Η Volvo δίνει ανακοινώνει τις πρώτες λεπτομέρειες για τα κινητήρια συστήματα που θα εξοπλίζουν το νέο Volvo XC90. Ανήκουν όλα στη νέα οικογένεια προηγμένων δίλιτρων κινητήρων Drive-E και θα προσφέρουν στο Νέο Volvo XC90 ισχύ έως και 400 ίππους ενώ οι εκπομπές CO2 θα είναι εντυπωσιακά χαμηλές για αυτοκίνητο μεγέθους SUV, φτάνοντας έως και το επίπεδο των 60 γρ./χλμ.!
Οι νέοι κινητήρες Drive-E της Volvo έχουν ως κύριο χαρακτηριστικό ότι είναι αποκλειστικά δίλιτροι και τετρακύλινδροι. Διαθέτουν εντυπωσιακές τεχνικές προδιαγραφές ισχύος που συνδυάζονται με κορυφαία στην κατηγορία τους στοιχεία κατανάλωσης. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά αναμένονται να έχουν οι δύο πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, D4 και D5. Για όσους προτιμούν τη βενζίνη, διαθέσιμες θα είναι οι Τ5 και Τ6 ενώ στην κορυφή της λίστας βρίσκεται η Τ8 έκδοση, με υβριδική τεχνολογία, παρόμοια με αυτήν που η Volvo παρουσίασε στο V60 Plug-in Hybrid! Πιο αναλυτικά, οι επιλογές σε κινητήρες έχουν ως εξής:
Ντίζελ D5 με ισχύ 225 ίππους, 470 Nm ροπής και κατανάλωση περίπου 6 λτ./100 χλμ. Η συγκεκριμένη έκδοση έχει διπλή υπερτροφοδότηση: ένας μηχανικός υπερσυμπιεστής (κομπρέσορας) λειτουργεί άμεσα από την περιοχή των στροφών πάνω από το ρελαντί, χαρίζοντας μία αμεσότητα και γραμμική λειτουργία που συναντάται στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες πολύ υψηλής ισχύος, ενώ ένας υπερσυμπιεστής καυσαερίων (turbo) ενεργοποιείται όταν η ροή αέρα γίνεται μεγαλύτερη. D4 turbodiesel με ισχύ 190 ίππους, 400 Nm ροπής και κατανάλωση περίπου 5 λτ./100 χλμ.
Βενζίνης Τ6 με ιπποδύναμη 320 ίππων, 400 Nm ροπής και διπλή υπερτροφοδότηση όπως και στην D5, με συνδυασμό μηχανικού υπερσυμπιεστή (κομπρέσορα) και υπερσυμπιεστή καυσαερίων (turbo) και Τ5 με ισχύ 254 ίππους και 350 Nm ροπής
Με την ένδειξη Τ8 και το χαρακτηριστικό όνομα ‘Twin Engine’, η υβριδική έκδοση του Νέου XC90 είναι σίγουρα η κορυφαία. Από άποψη ισχύος, αυτή φτάνει τους 400 ίππους ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 θα είναι περίπου μόλις 60 γρ./χλμ. Πρόκειται για ένα συνδυασμό υβριδικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου και αυτοκινήτου υψηλών επιδόσεων, στον ίδιο τρόπο υλοποίησης που γνωρίσαμε στο V60 Plug-in Hybrid. Η διαφορά εδώ είναι ότι διαθέτει βενζινοκινητήρα, φυσικά δίλιτρο τεχνολογίας Drive-E, με υπερσυμπίεση και turbo, που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς ενώ ένας ηλεκτροκινητήρας 80 ίππων (60 kW) δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς. Η αυτονομία μόνο με ηλεκτροκίνηση θα είναι περίπου 40 χιλιόμετρα ενώ η αποδιδόμενη ροπή θα ξεπερνά τα 640 Nm.