17/10/2015
Share :
Προς κατάργηση είναι το μέτρο των μηδενικών τελών κυκλοφορίας που ισχύει για όσα αυτοκίνητα εκπέμπουν έως 100 γρ./χλμ. CO2 και έχουν ταξινομηθεί από τις 1/11/2010 και μετά. Παράλληλα, όπως δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, θα γίνει μετατόπιση των βαρών από τα μικρά και φθηνά οχήματα στα μεγάλα και ακριβά. Μέσα στις επόμενες μέρες θα ανακοινωθούν οι τελικές αποφάσεις για τα ποσά των τελών κυκλοφορίας. Τα πρώτα σενάρια που εξετάζονται για να υλοποιηθούν μέσα στο Νοέμβριο είναι τα εξής:
- Να μειωθεί το όριο της απαλλαγής των 100 γρ./χλμ. CO2 και να πέσει στα 80 γρ./χλμ. Κάτι που σημαίνει ότι θα επωφεληθούν κυρίως τα πολύ ακριβά αυτοκίνητα τεχνολογίας plug-in hybrid, αφού οικονομικά αυτοκίνητα με κάτω από 80 γρ./χλμ. CO2 δεν υπάρχουν.
- Το ποσό των τελών κυκλοφορίας να ξεκινά από 50 ευρώ για τα πιο μικρά αυτοκίνητα και να φτάνει έως τα 120 ευρώ για τα μεγαλύτερα και πιο ακριβά, για όσα δεν πλήρωναν μέχρι τώρα τέλη κυκλοφορίας.
- Μείωση των τελών κυκλοφορίας για τα παλιά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού άνω των 2.000 κ.εκ., έτσι ώστε να αποφευχθεί για ακόμα μία χρονιά η μαζική κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας.
- Συζητιέται αύξηση της φορολογίας στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, διότι έχουν προκαλέσει σημαντική μείωση των φορολογικών εσόδων στο κράτος από τους ειδικούς φόρους στα καύσιμα, δεδομένου ότι καταναλώνουν λιγότερο από τα βενζινοκίνητα και ο ειδικός φόρος του ντίζελ είναι χαμηλότερος από της βενζίνης.
- Επιβολή ειδικού τέλους Δακτυλίου, για όσα αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας κινούνται στο μικρό Δακτύλιο. Το ποσό θα ξεκινά από 20 ευρώ και θα φτάνει έως τα 70 ευρώ για τα αυτοκίνητα, ενώ για τα φορτηγά θα φτάνει έως και τα 350 ευρώ.