Την παγκόσμια πρεμιέρα του κάνει στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Λος ‘Αντζελες το νέο 4ης γενιάς RAV4, το οποίο παρουσιάζεται πλήρως ανασχεδιασμένο και εκσυγχρονισμένο. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι το 1ης γενιάς RAV4 (Recreational Active Vehicle with 4 Wheel-Drive) παρουσιάστηκε το 1994, ενώ μέχρι σήμερα έχουν πωληθεί περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως σε πάνω από 150 χώρες που διατίθεται. Το νέο RAV4 ακολουθεί τα αισθητικά πρότυπα που είδαμε πριν από λίγο καιρό στο επίσης νέο Auris και διακρίνεται για το αθλητικό του στιλ με τις δυναμικές γραμμές, την επιθετική όψη, τα έντονα νεύρα στα πλαϊνά και τα πίσω φώτα που αγκαλιάζουν τις γωνίες του αμαξώματος.
Παράλληλα με μήκος 4,57 μ. είναι μακρύτερο κατά 205 χλστ. σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο, είναι πιο πλατύ κατά 30 χλστ., χαμηλότερο κατά 25 χλστ. και το μεταξόνιό του μεγάλωσε κατά 100 χλστ. (2.660 χλστ.). Γεγονός που έχει ωφελήσει και τους -ήδη πολύ καλούς- χώρους των επιβατών και των αποσκευών με το πορτ μπαγκάζ να φτάνει τα 547 λίτρα. Η καμπίνα του νέου RAV4 ξεχωρίζει για τη μοντέρνα αισθητική της και την χρήση δέρματος σε ένα τμήμα του ταμπλό, ενώ σύμφωνα με την Toyota προσφέρει άριστη εργονομία, θέση οδήγησης και περιμετρική ορατότητα.
Για την κίνησή του (για τις αγορές της Δ. Ευρώπης) υπάρχει το 2λιτρο μοτέρ βενζίνης των 151 ίππων και το 2,2 D-4D (ντίζελ) των 150 ίππων με κίνηση σε όλους τους τροχούς και επιλογή μεταξύ 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου ή CVT, αλλά και το 2λιτρο D-4D των 124 ίππων με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς και εκπομπές CO2 μόλις 127 γρ./χλμ. Κατά την εξέλιξή του ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στους τομείς της άνεσης, ευελιξίας ευκολίας στους χειρισμούς και σταθερότητας σε κάθε είδους διαδρομή. Η ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτησή του έχει δεχθεί νέες ρυθμίσεις, όπως και το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρική υποβοήθηση. Διαθέσιμα είναι τα συστήματα ελέγχου κατάβασης και εκκίνησης σε ανηφόρα (στάνταρ στις εκδόσεις με το CVT κιβώτιο). Μέσω του συστήματος δυναμικής συμπεριφοράς συνδυάζονται μεταξύ τους η 4κίνηση, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας και το ηλεκτρικό τιμόνι.
Όσον αφορά στην 4κίνηση (Dynamic Torque Control 4WD) ελέγχεται μέσω ηλεκτρομαγνητικού συμπλέκτη και ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης μεταβάλει το ποσοστό της ροπής ανά άξονα από 100:0 σε 50:50, ενώ υπάρχει και η επιλογή κλειδώματος σε 50:50 μέσω του σχετικού μπουτόν στο ταμπλό για ταχύτητες έως 40 χλμ./ώρα. Υψηλά είναι και τα επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που προσφέρει το νέο Toyota RAV4, το οποίο στοχεύει στα 5 αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP και εφοδιάζεται με τεχνολογίες όπως το σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής κατεύθυνσης (Lane Departure Alert system), την αυτόματη λειτουργία των μεγάλων φώτων (Automatic High Beam system) και το σύστημα προειδοποίησης των «τυφλών» γωνιών (Blind Spot Monitor system).