Η Toyota παρουσίασε τον νέο βενζινοκινητήρα της, ο οποίος είναι 1.5 λτ. και θα αντικαταστήσει τον 1.3 λτ. στην γκάμα της. Ο νέος κινητήρας αποτελεί μέλος της οικογένειας κινητήρων ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficient Combustion). Πρόκειται για τετρακύλινδρο μοτέρ το οποίο σύμφωνα με τους Ιάπωνες προσφέρει καλύτερες επιδόσεις, μειωμένη κατανάλωση και αποδίδει 111 ίππους και 136 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. με τα 118 Nm να είναι διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ. ενώ είναι προδιαγραφών Euro 6c.
Το μοτέρ θα τοποθετηθεί αρχικά στο ανανεωμένο Toyota Yaris (διαβάστε εδώ τα πάντα για το νέο Toyota Yaris), για να πάρει τη θέση του 1.3 λτ. βενζινοκινητήρα και θα του χαρίζει 0-100 χλμ./ώρα σε 11.0 δλ. (από 11.8 δλ.) και 80-120 χλμ./ώρα σε 17.6 δλ. (από 18.8 δλ.).
Δείτε επίσης: Αυτό είναι το Toyota Yaris των 210 ίππων
Το νέο μοτέρ της Toyota έχει θερμoδυναμική απόδοση 38.5%, τιμή που το καθιστά από τα αποδοτικότερα μοτέρ στον κόσμο, έχει σχέση συμπίεσης 13.5:1 και διαθέτει διευρυμένη μεταβλητότητα στον χρονισμό των βαλβίδων, χαρακτηριστικό που του επιτρέπει να γυρίσει από κύκλο Otto σε κύκλο Atkinson σε ελάχιστο χρόνο.
Αξίζει να αναφέρουμε πως για πρώτη φορά η Toyota τοποθετεί υδρόψυκτη πολλαπλή εξαγωγής, περιορίζοντας έτσι την θερμοκρασία των καυσαερίων, κάτι που αποτρέπει τον εμπλουτισμό του μείγματος, διατηρώντας τη θερμοκρασία στον θάλαμο καύσης σε χαμηλότερα επίπεδα και επομένως μειώνει και την εκπομπή καυσαερίων.
Ο νέος κινητήρας χρησιμοποιεί την τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων εισαγωγής VVT-iE, που στην τελευταία του έκδοση χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα εισαγωγής με υδραυλικά ελεγχόμενο εκκεντροφόρο εξαγωγής.