Έχοντας μια μακρά ιστορία στη γκάμα της Mercedes, είτε χωρίς την ονομασία «E-Class» από το 1953 μέχρι και το 1993, είτε με την ονομασία «E-Class» τα τελευταία 23 χρόνια, το μεγάλο πολυτελές σεντάν της γερμανικής μάρκας έρχεται στη νέα του γενιά για να διεκδικήσει για μια ακόμη φορά την πρωτιά των πωλήσεων της κατηγορίας του. Για να το καταφέρει αυτό, η νέα Mercedes E-Class ενσωματώνει τη νεότερη και πιο προηγμένη τεχνογνωσία της μάρκας σε όλη την υπόστασή της, από το πάτωμα και τους κινητήρες, μέχρι τις τεχνολογίες ασφάλειας και αυτόνομης οδήγησης που εφαρμόζει, προσφέροντας όσο γίνεται περισσότερα σε όποιον την επιλέξει. Τιμολογιακά, η Mercedes προσφέρει την diesel E 220 d των 194 ίππων της δοκιμής μας σε τιμές από 61.370 ευρώ με πλήρες πακέτο εξοπλισμού, χωρίς πάντως αυτή η έκδοση να είναι και η αρχική diesel στη γκάμα, αφού με κόστος 58.050 ευρώ προσφέρεται η E 200 d με το ίδιο μοτέρ στα 150 άλογα. Οι βενζινοκίνητες E-Class ξεκινούν από τα 56.840 ευρώ (E 200).
Σχεδίαση: Μια μικρή S-Class
Για τη σχεδίαση της νέας E-Class η Mercedes ακολούθησε τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας που έχουμε δει στις C-Class και S-Class, με πιο κομψές γραμμές σε σχέση με το παρελθόν, οι οποίες στο μοντέλο της δοκιμής τονίζονται από την παρουσία του πακέτου AMG Line (κόστος 3.646 ευρώ), με την πιο σπορ εμπρόσθια γρίλια και αεραγωγούς, το χρώμιο στους προφυλακτήρες, αλλά και τις 19άρες ζάντες με σχεδίαση by AMG. Μεμονωμένα, στο εμπρόσθιο τμήμα της νέας E-Class η Mercedes επένδυσε σε πιο λείες γραμμές και μικρότερα φώτα προς όφελος και της αεροδυναμικής, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει περισσότερο ενδιαφέρον, λόγω της κολώνας της οροφής που πέφτει λιγότερο κάθετα πάνω στο πορτ-μπαγκάζ και δίνει μια αίσθηση από 4πορτα κουπέ, ενώ τα στιλάτα φώτα που τοποθετούνται περισσότερο στα άκρα, προσφέρουν έναν αισθητικό συνειρμό με την κορυφαία S-Class. Στο πεδίο των διαστάσεων, η νέα E-Class είναι αρκετά πιο μακριά από πριν (+43 χλστ.) και με ελαφρώς μειωμένο ύψος και πλάτος. Εξαιρετική είναι η αεροδυναμική του αμαξώματος, με τον ανάλογο συντελεστή να βρίσκεται στο πολύ καλό cd: 0,26 του μοντέλου της δοκιμής, ωφελώντας απόδοση, κατανάλωση και θόρυβο.
Εσωτερικό: Τεχνολογία και πολυτέλεια στο maximum
Ο θάλαμος των επιβατών της νέας Mercedes E-Class εμπνέεται από τη μεγαλύτερη και κορυφαία Mercedes S-Class, για να εκφράσει στο έπακρο στοιχεία όπως τον υψηλό τεχνολογικό χαρακτήρα και την παραδοσιακή πολυτέλεια της μάρκας. Έτσι, με την πρώτη ματιά το βλέμμα πέφτει πάνω στην μεγάλη κεντρική οθόνη για το σύστημα πολυμέσων, η οποία συνδέεται με τον πλήρη και ευανάγνωστο πίνακα οργάνων δημιουργώντας ουσιαστικά ένα ενιαίο κόκπιτ. Είναι κρίμα μόνο που το μοντέλο της δοκιμής δεν έφερε τον προαιρετικό πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, που δίνει στο σαλόνι της E-Class μια ακόμη πιο high-tech εικόνα και για εμάς αποτελεί μια επιλογή που πρέπει οπωσδήποτε να γίνει από τον αγοραστή της μεγάλης Mercedes. Γυρνώντας τώρα στην E 220 d της δοκιμής, όπως και σε κάθε Mercedes έτσι και εδώ τα υλικά που έχουν επιλεγεί είναι από τα πλέον ποιοτικά, με άφθονο δέρμα να ντύνει το ταμπλό, το εσωτερικό των θυρών και το κέντρο της κονσόλας. Το φινίρισμα και η συναρμογή είναι κορυφαία και κάποια μικρά ατοπήματα νεότητας στη δομή κάποιων επενδύσεων, δεν αρκούν για να χαλάσουν την όλη, υψηλής ποιότητας εικόνα. Εργονομικά, ο χειρισμός των περισσότερων λειτουργιών από το σύστημα πολυμέσων απαιτεί κάποιον χρόνο προσαρμογής και μπορεί να γίνει με την αφή από την σχετική οθόνη ή μέσω των διακοπτών στην κονσόλα ή ακόμα και από τους νέου τύπου touch διακόπτες πάνω στο μικρών διαστάσεων σπορτίφ τιμόνι.
Χώροι: Άνεση για 5 επιβάτες
Η αύξηση του συνολικού μήκους και του μεταξονίου της νέας Mercedes E-Class έχει ως αποτέλεσμα στο εσωτερικό οι χώροι να είναι ακόμη καλύτεροι από ό,τι στο παρελθόν, με άφθονο «αέρα» για τα γόνατα των πίσω επιβατών, αρκετό για τα κεφάλια τους και άνετο για τους ώμους τους. Ως αποτέλεσμα, 3 ενήλικες επιβάτες θα μεταφερθούν με άνεση στο πίσω κάθισμα, παρότι το υψηλό τούνελ της μετάδοσης θα απαιτήσει κάποιες μικροπαραχωρήσεις από τα πόδια του μεσαίου καθήμενου. Στο πεδίο του πορτ-μπαγκάζ, τα 540 διαθέσιμα λίτρα φθάνουν και περισσεύουν για όλα τα αναγκαία μιας 5μελούς οικογένειας, ενώ το άνοιγμα είναι μεγάλο για σεντάν βολεύοντας στη φόρτωση-εκφόρτωση.
Διαβάστε ακόμη: Νέα σπορ και στιλάτη Mercedes E-Class Coupe
Κινητήρας: Ευχάριστη έκπληξη σε απόδοση και κατανάλωση ο diesel
Κάτω από το μπροστινό καπό της E 220 d βρίσκεται ο ολοκαίνουργιος 2λιτρος turbo diesel κινητήρας με 194 άλογα ισχύος και 400 Nm ροπής της Mercedes, ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με το 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic της εταιρείας. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό μοτέρ που συνεργάζεται με ένα αντίστοιχα εξαιρετικό κιβώτιο, το οποίο έχει ρυθμιστεί για να συνδυάσει την πολύ καλή απόδοση με τη χαμηλή κατανάλωση. Έτσι, οι δύο τελευταίες σχέσεις του κιβωτίου είναι και πιο μακριές από τις υπόλοιπες (στα 130 χλμ./ώρα με 8η σχέση οι στροφές είναι 1.800 σ.α.λ. και το κιβώτιο δεν παίρνει ακόμα την 9η), για να μειώσουν τις απαιτήσεις του μοτέρ σε καύσιμο στο ταξίδι. Ουσιαστικά, η μέση τιμή της δοκιμής μας βρέθηκε στα 6,9 λτ./100 χλμ., ένα νούμερο πολύ καλό για μεγάλο σεντάν. Και εκτός από την κατανάλωση, ο κινητήρας εντυπωσιάζει -σε συνδυασμό πάντα με το κιβώτιο- με την απόδοσή του, κινώντας με άνεση τη βάρους 1.680 κιλών (με οδηγό) μεγάλη γερμανίδα. Ιδιαίτερη μνεία οφείλουμε να κάνουμε και στο πεδίο της ηχομόνωσης, εκεί όπου η Mercedes έχει φροντίσει ώστε το μοτέρ να ακούγεται στο ελάχιστο στο εσωτερικό, ενώ αντίστοιχα εξαιρετικά μειωμένοι είναι και οι κραδασμοί που φθάνουν από τον diesel στην καμπίνα.
Στο δρόμο: Ασυναγώνιστη στο ταξίδι
Βασισμένη στη νεότερη πισωκίνητη πλατφόρμα MRA της Mercedes, με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και στους δύο άξονες, η νέα E-Class στο δρόμο συνεχίζει να στοχεύει στην υψηλή άνεση και ποιότητα κύλισης. Και εάν στο πρώτο η E 220 d της δοκιμής μας λόγω και του πακέτου AMG Line με τη χαμηλωμένη ανάρτηση και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά δεν τα καταφέρνει στο απόλυτο δυνατό (υπάρχουν κάποιες λίγο «ξερές» αντιδράσεις κατά το πέρασμα από ανωμαλίες), στο δεύτερο η νέα E-Class παραδίδει μαθήματα στον ανταγωνισμό, χαρίζοντας ένα αψεγάδιαστο ταξίδι. Η χαμηλωμένη ανάρτηση βέβαια του πακέτου AMG Line εμφανίζει τα προτερήματά της σε μια διαδρομή με στροφές, εκεί όπου η Mercedes E 220 d στρίβει με περισσότερη αυτοπεποίθηση σε σχέση με το παρελθόν, χωρίς απότομη υπερστροφή ή κάποια άλλη τάση απώλειας της πρόσφυσης, γεμίζοντας με ένα αίσθημα ασφάλειας τον οδηγό της. Στο ίδιο τέμπο έρχεται και το αισθητά βελτιωμένο τιμόνι με μεταβαλλόμενη υποβοήθηση και πολύ καλή αμεσότητα, που δεν παίρνει άριστα μεν σε πληροφόρηση, αλλά παρέχει και με το παραπάνω την απαιτούμενη αίσθηση στον οδηγό. Πολύ καλά σε απόδοση έδειξαν και τα φρένα, με την αίσθηση από το πεντάλ να ικανοποιεί απόλυτα.
(+) Κινητήρας απόδοση-κατανάλωση, λειτουργία κιβωτίου, τεχνολογία, πολυτέλεια, χώροι, ποιότητα κύλισης-ηχομόνωση, οδική συμπεριφορά
(-) Εργονομία συστήματος πολυμέσων, άνεση λόγω της ανάρτησης AMG Line και των χαμηλού προφίλ ελαστικών