Με τους μικρούς σε κυβισμό turbo βενζινοκινητήρες τους, τα Opel Astra 1.0 turbo και Toyota Auris 1.2 turbo, έρχονται για να συνδυάσουν την πολύ καλή απόδοση με τη χαμηλή, για βενζινοκίνητο μοτέρ, κατανάλωση καυσίμου, αποτελώντας μια πολύ καλή εναλλακτική έναντι του diesel. Τι συμβαίνει όμως όταν τίθενται αντιμέτωπα; Πού υπερέχει η μια μικρομεσαία πρόταση και πού η άλλη; Ας δούμε τι συμβαίνει ανά τομέα σύγκρισης.
Σχεδίαση: Κομψό το Astra, πιο δυναμικό το Auris
Το Astra λανσαρίστηκε στην αγορά στα τέλη του 2015 ενσωματώνοντας τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel. Διαθέτει ένα 5θυρο αμάξωμα με κουπέ στυλ, στο οποίο ξεχωρίζει το κομψό εμπρόσθιο τμήμα με τα όμορφα αμυγδαλωτά φώτα, αλλά και στο πίσω μέρος το παιχνίδισμα με την οροφή πάνω στην κολώνα, που τη δείχνει σαν να αιωρείται. Στο Auris η Toyota έχει επενδύσει σε ένα σφηνοειδές αμάξωμα, με πολύ καλή αεροδυναμική, που εκφράζει ιδίως στο εμπρόσθιο τμήμα έντονα δυναμισμό. Στο υπόλοιπο αμάξωμα ξεχωρίζουν οι αρκετές νευρώσεις, αλλά και τα πολύ μοντέρνα πίσω φώτα. Από πλευράς διαστάσεων, το Astra είναι πιο μακρύ, πιο πλατύ και πιο υψηλό, ενώ έχει και μακρύτερο μεταξόνιο.
Διαβάστε ακόμα: Συγκριτικό Toyota Auris diesel VS VW Golf diesel
Εσωτερικό: Πιο μοντέρνο το Astra, το Auris κερδίζει σε ποιότητα
Το Opel Astra διαθέτει ένα πολύ «φρέσκο» και μοντέρνο εσωτερικό, με την έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών στο πάνω μέρος της κονσόλας για το σύστημα πολυμέσων Intelli Link να ξεχωρίζει. Πολύ καλή είναι και η επιμέρους εργονομία, αλλά και η θέση οδήγησης με τις πολλαπλές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι, ωστόσο στο πεδίο της πρακτικότητας θα θέλαμε περισσότερες θήκες για μικροαντικείμενα στην κονσόλα. Ποιοτικά, υπάρχουν μαλακά στην αφή υλικά πάνω στο ταμπλό, αλλά και σκληρά πλαστικά από εκεί και πέρα με προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα. Στο εσωτερικό του Auris η Toyota έχει επιλέξει ένα εντελώς κάθετο ταμπλό, με την οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων να βρίσκεται τοποθετημένη λίγο πιο χαμηλά από ό,τι στο Astra. Μαλακά υλικά ντύνουν το πάνω τμήμα του ταμπλό, ενώ πολύ καλό είναι το φινίρισμα και η συναρμογή όλων των τμημάτων. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι περισσότερες από ό,τι στο Astra.
Χώροι: Προβάδισμα του Astra
Οι διαθέσιμοι χώροι στο εσωτερικό είναι ένας σημαντικός παράγοντας αγοράς ενός μικρομεσαίου αυτοκινήτου και εδώ, το Opel Astra τα καταφέρνει καλύτερα, αφού στο πίσω κάθισμα υπάρχει περισσότερος χώρος για τα γόνατα των καθήμενων, αλλά και άφθονος χώρος για τα κεφάλια τους, ακόμη και εάν αυτοί έχουν ύψος πολύ πάνω από το μέσο. Στο Auris, τα δεδομένα είναι ελαφρώς μικρότερα για τα πόδια και τα κεφάλια, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υπάρχει πρόβλημα μεταφοράς 4 ενηλίκων, ενώ ένας 5ος θα βολευτεί λόγω του επίπεδου δαπέδου. Στο πορτ-μπαγκάζ, τα νούμερα είναι παραπλήσια, με το Astra να προηγείται κατά 10 λίτρα (370 με 360). Και στα δύο μοντέλα υπάρχουν έξτρα πρακτικές θήκες κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών τους.
Κινητήρας: Κερδίζει σε επιδόσεις το Auris, χαμηλότερη κατανάλωση από το Astra
Ο 1.000άρης turbo άμεσου ψεκασμού κινητήρας βενζίνης του Opel Astra είναι 3κύλινδρος, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και 12 συνολικά. Απέναντί του το Toyota Auris αντιπαραθέτει ένα 4κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο βενζίνης επίσης με άμεσο ψεκασμό και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο (16 σύνολο). Η απόδοση του μοτέρ της Toyota είναι υψηλότερη από ό,τι στον κινητήρα της Opel, με 116 άλογα έναντι 105, ενώ και η ροπή αγγίζει τα 185 Nm (στις 1.500 σ.α.λ.) έναντι 170 Nm (στις 1.800 σ.α.λ.) του Astra. Στην πράξη, η περισσότερη ισχύς του μοτέρ του Auris σε συνδυασμό και με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο (το Astra έχει 5άρι), του χαρίζει πιο γρήγορες επιδόσεις, ενώ παράλληλα το μοτέρ της Toyota ξεχωρίζει και με την ευκολία με την οποία ανεβάζει στροφές και τη γραμμικότητά του, θυμίζοντας κινητήρα με περισσότερα άλογα. Στο Astra από την άλλη, οι επιδόσεις δεν είναι τόσο γρήγορες, όχι μόνο λόγω του μοτέρ, αλλά και λόγω του μακρύτερου κιβωτίου, από την άλλη όμως η κατανάλωση είναι χαμηλότερη από ό,τι στο Auris, με μια μέση τιμή στα 7,2 λτ./100 χλμ. να είναι εφικτή στην πράξη (κοντά στα 8,0 λτ./100 χλμ. το Auris).
Στο δρόμο: Καλύτερη αίσθηση από το Auris
Οι δύο οικογενειακές προτάσεις στο δρόμο καταφέρνουν να συνδυάσουν την πολύ καλή άνεση με την ασφαλή οδική συμπεριφορά, χωρίς να λένε όχι και σε πιο γρήγορη οδήγηση. Συνολικά, λόγω της ανάρτησης με διπλά ψαλίδια στον πίσω άξονα (προνόμιο μόνο του 1.2 turbo), το Toyota Auris στο δρόμο ξεχωρίζει με τα οδικά του χαρακτηριστικά και παράλληλα, με την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και την άνεση που εξασφαλίζει. Το Astra από την άλλη εμπνέει και αυτό ασφάλεια και παρέχει πολύ καλή άνεση, εξασφαλίζοντας και αντίστοιχη του Auris ποιότητα κύλισης. Ωστόσο, το μοντέλο της Toyota προσφέρει περισσότερη αίσθηση και πληροφόρηση από το τιμόνι του, σε σχέση με αυτό του Astra που είναι λίγο πιο ελαφρύ και με πιο «τεχνητή» αίσθηση.
Διαβάστε ακόμα: Πότε αλλάζει το αυτοκίνητό μου;
Τιμή: Πιο φθηνό το Astra
Πηγαίνοντας στο ταμείο, το Opel Astra 1.0 turbo κοστίζει στη βασική του έκδοση 17.300 ευρώ, έχοντας ένα αρκετά καλό επίπεδο εξοπλισμού από όπου απουσιάζουν οι ζάντες αλουμινίου και ο κλιματισμός (υπάρχει aircondition). Το Toyota Auris 1.2 turbo κοστίζει περισσότερο (18.600 ευρώ), όμως ο εξοπλισμός είναι πιο πλούσιος περιλαμβάνοντας και ζάντες αλουμινίου, και κλιματισμό, αλλά και έναν έξτρα αερόσακο (για τα γόνατα του οδηγού). Στις εγγυήσεις τέλος, η Opel δίνει για το Astra 5 έτη για τα μηχανικά του μέρη, ενώ η Toyota 6 χρόνια.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Μοντέλο | Astra 1.0 Turbo | Auris 1.2 Turbo |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 | 1.197 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 4/16 |
Ταχύτητες | 5 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 105/4.500-6.000 | 116/5.200 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 170/1.800-4.300 | 185/1.500-4.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,2 | 10,1 |
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 195 | 200 |
Βάρος (κιλά) | 1.203 | 1.190 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 370 | 360 |
Κατανάλωση – CO2 | ||
Μοντέλο | Astra 1.0 Turbo | Auris 1.2 Turbo |
Αστική (λτ./100 χλμ.) | 5,2 | 5,9 |
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.) | 3,9 | 4,2 |
Μεικτή (λτ./100 χλμ.) | 4,4 | 4,8 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 102 | 112 |
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) | 99,96 | 109,76 |
Εξωτερικές διαστάσεις | ||
Μοντέλο | Astra 1.0 Turbo | Auris 1.2 Turbo |
Μήκος (χλστ.) | 4.370 | 4.330 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.809 | 1.760 |
Ύψος (χλστ.) | 1.485 | 1.475 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.662 | 2.600 |
Εξοπλισμός – τιμή | ||
Μοντέλο | Astra 1.0 Turbo | Auris 1.2 Turbo |
ESP | * | * |
Αερόσακοι | 6 | 7 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | * | * |
Air condition | * | – |
Ηχοσύστημα | * | * |
Ζάντες αλουμινίου | o | * |
Τιμή από (ευρώ) | 17.300 | 18.600 |
*: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται |