Ένα από τα δημοφιλέστερα και πιο διαχρονικά pick up της ευρωπαϊκής αγοράς, παίρνει την άγουσα για τα εμπορικά αποδυτήρια. Η Nissan ανακοίνωσε την απόσυρση του Navara από τη Γηραιά Ήπειρο, με μια λιτή ανακοίνωση στο Automotive News.
«Η παραγωγή της σημερινής γενιάς Navara θα τερματιστεί, όταν το εργοστάσιο στη Βαρκελώνη σταματήσει τον κύκλο εργασιών του, τον ερχόμενο Δεκέμβρη. Οι πωλήσεις θα σταματήσουν σταδιακά, εντός του 2022» δήλωσαν οι Ιάπωνες, εξηγώντας πως «η απόφαση αυτή αντανακλά την ολοένα μικρότερη ζήτηση για μοντέλα της κατηγορίας, καθώς οι Ευρωπαίοι στρέφονται στα van.» Ανάλογη μοίρα είχαν πολύ νωρίτερα, τα όμορα Renault Alaskan και Mercedes X-Class. Η Nissan είχε την εναλλακτική να εισάγει το Navara από την Ταϊλάνδη, όμως η πρόταση απορρίφθηκε λόγω κόστους από το Δ.Σ.
Ενδεικτικό της πτωτικής πορείας των pick up στην Ευρώπη, είναι οι μόλις 116.280 ταξινομήσεις που καταγράφηκαν την προηγούμενη χρονιά. Σίγουρα η πανδημία έπαιξε τον ρόλο της, όμως η μείωση στη ζήτηση των αγροτικών ήταν πολύ μεγαλύτερη συγκριτικά με άλλες κατηγορίες.
Το Navara λανσαρίστηκε το 1985 και παραγόταν μέχρι από ελληνικά χέρια, στο εργοστάσιο του Βόλου. Εξίσου σημαντική για τα ελληνικά -και, γενικότερα, τα pick up- δεδομένα η τρίτη γενιά, που εμφανίστηκε το 2004. Το D40 ήταν από τα πρώτα αγροτικά που έδωσαν έμφαση στην ποιότητα της καμπίνας, τον εξοπλισμό, την ποιότητα κύλισης, το ραφινάρισμα και την εν γένει προσέγγιση επιβατικών στάνταρ, δείχνοντας το δρόμο για τα pick up που κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους σήμερα. Και, φυσικά, ουδείς ξεχνάει το βελτιωτικό πακέτο της ελληνικής αντιπροσωπείας, που ανέβαζε την απόδοση του 2.5 TD από τα 174 άλογα και 403 Nm, στους 200 ίππους και τα 486 Nm.