Στη μικρομεσαία κατηγορία αυτοκινήτων το A3 και η A-Class αποτελούν τους εκπροσώπους της Audi και της Mercedes αντίστοιχα, προσφέροντας στους αγοραστές τους το κύρος, την ποιότητα και την τεχνολογία που ακολουθεί όλα τα δημιουργήματα των δύο premiumεταιρειών. Αμφότερα βρίσκονται στην 3η τους και πιο ώριμη γενιά, με το Audi A3 να έχει ανανεωθεί μόλις πρόσφατα και να συναντά απέναντί του την Mercedes A-Class, η οποία έκανε ένα «επιδερμικό» φρεσκάρισμα τη χρονιά που μας πέρασε. Εμείς, με αφορμή την έλευση του ανανεωμένου A3 στην αγορά, φέρνουμε σε αντιπαράθεση την 5θυρη έκδοση Sportback του μοντέλου με την μικρότερη Mercedes στις diesel επιλογές τους, για να δούμε ποιος βγαίνει νικητής σε αυτή τη μάχη γοήτρου και κύρους.
Σχεδίαση: Ξεχωρίζει περισσότερο η A-Class
Το design των δύο μοντέλων ακολουθεί την ξεχωριστή σχεδιαστική φιλοσοφία των δύο premium εταιρειών. Έτσι, στην περίπτωση της A-Class η Mercedes έχει προσδώσει στο μικρότερο μοντέλο της μια πολύ μοντέρνα εικόνα, που εκφράζει έναν έντονο δυναμισμό στο εμπρόσθιο τμήμα, ενώ πίσω από την άλλη, παρότι 5θυρη (αποκλειστικά στη γκάμα) η A-Class παραπέμπει σε κουπέ και πιο εντυπωσιακά σχήματα λόγω της κλίσης της οροφής της. Χαρακτηριστικό της επιτυχίας της σχεδίασής της αποτελεί και το γεγονός ότι στην περσινή της ανανέωση η Mercedes πείραξε στο ελάχιστο την εμφάνισή της, χαρίζοντάς της μόνο κάποιες αλλαγές στα σημεία (π.χ. εμπρόσθια LED φανάρια). Το Audi A3 Sportback με τη σειρά του, ακολουθεί μια διαφορετική σχεδιαστική προσέγγιση σε σχέση με την A-Class, σε ένα αμάξωμα που δείχνει ως φυσική εξέλιξη σε σχέση με αυτά των προηγούμενων A3. Μπορεί να μην είναι τόσο εντυπωσιακό, ωστόσο δεν λείπει και από αυτό ο δυναμισμός, όπως αυτός εκφράζεται από τη μεγάλη γρίλια της μάσκας, που περιβάλλεται και με χρώμιο. Στην ανανέωσή του, η Audi του προσέδωσε επίσης κυρίως πιο μοντέρνα εμπρόσθια φώτα με LED, τονίζοντας περαιτέρω την παρουσία του.
Δείτε ακόμα: Το Audi A3 γιορτάζει 20 χρόνια με 4 εκατομμύρια πωλήσεις
Εσωτερικό: Υπόδειγμα ποιότητας το A3 – Κερδίζει σε εμφάνιση η A-Class
Ο θάλαμος των επιβατών και των δύο μοντέλων ξεχωρίζει με την premium ατμόσφαιρα που αποπνέει, έστω και εάν σχεδιαστικά και εδώ ακολουθούνται δύο εντελώς διαφορετικοί δρόμοι. Από τη μία λοιπόν η καμπίνα της A-Class ξεχωρίζει αμέσως με τις σπορτίφ λεπτομέρειές της, όπως τους στρογγυλούς αεραγωγούς με τα λεπτά πτερύγια ή τους ανεξάρτητους θόλους για το ταχύμετρο και το στροφόμετρο, ενώ δεν λείπουν και τα hi-tech στοιχεία. Ποιοτικά, πολλές επιφάνειες στο ταμπλό και στις πόρτες καλύπτονται από μαλακό πλαστικό και η συναρμογή είναι προσεγμένη. Πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησης, με την εργονομία σε κάποια επιμέρους τμήματα να απαιτεί χρόνο προσαρμογής. Στο εσωτερικό του Audi A3 από την άλλη η σχεδίαση δεν είναι τόσο εντυπωσιακή ή σπορτίφ όσο στην A-Class, σε ένα απλό και απέριττο ταμπλό, όπου εδράζονται οι στρογγυλοί αεραγωγοί, η λεπτή οθόνη για το σύστημα πολυμέσων και ο ευανάγνωστος πίνακας οργάνων. Η ποιότητα είναι όμως υποδειγματική ακόμη και για την premium κατηγορία, με άφθονο αφρώδες πλαστικό, αλλά και κορυφαία συναρμογή και φινίρισμα σε κάθε σπιθαμή της καμπίνας. Χωρίς παράπονα μας άφησε και η θέση οδήγησης του μικρομεσαίου Audi.
Χώροι: Ελαφρώς καλύτεροι στο A3
Όντας μακρύτερη και με πιο μεγάλο μεταξόνιο, η Mercedes A-Class προσφέρει περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών σε σχέση με το Audi A3. Από την άλλη όμως, λόγω και της σχεδίασης της οροφής του στο πίσω τμήμα, το A3 θα μεταφέρει με περισσότερη άνεση πιο υψηλούς επιβάτες στο πίσω κάθισμα, προσφέροντας καλύτερο «αέρα» για τα κεφάλια τους. Στη μάχη των πορτ-μπαγκάζ το A3 παίρνει επίσης κεφάλι με 380 λίτρα χωρητικότητας έναντι 341 λίτρων στην A-Class, έχοντας έναν πλήρως τετραγωνισμένο και εκμεταλλεύσιμο χώρο αποσκευών.
Κινητήρας: Καλύτερες επιδόσεις το A3, πολύ καλή οικονομία και από τα δύο
Οι ντίζελ κινητήρες των δύο μοντέλων, έχουν παραπλήσια δύναμη και ισχύ, με τον 8βάλβιδο 1.5 λίτρων (by Renault) turbodiesel της Mercedes A 180 d να προσφέρει 109 άλογα ισχύος και 260 Nm ροπής (από τις 1.750 σ.αλ.), ενώ ο 16βάλβιδος 1.600άρης TDI του Audi A3 αποδίδει 110 άλογα και 250 Nm ροπής (στις 1.500 σ.α.λ.). Στην πράξη και οι δύο κινητήρες εκμεταλλεύονται τη ροπή τους για να κινήσουν χωρίς πρόβλημα τα δύο αυτοκίνητα, έχοντας παράλληλα μια ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία, με χαμηλά επίπεδα θορύβου και κραδασμών (ελαφρώς καλύτερος ο 1.5 diesel της A-Class). Στο πεδίο των επιδόσεων, λόγω της αισθητής διαφοράς σε βάρος, το A3 έχει καλύτερα εργοστασιακά νούμερα και γενικότερα ο κινητήρας του δείχνει να ζορίζεται κάπως λιγότερο σε σχέση με αυτόν την A-Class. Στην κατανάλωση, στην πράξη υπολογίστε περί τα 5,8 λτ./100 χλμ. για την A 180 d (με το προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT) και κοντά στα 6,0 λτ./100 χλμ. για το A3 1.6 TDI.
Στο δρόμο: Πιο σπορτίφ στοιχεία από την A-Class
Η Mercedes A-Class στο δρόμο διατηρεί έναν σπορτίφ χαρακτήρα, με σφιχτά ρυθμισμένη ανάρτηση η οποία προσφέρει ουδέτερα χαρακτηριστικά, γρήγορο τιμόνι με μόνο 2,6 στροφές από άκρη σε άκρη, αλλά και πολύ καλά σε απόδοση και αίσθηση φρένα. Σε υψηλά επίπεδα βρίσκεται και η ποιότητα κύλισης, ενώ η άνεση παρότι γενικά είναι καλή, κατά το πέρασμα από εγκάρσιες ανωμαλίες κρίνεται μέτρια ως προς την απόσβεση της ανάρτησης. Το Audi A3 από την πλευρά του δεν είναι τόσο σπορτίφ, ωστόσο από την άλλη έχει πιο ισορροπημένα οδικά χαρακτηριστικά, προσφέροντας πολύ καλή άνεση και κορυφαία ποιότητα κύλισης, παραμένοντας ιδιαίτερα ασφαλές κάθε συνθήκες. Γενικότερα, το A3 δείχνει πιο «αεράτο» στα οδικά και οδηγικά του χαρακτηριστικά και σε αυτό παίζει ρόλο και το αισθητά χαμηλότερό του βάρος σε σχέση με την A-Class.
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Mercedes E 220 d 2.0 λτ. ντίζελ 194hp
Τιμή: Κοστίζουν το ίδιο και με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό
Βάζοντας κάτω τις τιμές, βλέπουμε ότι οι αρχικές εκδόσεις των δύο μοντέλων με τους diesel κινητήρες που έχουμε επιλέξει, έχουν ακριβώς το ίδιο κόστος, με το A3 να είναι μόνο 130 ευρώ ακριβότερο (26.900 ευρώ έναντι 26.770 ευρώ). Εξοπλιστικά, τα δύο αυτοκίνητα διαθέτουν στάνταρ στοιχεία όπως 7 αερόσακοι ασφαλείας, ηχοσύστημα (στο A3 με το σύστημα πολυμέσων MMI και οθόνη στην κεντρική κονσόλα), όλο το ηλεκτρικό πακέτο, ζάντες αλουμινίου και πολλά αλλά που συμβαδίζουν με τον premium χαρακτήρα τους.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Μοντέλο | A 180 d | A3 1.6 TDI |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.461 | 1.598 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/8 | 4/16 |
Ταχύτητες | 6 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 109/4.000 | 110/3.200-4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 260/1.750-2.500 | 250/1.500-3.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,3 | 10,7 |
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 190 | 200 |
Βάρος (κιλά) | 1.395 | 1.275 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 341 | 380 |
Κατανάλωση – CO2 | ||
Μοντέλο | A 180 d | A3 1.6 TDI |
Αστική (λτ./100 χλμ.) | 4,3 | 4,6 |
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.) | 3,4 | 3,5 |
Μεικτή (λτ./100 χλμ.) | 3,7 | 3,9 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 98 | 104 |
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) | 88,2 | 101,92 |
Εξωτερικές διαστάσεις | ||
Μοντέλο | A 180 d | A3 1.6 TDI |
Μήκος (χλστ.) | 4.299 | 4.313 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.780 | 1.785 |
Ύψος (χλστ.) | 1.433 | 1.426 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.699 | 2.637 |
Εξοπλισμός – τιμή | ||
Μοντέλο | A 180 d | A3 1.6 TDI |
ESP | * | * |
Αερόσακοι | 7 | 7 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | * | * |
Κλιματισμός | * | * |
Ηχοσύστημα | * | * |
Ζάντες αλουμινίου | * | * |
Τιμή από (ευρώ) | 26.770 | 26.900 |
*: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται |