Το νέας γενιάς Golf GTI αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του σε λίγες μέρες στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το οποίο είχε παρουσιάσει η Volkswagen ως concept στην έκθεση του Παρισιού το 2012. Βέβαια το μοντέλο παραγωγής από το εικονιζόμενο πρωτότυπο δεν αναμένεται να έχει μεγάλες διαφορές στην σχεδίασή του τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό.
Έτσι το αμάξωμά του θα διακρίνεται για το σπορτίφ του προφίλ σχεδιαστικά ενώ όπως πάντα αυτό βασίζεται στις κόκκινες λωρίδες της εμπρός μάσκας και τις μεγάλες ζάντες αλουμινίου, αλλά και στις δύο απολήξεις της εξάτμισης. Την ίδια συνταγή και με το παρελθόν ακολούθησε η VW και στο εσωτερικό του GTI με τις κόκκινες ραφές και τις καρό επενδύσεις να αποτελούν το χαρακτηριστικό στοιχείο και αυτής της έκδοσης.
Το Golf GTI βέβαια συγκεντρώνει το ενδιαφέρον αρχικά με τον κινητήρα του, ο οποίος είναι χωρητικότητας 2 λίτρων (TSI) και αποδίδει 220 ίππους (10 παραπάνω από το προηγούμενο) και 350 Nm ροπής, ενώ προαιρετικά θα μπορεί να εφοδιαστεί με ένα κιτ βελτίωσης που θα αυξάνει την απόδοση κατά 10 ίππους. Σε κάθε περίπτωση η κατανάλωση του δίλιτρου κινητήρα δεν θα ξεπερνά τα 6,6 λτ./100 χλμ. με τη «νορμάλ» έκδοση να απαιτεί 6,6 δλ. για την επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα και την τελική του να ανέρχεται στα 246 χλμ./ώρα, ενώ η βελτιωμένη απαιτεί 6,5 δλ. και έχει τελική 250 χλμ./ώρα αντίστοιχα. Η σπορ ανάρτηση σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον εμπρός άξονα αναμένεται να δώσουν και σε αυτό το GTI σπορ οδηγικό χαρακτήρα.