Σε διαδικασία επαναπροσδιορισμού της σειράς μοντέλων της φαίνεται ότι βρίσκεται η Mercedes και θεωρείται πολύ πιθανό βασικά μοντέλα όπως η A-Class να καταργηθούν από τον Γερμανό κατασκευαστή.
Τίποτα, βεβαίως, δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα, αλλά ο Διευθύνων Σύμβουλος του «αστεριού», Ola Källenius, έριξε τη «βόμβα» στη σύνοδο κορυφής Future of the Car των Financial Times, λέγοντας πως «θα μιλήσουμε περισσότερο την επόμενη εβδομάδα, αλλά δεν είναι στόχος μας να είμαστε ανταγωνιστές των κατασκευαστών με μεγάλο όγκο πωλήσεων. Δεν είναι αυτό που αντιπροσωπεύει η Mercedes-Benz».Ο Källenius πρόσθεσε ότι η εταιρεία θα προτιμούσε να «κοιτάζει προς τα πάνω, παρά προς τα κάτω», γεγονός που υποδηλώνει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να επικεντρωθεί σε μοντέλα ακόμη υψηλότερης ποιότητας. Συνέχισε, μάλιστα, τονίζοντας «μείνετε συντονισμένοι όσον αφορά το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων μας».
Ενώ ο Källenius δεν είπε ποια μοντέλα αρχικού επιπέδου θα μπορούσαν να απορριφθούν, όλοι γνωρίζουμε ότι η A-Class βρίσκεται στη βάση της γκάμας και σε κάποιες μεγάλες αγορές όπως των Ηνωμένων Πολιτειών και του Καναδά, δεν τα πηγαίνει καλά. Όπως είπε η ίδια η εταιρεία νωρίτερα φέτος, «μετά από προσεκτική εξέταση, η MBUSA δεν θα προσφέρει πλέον το sedan της A-Class στις ΗΠΑ μετά το τρέχον έτος. Ενώ η A-Class έτυχε εξαιρετικά καλής υποδοχής από τους πελάτες μας συνολικά, από την κυκλοφορία της το 2019, αυτή η απόφαση συνάδει με τη συνεχιζόμενη προσπάθειά μας να εξορθολογίσουμε τη στρατηγική μας. Το SUV GLA θα καταλάβει τη θέση της A-Class ως σημείο εισόδου στη γκάμα προϊόντων» στην αντίπερα όχθη.
Εάν αυτή η δήλωση ληφθεί υπόψη παγκοσμίως, τότε είναι πολύ πιθανό η Mercedes να επικεντρώνεται –από τα βασικά μοντέλα της- στα crossover, αντί στα σεντάν και τα χάτσμπακ. Λογικά, θα μάθουμε περισσότερα σύντομα, αλλά θα ήταν κάπως περίεργο ομολογουμένως, αν η A-Class καταργηθεί, καθώς πούλησε 198.926 μονάδες στην Ευρώπη το 2019, πριν από την πανδημία του κορωνοϊού και την επακόλουθη κρίση των ημιαγωγών. Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις μειώθηκαν στις 118.439 μονάδες πέρυσι, αλλά αυτό εξακολουθεί να είναι σημαντικά καλύτερο από τις 75.124 GLA που πωλήθηκαν την ίδια περίοδο.