Το νέο, δεύτερης γενιάς Volvo XC90 σηματοδότησε τη νέα εποχή της Volvo, για το οποίο η σουηδική μάρκα χρειάστηκε τρία χρόνια για να το εξελίξει από το μηδέν και δαπάνησε σχεδόν 11 δισεκατομμύρια δολάρια. Καταρχήν το νέο XC90 είναι το πρώτο Volvo που χρησιμοποιεί τη νέα μεταβλητή πλατφόρμα SPA (Scalable Product Architecture) και σε αυτή δημιουργήθηκαν όλα τα υπόλοιπα νέα μοντέλα της σειράς 90.
Το μεγάλο SUV της Volvo προσφέρεται αποκλειστικά με 2λιτρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου ισχύος από 190 έως 320 ίππους, ενώ στην κορυφή τοποθετείται το υβριδικό (2λιτρος βενζινοκινητήρας/ηλεκτροκινητήρας), συνδυαστικής ισχύος 407 ίππων. Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι τα Kinetic, Momentum, Inscription και R-Design (όπως το μοντέλο της δοκιμής) και οι τιμές του ξεκινούν από 65.033 ευρώ για το αρχικό ντίζελ D4 και από 69.039 ευρώ για το βενζίνης T6.
Πληθωρικό σε διαστάσεις και επιβλητικό
Το νέο Volvo XC90 εντυπωσιάζει με την πληθωρικότητά του, αφού το μήκος του φτάνει τα 5 μέτρα, το πλάτος ξεπερνά τα 2 μέτρα και το μεταξόνιο αγγίζει τα 3 μέτρα. Σχεδιαστικά δείχνει αμέσως την καταγωγή του μέσω της παραδοσιακής μεγάλης μάσκας εμπρός και των κάθετων πίσω φωτιστικών σωμάτων. Εμπρός το βλέμμα πέφτει στους προβολείς με το ενσωματωμένο φως ημέρας LED “Thor’s Hammer” σε σχήμα Τ. Το XC90 R-Design της δοκιμής (από 84.231 ευρώ) διαθέτει πιο σπορτίφ χαρακτήρα μέσω της διαφορετικής μάσκας, του εμπρός σπόιλερ, των μεταλλικών -silk metal- φιλέτων στα παράθυρα, των διπλών εξατμίσεων, των ασημί καθρεπτών και των ζαντών αλουμινίου 20 ιντσών.
Εσωτερικό με υψηλή ποιότητα και μεγάλους χώρους
Περνώντας στο εσωτερικό του XC90, η εικόνα που εισπράττει άμεσα κανείς, είναι αυτή ενός πολυτελούς, ευρύχωρου και high-tech αυτοκινήτου. Το βλέμμα πέφτει απευθείας στη μεγάλη, κάθετα τοποθετημένη τύπου tablet οθόνη του συστήματος πολυμέσων, από όπου γίνεται ο έλεγχος όλων των λειτουργιών και συστημάτων του αυτοκινήτου. Ωστόσο, επειδή είναι πολλά τα μενού και οι επιλογές ο οδηγός χρειάζεται αρκετό χρόνο εξοικείωσης, αν και οι βασικές πληροφορίες φαίνονται στο αρχικό μενού (π.χ. ενδείξεις κλιματισμού, ραδιοφώνου, πλοήγηση και σύνδεση τηλεφώνου). Ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων (TFT Crystal Display) με έγχρωμη οθόνη υψηλής ανάλυσης 8 ιντσών και με ενδείξεις που αλλάζουν ανάλογα τις ρυθμίσεις που επιθυμεί ο οδηγός. Πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων υπάρχουν (τα όχι πολύ εύχρηστα) χειριστήρια Start/Stop του κινητήρα (μετακινείται δεξιά – αριστερά) και πιο πίσω το DriveMode, που λειτουργεί με πίεση και περιστροφή πάνω – κάτω. Ποιοτικά, τα υλικά, η συναρμογή και το φινίρισμα είναι υψηλού επιπέδου (αλλά όχι κορυφαία στην κατηγορία των premium SUV).
Διαβάστε ακόμα: Volvo XC60 με έκπτωση έως 7.000 ευρώ
Από πλευράς χώρων, στο εσωτερικό του XC90 θα μετακινηθούν με άνεση έως 7 ενήλικοι επιβάτες. Η δεύτερη σειρά καθισμάτων έχει τρία ανεξάρτητα καθίσματα με ρυθμιζόμενη κλίση, στα οποία τρία άτομα θα φιλοξενηθούν χωρίς καμία παραχώρηση. Τα δύο καθίσματα της τρίτης σειράς που είναι διπλωμένα στο δάπεδο σηκώνονται εύκολα και μεταφέρουν χωρίς πρόβλημα επιβάτες με ύψος έως περίπου 1,7 μ. Μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 692 λτ. στη 5θέσια διάταξη ή με 314 λτ. (όσο σε ένα μικρό αυτοκίνητο) στην 7θέσια.
2λιτρος κινητήρας με 320 ίππους και 8άρι κιβώτιο
Ο νέας γενιάς 2λιτρος, 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης Drive-E που τροφοδοτεί το Volvo XC90 T6 διαθέτει μηχανικό υπερσυμπιεστή και turbo. Η απόδοσή του φτάνει τους 320 ίππους και τα 400 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων Geartronic. Παρά τα 2.050 κιλά που ζυγίζει το αυτοκίνητο, το ισχυρό και με πολιτισμένη λειτουργία μοτέρ προσφέρει πολύ γρήγορες επιταχύνσεις τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 6,5 δευτερόλεπτα), όσο και εν κινήσει, ανεξάρτητα από το προφίλ οδήγησης που έχει επιλεγεί στο DriveMode. Βέβαια στην σπορ επιλογή δείχνει τη δύναμή του, ωστόσο και στη νορμάλ δεν του λείπουν οι επιδόσεις. Πολύ καλή είναι και η συνεργασία του κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο είναι ομαλό στις αλλαγές, επιλέγει την κατάλληλη σχέση, ενώ με την 8η ταχύτητα στο ταξίδι το μοτέρ λειτουργεί σε πολύ χαμηλές στροφές. Ωστόσο, η κατανάλωση είναι αναμενόμενα υψηλή, αφού σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται πάνω από 12 λτ./100 χλμ.
Αυξημένο το αίσθημα ασφάλειας στο δρόμο
Στην οδήγηση το νέο Volvo XC90 αποπνέει σιγουριά στον οδηγό του, αφού κινείται με ασφάλεια σε κάθε διαδρομή και ανεξαρτήτως ταχύτητας. Όμως ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου δεν είναι ξεκάθαρος προς την σπορ συμπεριφορά ή την άνεση, αφού η αίσθηση που μεταφέρει στον οδηγό δεν είναι σπορτίφ, ενώ και η άνεση από την ανάρτηση δεν είναι η κορυφαία που περιμένεις από ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Πιθανώς οι 20 ιντσών ζάντες συμβάλλουν στην σχετική νευρικότητα που παρουσιάζεται από τις αναρτήσεις (με συνθετικό εγκάρσιο φύλλο σούστας πίσω αντί για ελατήρια) και το πλαίσιο στην απορρόφηση και διαχείριση των κραδασμών στις διαδοχικές ανωμαλίες των δρόμων. Βέβαια η ηχομόνωση κρατά εκτός καμπίνας τους όποιους ενοχλητικούς εξωγενείς θορύβους, ενώ τα καθίσματα είναι πολύ αναπαυτικά και στηρίζουν σωστά το σώμα. Το τιμόνι από την πλευρά του έχει το απαιτούμενο βάρος και αμεσότητα, ενώ και τα φρένα με τους μεγάλους δίσκους ακινητοποιούν έγκαιρα το μεγάλο και βαρύ αμάξωμα.
Διαβάστε ακόμα: Το νέο Volvo XC60 βασανίζεται για το καλό μας (+videos)
(+) Επιβλητική παρουσία, ποιότητα, χώροι, απόδοση κινητήρα, ασφάλεια, τεχνολογία
(-) Εργονομία που χρειάζεται εξοικείωση, απόσβεση ανάρτησης σε διαδοχικές ανωμαλίες, κατανάλωση