Η νέα διαδικασία μετρήσεων κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων WLTP δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστο το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της Nissan στην Ευρώπη, στην 83χρονη ιστορία της. Το Qashqai αποκτά τον νέο, ισχυρότερο και πιο «καθαρό» πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων, που πρωτοσυναντήσαμε κάτω από το καπό του Dacia Duster.
Δείτε ακόμα: Ανανεωμένο Renault Kadjar με νέους κινητήρες
Όπως και στο «ομοαίματο» γαλλορουμανικό μοντέλο (και το Renault Kadjar), έτσι και εδώ ο νέος 1.5 dCi κερδίζει 5 ίππους σε σχέση πριν, φτάνοντας τους 115 και διαθέτοντας μια σεβαστή ποσότητα ροπής της τάξης των 260 Nm. Το τελευταίο νούμερο παρουσιάζεται αμετάβλητο σε σύγκριση με τον κινητήρα που αντικαθιστά, όμως η λειτουργία overboost επιτρέπει την αύξηση της ιπποδύναμης σε επιπλέον 5 άλογα (125 σύνολο) και 25 Nm ροπής, για διάρκεια 15 δευτερολέπτων. Αυτό που ενδιαφέρει περισσότερο το αγοραστικό κοινό, ωστόσο, είναι οι επιδόσεις του στο βενζινάδικο και στα ταχυδρομεία, όταν κληθεί να πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας.
Εκεί το νέο σύνολο βγάζει «ασπροπρόσωπους» αυτοκίνητο και οδηγό, καθώς η Nissan ανακοινώνει μόλις 3,1 λίτρα/100 χλμ. μέσης κατανάλωσης και 100 γρ. CO2/χλμ. Αυτό μεταφράζεται σε μόλις 90 ευρώ καταβολή για το σήμα, τιμή που αφορά τις εκδόσεις με τροχούς 16 και 17 ιντσών. Οι πιο πλούσιες που διαθέτουν 18αρες και 19αρες, εκτός του αυξημένου αντιτίμου για την αγορά καλούνται να πληρώσουν περισσότερα και στην Εφορία, καθότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αυξάνονται στα 110 γρ.CO2/χλμ. Όπερ σημαίνει 107,8 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας, με παράλληλη μικρή αύξηση στην κατανάλωση στα 3,5 λίτρα/100 χλμ.
Διαβάστε επίσης: Έρχεται νέο Nissan Juke, πιο ξεχωριστό από ποτέ
Το Qashqai κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Nissan στο Σάντερλαντ της Αγγλίας, μαζί με τα Juke, LEAF και Infiniti Q30. Στην Ελλάδα θα το δούμε στα τέλη του τρέχοντος έτους ή στις αρχές του επόμενου.