Στις 29 Μαρτίου του 1974 πέρασε από την γραμμή παραγωγής το Golf I, το οποίο έμελλε να γίνει το best seller αυτοκίνητο όχι μόνο στην κατηγορία του αλλά και επί του συνόλου των αυτοκινήτων σε πολλές αγορές. Μετά από 7 γενιές, έχουν πωληθεί συνολικά περισσότερα από 30 εκατομμύρια Golf, τα οποία έθεσαν νέα πρότυπα στον χώρο της αυτοκίνησης, όπως είναι για παράδειγμα στα πιο σύγχρονα χρόνια οι downsized turbo κινητήρες TSI, οι οποίοι ουσιαστικά δημιούργησαν ένα μεγάλο ρεύμα και «ανάγκασαν» πάρα πολλές εταιρείες να ακολουθήσουν την «τακτική» αυτή.
Golf I: Το πρώτης γενιάς Golf λανσαρίστηκε το 1974 και ήταν σχεδιασμένο από τον Giorgio Giugiaro, ενώ πρωτοποριακά στοιχεία για την εποχή του ήταν η εγκάρσια θέση του κινητήρα και η μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς. Το 1976 παρουσιάστηκε το πρώτο Golf GTI, το 1982 το GTD και το 1979 το Golf Cabriolet.
Golf II: Η διάθεσή του ξεκίνησε τον Αύγουστο του 1983, ενώ το 1984 εφοδιάστηκε με καταλύτη, το 1986 με ABS και υδραυλικό τιμόνι, ενώ την ίδια χρονιά έκανε την εμφάνισή του και το τετρακίνητο syncro.
Golf III: Το τρίτης γενιάς Golf παρουσιάστηκε τον Αύγουστο του 1991 και ήταν το πρώτο που εφοδιάζονταν με μετωπικούς αερόσακους (το 1992), θέτοντας νέα πρότυπα στον τομέα της ασφάλειας. Αυτή η γενιά τροφοδοτήθηκε για πρώτη φορά με τον 6κύλινδρο κινητήρα VR6, το 1991 προστέθηκε καταλύτης και στα ντίζελ, ενώ το 1993 διατέθηκε ντίζελ TDI με άμεσο ψεκασμό καυσίμου.
Golf IV: Το 1997 ξεκίνησε η διάθεση του τέταρτης γενιάς Golf, το οποίο το 1998 εφοδιάστηκε με ESC, ενώ το ίδιο έτος έκανε την εμφάνισή του το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION με συμπλέκτη Haldex. To 2002 έγινε η πρεμιέρα του πρώτου κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού FSI, καθώς και των στάνταρ αερόσακων οροφής. Επίσης το 2002 λανσαρίστηκε το R32, ενώ το 2003 έκανε την εμφάνισή του το επαναστατικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.
Golf V: Η πρεμιέρα του έγινε το 2003 και για πρώτη φορά ήταν διαθέσιμο με έξι αερόσακους. Σημείο αναφοράς ήταν η πίσω ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, τα bi-xenon φωτιστικά σώματα και κυρίως ο πρώτος κινητήρας με διπλό turbo (στο 2006 TSI). Το 2007 έκανε πρεμιέρα το CrossGolf και το Golf BlueMotion με κατανάλωση 4,5 λτ./100 χλμ.
Golf VI: Λανσαρίστηκε το 2008 και ήταν το πρώτο Golf που έλαβε 5 αστέρια στο Euro NCAP. Διέθετε αναβαθμισμένους κινητήρες, όπως στην έκδοση BlueMotion με εκπομπές CO2 μόλις 99 γρ./χλμ.
Golf VII: Τον Σεπτέμβριο του 2012 η VW γιόρτασε την πρεμιέρα του 7ης γενιάς Golf, βασισμένο στη νέα πλατφόρμα MQB και με χαμηλότερος βάρος έως 100 κιλά. Η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 μειώθηκαν περαιτέρω, ενώ παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά εκδόσεις όπως το νέο ηλεκτρικό e-Golf και το υβριδικό plug-in Golf GTE.