Κυκλοφόρησε το φθινόπωρο του 1988 αντικαθιστώντας το Ascona
Πριν από 25 χρόνια, το φθινόπωρο του 1988 κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το Opel Vectra, αντικαθιστώντας το επιτυχημένο Ascona που είχε λανσαριστεί το 1970 και εξελίχθηκε σε τρεις γενιές. Διαθέσιμο σε εκδόσεις notchback και hatchback, το Vectra έφερε νέες τεχνολογίες στη μαζική παραγωγή: ήταν το πρώτο μοντέλο της Opel με τετρακίνηση και μέχρι την αλλαγή του μοντέλου στα τέλη καλοκαιριού του 1995, το Vectra είχε κερδίσει πάνω από 20 εθνικά και διεθνή βραβεία, είχε αποτελέσει τη βάση για τη δημιουργία του Calibra sports coupé και το μερίδιό του στην αγορά είχε αγγίξει το 20%. Με πωλήσεις 2,5 εκατομμυρίων μονάδων σε όλη την Ευρώπη, το Vectra ήταν το πιο επιτυχημένο μεσαίο μοντέλο στην ιστορία της Opel μέχρι τότε.
Με πέντε καθίσματα και χώρο αποσκευών 530 λίτρων το νέο Vectra συναγωνιζόταν το Senator, το μεγάλο μοντέλο της Opel. Με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες, ο χώρος αποσκευών έφτανε τα 840 λίτρα. Η Opel επένδυσε πάνω από πέντε εκατομμύρια ώρες στη δημιουργία και εξέλιξη του Vectra, από τις οποίες 20.000 ώρες μόνο αφιερώθηκαν στην τελειοποίηση της αεροδυναμικής του λείου, νέου σχήματος του αμαξώματος. Με εντυπωσιακό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,29, το Vectra ήταν ένα από τα πιο αεροδυναμικά αυτοκίνητα στην κατηγορία του, όπως το Omega – το μοντέλο πρότυπο – το οποίο είχε λανσάρει μία προηγμένη σχεδιαστική γλώσσα και νέες τεχνολογίες στην προϊοντική γκάμα Opel το 1986. Το Vectra, εμπνευσμένο για την Ευρωπαϊκή αγορά της δεκαετίας του 1990, είχε «πρωτοποριακή σχεδίαση, κορυφαία αεροδυναμική και προηγμένη τεχνολογία», σύμφωνα με το press kit.
Οι αλλαγές στην αρχιτεκτονική του αυτοκινήτου ήταν πολυάριθμες. Πέρα από ένα προαιρετικό, νέο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο τετρατάχυτο αυτόματο κιβώτιο με τρία προγράμματα οδήγησης (οικονομικό, σπορ και χειμερινό), το Vectra ήταν το πρώτο επιβατικό Opel που προσφερόταν με εργοστασιακό σύστημα τετρακίνησης (AWD). Προϊόν συνεργασίας με τη Steyr-Daimler-Puch, το σύστημα έφερε συνεκτικό συμπλέκτη τετρακίνησης που επέτρεπε τη μεταβλητή κατανομή ισχύος στον πίσω άξονα σύμφωνα με τις οδηγικές και οδικές συνθήκες και ένα πολύδισκο συμπλέκτη που απομόνωνε τον πίσω άξονα στο φρενάρισμα για άριστη κατευθυντική ευστάθεια.
Προαιρετικό σύστημα all-wheel drive υπήρχε για Vectra με κινητήρες 1.8 ή 2.0 L. Κορυφαίο μοντέλο ήταν το 4θ Vectra 2000 16V 4×4, με τετρακύλινδρο DOHC 2.0L 150 hp, τετραβάλβιδη τεχνολογία, all-wheel drive, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ABS, ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση με ημι-υστερούντες βραχίονες από το Omega, και δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Το Vectra 2000 16V 215 km/h προσφερόταν επίσης μόνο με FWD, και κατείχε ξεχωριστή θέση στην οικογένεια Vectra, έχοντας σπορ χαρακτήρα παρόμοιο με των Kadett GSi και Omega 3000.
Στη στάνταρ εκδοχή του, το Vectra εφοδιαζόταν με τετρακύλινδρο κινητήρα OHC 1.6L 75 hp, και τριοδικό καταλύτη με αισθητήρα λάμδα. Ισχυρότερα μοντέλα ήταν τα τετρακύλινδρα με 1.800 κυβ. εκ. & 88 hp και τον κινητήρα 2.0i CAT με 115 hp. Ο 1.7 L diesel με 57 hp ήταν νέος στη γκάμα. Το Vectra προσφέρονταν σε δύο τύπους αμαξώματος – κλασικό, 4θυρο notchback και 5θυρο hatchback – και τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού. Το notchback ήταν διαθέσιμο σε GL, GLS ή πολυτελές CD, και το hatchback σε GL και σπορ GT.
Η συνεχής εξέλιξη της γκάμας μοντέλων τα οποία κάποιες φορές κατασκευάζονταν ταυτόχρονα σε Γερμανία, Βέλγιο, Βρετανία και Τουρκία, έπαιξε σημαντικό ρόλο στην επιτυχία. Το 1990 η γκάμα κινητήρων επεκτάθηκε με ένα νέο τετρακύλινδρο 1.8 L με ψεκασμό καυσίμου και καταλύτη εφοδιασμένο με αισθητήρα λάμδα (90 hp) καθώς και έναν 1.7 turbodiesel (82 hp). Από τον Ιούλιο του 1992, το Vectra ήταν το μοναδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία του στην Ευρώπη που είχε ABS στάνταρ και τον Αύγουστο του 1992, το bestseller απέκτησε πιο σύγχρονη εμφάνιση με νέους προφυλακτήρες βαμμένους στο χρώμα του αμαξώματος καθώς και βελτιστοποιημένο εξοπλισμό ασφάλειας με στάνταρ προεντατήρες ζωνών και προστασία θυρών από πλευρική σύγκρουση.
Το 1993, η σειρά απέκτησε δύο εντελώς νέα, καινοτόμα και διαφορετικής αισθητικής top models μέσα σε έξι μόλις μήνες. Την άνοιξη του 1993 λανσαρίστηκε το πολυτελές Vectra V6, το πρώτο Opel στην κατηγορία με εξακύλινδρο κινητήρα. Ο V6 ήταν επίσης πρεμιέρα για τη κατηγορία: ο 24V ECOTEC 2.5L, 170 hp ήταν ο πρώτος κινητήρας της Opel με διάταξη V. Το Vectra GT 16V με 150 hp αντικατέστησε το Vectra 2000 σαν σπορ κορυφαίο μοντέλο της οικογένειας.
Το φθινόπωρο του 1993, η οικογένεια Vectra απέκτησε νέο μέλος, το Vectra turbo. Αυτό είχε την τεχνολογία κίνησης του Calibra και συνδύαζε all-wheel drive με ένα στάνταρ εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και υπερτροφοδοτούμενο, τετρακύλινδρο δίλιτρο κινητήρα με 204 hp. Το turbo ήταν το μοναδικό μοντέλο της πρώτης γενιάς Vectra που ανέπτυσσε τελική ταχύτητα 240 km/h και εφοδιαζόταν με ζάντες αλουμινίου 6 J x 16 στάνταρ.
Η τελευταία ανανέωση του μοντέλου ήδη προσανατολιζόταν στο μέλλον. Την άνοιξη του 1994, παρουσιάστηκε το Vectra CDX με νέο, δίλιτρο, τετρακύλινδρο κινητήρα 16 V 136 hp που επίσης χρησιμοποιήθηκε στο διάδοχο μοντέλο Vectra B. Αυτή τη φορά, στην έβδομη χρονιά παραγωγής, το Vectra A ήταν Νο 2 στα Ευρωπαϊκά στατιστικά στοιχεία ταξινομήσεων. Όταν αντικαταστάθηκε το model year 1996, είχε πουλήσει περίπου 2,5 εκατομμύρια μονάδες, καταφέρνοντας να γίνει το πιο επιτυχημένο μεσαίο μοντέλο της εποχής του.