργοστασιακά ανακοινώνεται στα 304 άλογα στις 6.500 σ.α.λ. και τα 370 Nm στις 3.000-5.500 σ.α.λ., καθιστώντας ικανό το ιαπωνικό «όπλο» για 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 5,0 δλ. Ισχύς βέβαια που αφορά το στρόφαλο, καθώς στους τροχούς φτάνουν αρκετά λιγότερα άλογα λόγω απωλειών. Στα τετρακίνητα υπολογίζουμε -15 με -25% κάτω σε σχέση με το τι δηλώνει ο κατασκευαστής. Συνεπώς, το κορυφαίο Corolla κανονικά θα πρέπει να βρίσκεται γύρω στα 225 – 228 άλογα «τροχό». Τι λέει το δυναμόμετρο;
Όχι απλά τα καλύτερα, αλλά σκορπάει ενθουσιασμό. Ο G16E-GTS ανέβηκε στα ράουλα και κατέθεσε διαπιστευτήρια, διαψεύδοντας ακόμα και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις. Η δύναμη που καταγράφηκε στους τροχούς ανήλθε στα 258,66 άλογα, που αν συνυπολογίσουμε τις απώλειες γίνονται στο στρόφαλο 344,8! Με άλλα λόγια, 345 άλογα αντί των 304 που δηλώνει η Toyota, ήτοι ένα ωραιότατο 13,4% πάνω!