Η τεχνολογία των αυτοκινήτων έχει ανέβει σε πολύ υψηλά επίπεδα, προς όφελος των καταναλωτών, αλλά και για το καλό του περιβάλλοντος. Ποιος να φανταζόταν πριν από μερικά χρόνια ότι ένα αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας θα φρέναρε μόνο του, θα είχε 10 αερόσακους, θα εξοπλίζονταν με οθόνες στο ταμπλό και την κίνησή του θα αναλάμβαναν τρεις κινητήρες;
Και όμως δεν πρόκειται για κάποιο λάθος, αλλά για μια πραγματικότητα. Το πολυτάλαντο και με πολλά ακόμα χαρίσματα, νέο αυτό μοντέλο, είναι το αποκλειστικά υβριδικό Honda Jazz e:HEV. Τόσο στην «κλασική» 5θυρη έκδοση, όσο και στο πιο περιπετειώδες Jazz Crosstar όπου και θα επικεντρωθούμε, δεν είναι ένα «απλό» υβριδικό μοντέλο που χρησιμοποιεί τον κινητήρα βενζίνης για να κινηθεί και τον ηλεκτροκινητήρα ως βοηθητικό.
Η υβριδική τεχνολογία i-MMD χρησιμοποιεί 2 ηλεκτροκινητήρες. Ένα για την κίνηση του οχήματος και ένα για τη φόρτιση της μπαταρίας. Ο τρίτος κινητήρας, είναι ο βενζίνης 1.5 i-VTEC, ο οποίος λειτουργεί για να φορτίσει την μπαταρία ιόντων λιθίου, που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ. Το θερμικό μοτέρ στο 80% και μόνο σε υψηλές ταχύτητες κινεί τους τροχούς (20%), μιας και η κίνηση στους τροχούς μεταδίδεται κυρίως από τον ηλεκτροκινητήρα. Η μετάδοση γίνεται με πρωτοποριακό κιβώτιο e-CVT, δίχως ιμάντα και με ελάχιστα κινούμενα εξαρτήματα. Το e-CVT δεν είναι ένα συμβατικό CVT, αφού ουσιαστικά αποτελείται από τους ηλεκτροκινητήρες, 2 σετ γραναζιών, 2 πολύδισκους συμπλέκτες και το διαφορικό. Η όπισθεν δεν έχει γρανάζια και γίνεται αθόρυβα με ηλεκτροκίνηση.
O 1.5 i-VTEC αποδίδει 98 ίππους και 131 Nm ροπής, ενώ το ηλεκτρικό μοτέρ για την κίνηση έχει ισχύ 109 ίππων και 253 Nm ροπής. Το Jazz Crosstar e:HEV επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα, η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 173 χλμ./ώρα, η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι 4,8 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 109 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Η προηγμένη τεχνολογία e:HEV ελέγχει διαρκώς την απόδοση και την οικονομία του Jazz για να προσφέρει την πιο κατάλληλη πηγή ενέργειας. Έτσι, παρέχει τη βέλτιστη ενέργεια στο αυτοκίνητο ομαλά και απρόσκοπτα, αλλάζοντας αυτόματα μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης: engine drive, hybrid drive και του πλήρως ηλεκτρικού EV drive.
Το νέο μικρό Crossover της Honda, προσφέρει και υψηλά επίπεδα ασφαλείας σε όλους τους επιβάτες του (5 αστέρια στο Euro NCAP). Περιλαμβάνει 10 αερόσακους, ειδικού σχεδιασμού αμάξωμα, τα συστήματα αυτόνομης πέδησης, προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, ειδοποίησης απόκλισης και διατήρησης λωρίδας, αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας και adaptive cruise control. Επιπλέον, εξοπλίζεται με αυτόματο κλιματισμό, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, οθόνη αφής 9 ιντσών και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Εξωτερικά, την πιο «εκτός δρόμου» εμφάνισή του τονίζουν η διαφορετική μάσκα εμπρός με τις οριζόντιες, τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος, οι ράγες οροφής, και η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος των 152 χλστ. Στο εσωτερικό του Jazz Crosstar, τα πρώτα στοιχεία που δημιουργούν θετικές εντυπώσεις, είναι η ευρυχωρία, ο μοντέρνος σχεδιασμός και ο ευχάριστος διάκοσμος. Παρά τα 4 μέτρα μήκους του, το Jazz Crosstar είναι σε θέση να φιλοξενήσει με μεγάλη άνεση τέσσερις ενήλικους επιβάτες και να καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας. Πολύ πρακτικά είναι τα πίσω καθίσματα «Magic Seats», καθώς και το πορτ μπαγκάζ των 298 λτ. με το χαμηλό κατώφλι και το μεγάλο άνοιγμα. Επίσης, η υφασμάτινη επένδυση καθισμάτων αποτελείται από αδιάβροχο υλικό.
Εκτός από πολύ πρακτικό, μοντέρνο σχεδιαστικά, και οικονομικό σε κατανάλωση, το νέο Jazz Crosstar e:HEV κερδίζει αμέσως τον οδηγό του και στο δρόμο. Τα πρώτα στοιχεία που εκτιμώνται είναι η φιλικότητα που προσφέρει στην οδήγηση και το αυξημένο αίσθημα της ασφάλειας. Το ιαπωνικό κόμπακτ Crossover είναι ιδιαίτερα εύκολο στην οδήγηση και ευέλικτο στην πόλη, ενώ το στιβαρό πλαίσιο και οι σχετικά σφιχτές αναρτήσεις ενισχύουν το πολύ καλό πάτημα του αυτοκινήτου, οπουδήποτε και να κινηθεί.
Συνοψίζοντας, το νέο Jazz Crosstar e:HEV είναι ένα υπερσύγχρονης τεχνολογίας, πολύ πρακτικό, ασφαλές και μοντέρνο αυτοκίνητο με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, το οποίο είναι σε θέση να καλύψει πολλαπλές ανάγκες. Οι τιμές του ξεκινούν από 28.900 ευρώ.