Η γκάμα του νέου Volkswagen Golf ενισχύεται με την παρουσία των οικολογικών του εκδόσεων, όπως είναι το ηλεκτρικό e-Golf, το ντίζελ με πολύ χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές CO2, BlueMotion και το EcoFuel που κινείται με φυσικό αέριο.
Στο ηλεκτρικό e-Golf υπάρχουν κάποιες αλλαγές στην σχεδίαση, οι οποίες εντοπίζονται στους προφυλακτήρες, στη μάσκα και στα πίσω φωτιστικά σώματα, ενώ για καλύτερη αεροδυναμική έχει χαμηλώσει το αμάξωμα. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 115 ίππους και 270 Nm ροπής, επιταχύνει το αυτοκίνητο από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 135 χλμ./ώρα. Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί την ενέργειά του από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου βάρους 315 κιλών και χωρητικότητας 26,5 kWh, που βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα, με την αυτονομία τους να φτάνει τα 175 χιλιόμετρα ανάλογα με την συνθήκες οδήγησης. Η φόρτιση των μπαταριών γίνεται σε μόλις 20 λεπτά με την χρήση της ταχείας τριφασικής φόρτισης και σε 5 ώρες με την οικιακή παροχή, ενώ η VW δίνει εγγύηση καλής λειτουργίας για το σύστημα 10 ετών. Στο εσωτερικό οι αλλαγές εντοπίζονται στις ενδείξεις της μπαταρίας στον πίνακα οργάνων και στην οθόνη της κεντρικής κονσόλας, όπου απεικονίζεται και η λειτουργία του συστήματος. Επιπλέον υπάρχουν τρεις επιλογές οδήγησης, οι Normal, Eco και Range για καλύτερες επιδόσεις ή αυτονομία αντίστοιχα.
Το Golf BlueMotion εφοδιάζεται με τον 1.6 TDI κινητήρα ισχύος 110 ίππων και 250 Nm ροπής με βελτίωση της κατανάλωσης κατά 15% σε σχέση με του προγενέστερου αντίστοιχου μοντέλου. H Volkswagen ανακοινώνει κατανάλωση μόλις 3,2 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 μόνο 85 γρ./χλμ. Για να επιτευχθούν αυτές οι χαμηλές τιμές έχουν γίνει κάποιες αλλαγές στο αυτοκίνητο, όπως είναι η τοποθέτηση ελαστικών χαμηλής αντίστασης κύλισης, κιβωτίου ταχυτήτων με μακρύτερες σχέσεις, βελτιωμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης του κινητήρα, νέο intercooler κ.α.
Το Golf EcoFuel τροφοδοτείται με τον 1.4 TSI 140 PS κινητήρα, ο οποίος «καίει» φυσικό αέριο (CNG) ή βενζίνη και εκπέμπει χαμηλότερες ποσότητες CO2 σε σχέση με το βενζινοκίνητο μοντέλο, ενώ είναι και πιο οικονομικό στην χρήση λόγω της υψηλότερης ενεργειακής απόδοσης του CNG. Ωστόσο οι δεξαμενές αποθήκευσης του GNG καταλαμβάνουν περισσότερο όγκο.