Τα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας και ειδικά τα 5θυρα ανέκαθεν συγκέντρωναν μεγάλο αγοραστικό και ως μεταχειρισμένα, αφού με ένα λογικό χρηματικό ποσό προσφέρουν ότι αναζητά κανείς από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Δημοφιλή ονόματα όπως το Astra, το Golf, το Focus και το Auris, τα οποία ήταν πρώτα σε πωλήσεις στην κατηγορία τους το 2008 παρουσιάζουν και σήμερα αυξημένο αγοραστικό ενδιαφέρον για όσους αναζητούν ένα μικρομεσαίο μεταχειρισμένο σε χαμηλή τιμή και με 1.400άρη κινητήρα.
Με παραπλήσιες εξωτερικές διαστάσεις
Τα τέσσερα 5θυρα μικρομεσαία που συγκρίνουμε διαθέτουν παραπλήσιο μήκος που κυμαίνεται στα 4,2 μέτρα, ενώ λίγο πιο μακρύ είναι το Focus, το οποίο διαθέτει πιο ενδιαφέρουσα σχεδίαση από τα άλλα τρία μοντέλα. Από την άλλη πλευρά το πιο συντηρητικό Golf αποπνέει περισσότερη στιβαρότητα μαζί με το Astra, ενώ το Auris χωρίς να είναι ιδιαίτερα κομψό παραμένει μοντέρνο σχεδιαστικά.
Διαβάστε ακόμη: 10 συμβουλές αγοράς μεταχειρισμένου αυτοκινήτου
Διαστάσεις | ||||
Μοντέλο | Focus 1.4 | Astra 1.4 | Auris 1.4 | Golf 1.4 |
Μήκος (χλστ.) | 4.337 | 4.249 | 4.220 | 4.204 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.840 | 1.753 | 1.760 | 1.759 |
Ύψος (χλστ.) | 1.500 | 1.460 | 1.515 | 1.485 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.640 | 2.614 | 2.600 | 2.578 |
Πιο καλά εξοπλισμένο το Golf
Μεταξύ των αυτοκινήτων που συγκρίνουμε, το Golf διαθέτει τον πληρέστερο εξοπλισμό, όσον αφορά στις αρχικές εκδόσεις που πωλούνταν το 2008. Το μικρομεσαίο VW είναι εφοδιασμένο με όλα τα συστήματα ανέσεων και ασφαλείας, ενώ η τιμή του κυμαίνεται γύρω στις 6.000 ευρώ. Σε πιο χαμηλές τιμές προσφέρεται το Focus 1.4 και το Astra 1.4, ενώ πιο ακριβό είναι το Auris 1.4 λόγω και της ισχυρής παράδοσης που έχει η Toyota στον τομέα της αξιοπιστίας.
Βασικός εξοπλισμός | ||||
Μοντέλο | Focus 1.4 | Astra 1.4 | Auris 1.4 | Golf 1.4 |
ESP | • | • | ♦ | • |
Αερόσακοι | 4 | 4 | 4 | 6 |
Ρυθμιζόμενο τιμόνι | • | • | • | • |
Υποβοήθηση τιμονιού | • | • | • | • |
Ηλ. παράθυρα εμπρός | • | • | • | • |
Ηλ. παράθυρα πίσω | ♦ | ♦ | ♦ | • |
Κεντρικό κλείδωμα | • | • | • | • |
Ηλεκτρικοί καθρέφτες | ♦ | ♦ | • | • |
Air condition | • | • | • | • |
Ηχοσύστημα | • | • | • | ♦ |
Μέση τιμή (ευρώ) | 5.300 | 5.300 | 6.800 | 6.000 |
•: στάνταρ, ♦: προαιρετικός |
Καλύτερο σε ποιότητα το Golf, πιο ευρύχωρο το Focus
Το αυτοκίνητο που κερδίζει τις εντυπώσεις στον τομέα της ποιότητας κατασκευής του εσωτερικού είναι το Golf, το οποίο διαθέτει μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, ενώ παράλληλα έχει την καλύτερη εργονομία και θέση οδήγησης. Πολύ καλή ποιότητα εμφανίζει και το Astra με τα μαλακά υλικά στο ταμπλό, όμως μειονεκτεί στην εργονομία και στην έλλειψη θηκών στην κεντρική κονσόλα. Ικανοποιητική ποιότητα υλικών προσφέρει και το Focus, ωστόσο υπολείπεται σε συναρμογή και φινίρισμα. Στο Auris τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί το κάνουν να δείχνει πιο «φτωχό» έναντι των υπολοίπων μοντέλων. Παράλληλα η «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα ευνοεί ως προς την ψηλή θέση του επιλογέα των ταχυτήτων αλλά δεν είναι πρακτική, ενώ και η θέση οδήγησης με το ψηλά τοποθετημένο κάθισμα και την χαμηλή θέση του τιμονιού δεν είναι πολύ βολική.
Διαβάστε ακόμη: Πώς να δεις αν τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου είναι πραγματικά
Από πλευράς χώρων τα εν λόγω μικρομεσαία είναι σε θέση να μετακινήσουν τέσσερα άτομα χωρίς παραχωρήσεις. Λίγο πιο άνετο εσωτερικό διαθέτει το Focus, το οποίο παράλληλα χωράει τις πιο πολλές αποσκευές (385 λτ.). Ελάχιστα πιο μικρό είναι το πορτ μπαγκάζ του Astra στα 380 λίτρα και ακολουθούν το Auris με 345 λτ. και το Golf με 350 λίτρα. Πλεονέκτημα του Auris αποτελεί η απουσία ψηλού κεντρικού τούνελ στο πίσω μέρος της καμπίνας, διευκολύνοντας τη μετακίνηση τριών ατόμων στο πίσω κάθισμα.
Καλύτερο στο δρόμο το Focus
Το Focus προσφέρει τον καλύτερο συνδυασμό οδικής συμπεριφοράς και αίσθησης, ωστόσο στην έκδοση με τον 1.400άρη κινητήρα των 80 ίππων η ισχύς είναι χαμηλή για τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Το στιβαρό πλαίσιο του Focus σε συνδυασμό με το πολύ καλό στήσιμο των ανεξάρτητων σε όλους τους τροχούς αναρτήσεων χαρίζουν εκτός από την αυξημένη σταθερότητα και ουδέτερες αντιδράσεις, οι οποίες ελέγχονται άμεσα μέσω του πολύ καλού σε αίσθηση τιμονιού. Εξίσου σίγουρο και ασφαλές στο δρόμο είναι και το Golf, αλλά πιο ουδέτερο σε αίσθηση, ενώ και αυτό με την σειρά του αδικείται από τον χαμηλής απόδοσης κινητήρα. Πιο σφιχτή ανάρτηση έχει το Astra με αποτέλεσμα να κάνει περισσότερο αισθητές τις ανωμαλίες των δρόμων στους επιβάτες, όμως μειονεκτεί ως προς την αίσθηση του τιμονιού και του επιλογέα των ταχυτήτων. Ισορροπημένη συμπεριφορά στο δρόμο εμφανίζει το Auris, το οποίο διακρίνεται για την ευκολία που προσφέρει στην οδήγηση και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης.
Καλύτερες επιδόσεις το ισχυρότερο Auris
Στη μάχη των επιδόσεων νικητής βγαίνει το Auris, χάρη στον πιο ισχυρό 1.400άρη κινητήρα των 97 ίππων, έναντι 90 ίππων του Astra και 80 ίππων στα Focus και Golf. Παράλληλα ο VVT-i κινητήρας του Toyota είναι ελαστικός και πρόθυμος στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, αλλά μαζί με το Golf έχουν την πιο υψηλή κατανάλωση. Στο αντίθετο άκρο πιο ολιγαρκές σε βενζίνη είναι το μοτέρ του Astra αλλά παρά τους 90 ίππους του, λείπει η ζωηράδα. Οριακά επαρκούν οι 80 ίπποι στο Focus και στο Golf, όπως άλλωστε φαίνεται και από τους χρόνους στα 0-100 χλμ./ώρα.
Διαβάστε ακόμη: Τα 11 πιο συχνά λάθη κατά την πώληση μεταχειρισμένου αυτοκινήτου
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
Μοντέλο | Focus 1.4 | Astra 1.4 | Auris 1.4 | Golf 1.4 |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.388 | 1.364 | 1.398 | 1.390 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 80/5.700 | 90/5.600 | 97/6.000 | 80/5.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 124/3.500 | 125/4.000 | 130/4.400 | 132/3.800 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 14,1 | 13,7 | 13,0 | 13,9 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 164 | 178 | 170 | 168 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 6,6 | 6,3 | 6,9 | 6,9 |
Βάρος (κιλά) | 1.247 | 1.230 | 1.295 | 1.155 |
Ford Focus 1.4
(+): Οδική συμπεριφορά, αίσθηση τιμονιού, ποιότητα υλικών, τιμή, χώροι
(-): Χαμηλή απόδοση κινητήρα, μικροατέλειες στη συναρμογή
Astra 1.4
(+): Ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά
(-): Ανεση, έλλειψη θηκών στη κεντρική κονσόλα, αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων, εργονομία
Toyota Auris 1.4
(+): Ποιότητα κύλισης, ηχομόνωση, θέση επιλογέα ταχυτήτων, αξιοπιστία
(-): Ποιότητα σκληρών πλαστικών, οδηγική αίσθηση, θέση οδήγησης
VW Golf 1.4
(+): Ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, εργονομία, θέση οδήγησης
(-): Ισχύς κινητήρα, συντηρητική σχεδίαση