Το Toyota Yaris και το Opel Corsa είναι δύο από τα πιο γνωστά ονόματα αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς, αλλά και κυρίως, τα δύο αυτοκίνητα τα οποία τα 6 τελευταία χρόνια βρίσκονται αδιαλείπτως στις 2 πρώτες θέσεις των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς! Ειδικότερα, το Corsa ήταν πρώτο το 2011 και το 2012 με το Yaris δεύτερο, ενώ από το 2013 μέχρι και σήμερα, το Yaris είναι πρώτο κάθε χρονιά ακολουθούμενο από το Corsa. Το 2016, οι πιο εμπορικές τους εκδόσεις κινητήρων ήταν οι diesel και εμείς, συγκρίνουμε αυτές ακριβώς τις επιλογές για να δούμε που πλεονεκτεί το κάθε ένα εκ των δύο best-seller.
Σχεδίαση: Ξεχωριστό στυλ και δυναμισμός
Η σχεδίαση του Opel Corsa ενσωματώνει περισσότερες καμπύλες από αυτές του Yaris, σε ένα αμάξωμα που εκπέμπει δυναμισμό στο εμπρός μέρος με τη χαμηλά τοποθετημένη μάσκα και τα αιχμηρά στο κάτω μέρος τους φώτα. Στο πίσω μέρος τα μεγάλα φώτα είναι αυτά που ξεχωρίζουν, μαζί με τη μικρή αεροτομή που εφάπτεται πάνω στην πόρτα. Ο δυναμισμός δεν λείπει από το Toyota Yaris και μάλιστα, είναι περισσότερο εμφανής στο εμπρόσθιο τμήμα του μοντέλου με το χαρακτηριστικό «X» της μάσκας και το μεγάλο αεραγωγό. Παράλληλα, το αμάξωμα είναι υψηλότερο από αυτό του Corsa και προβάλει και τον πρακτικό χαρακτήρα του ιαπωνικού μοντέλου, μέσω των μεγάλων σε ύψος γυάλινων επιφανειών.
Διαβάστε ακόμα: Μικρά αυτοκίνητα βενζίνης με τη χαμηλότερη κατανάλωση
Εσωτερικό: Πολύ καλή ποιότητα και στα δύο-Πιο πρακτικό το Yaris
Οι θάλαμοι των επιβατών των δύο μοντέλων είναι απολύτως συμβατοί με την εποχή και την κατηγορία στην οποία ανήκουν, διαθέτοντας μια μοντέρνα σχεδίαση, αλλά και την απαραίτητη οθόνη αφής (7 ιντσών και στα δύο) για το σύστημα infotainment πάνω στην κονσόλα. Παράλληλα, στο εσωτερικό του Corsa η Opel έχει κάνει χρήση περισσότερου σε ποσότητα μαλακού στη υφή υλικού πολύ καλής ποιότητας που καλύπτει όλο το πάνω μέρος του ταμπλό, ενώ αρκετά προσεγμένη με κάποιες μόνο μικροατέλειες είναι η συναρμολόγηση των επιμέρους τμημάτων και πλαστικών. Στο Yaris δεν λείπει το μαλακό πλαστικό που συναντάται κυρίως στο κέντρο του ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών, ωστόσο το εσωτερικό του ιαπωνικού μοντέλου κερδίζει περισσότερο τις εντυπώσεις με τη στιβαρή του κατασκευή, που δείχνει ότι θα αντέξει χωρίς προβλήματα στο πέρασμα των ετών. Πολύ καλή είναι και η γενικότερη εργονομία του θαλάμου του Yaris, χωρίς ατοπήματα, ενώ η πρακτικότητα τονίζεται περισσότερο από ό,τι στο Corsa, λόγω των πιο πολλών θηκών για μικροαντικείμενα.
Χώροι: Από τα πιο ευρύχωρα μικρά
Οι δύο best-seller επιλογές της μικρής κατηγορίας τα καταφέρνουν πολύ καλά στον τομέα των χώρων, αφού και τα δύο είναι σε θέση να μεταφέρουν 4 ενήλικες επιβάτες χωρίς παραχωρήσεις. Μεμονωμένα, το Yaris προσφέρει λίγο περισσότερο χώρο για τα πόδια στο πίσω μέρος, ενώ διαθέτει και εντελώς επίπεδο δάπεδο, που βολεύει τυχόν μεταφορά και μεσαίου επιβάτη. Στο πίσω μέρος του Corsa από την άλλη, θα φιλοξενηθούν με περισσότερη άνεση υψηλότεροι επιβάτες λόγω του χαμηλού καθίσματος που εξασφαλίζει περισσότερο «αέρα» για τα κεφάλια τους. Στο πεδίο των πορτ-μπαγκάζ, τα επίπεδα είναι ίδια με όγκο 285 λίτρων για το Corsa και 286 για το Yaris, όντας λίγο πιο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, με αυτό του Corsa να είναι περισσότερο τετραγωνισμένο.
Κινητήρας: Καλύτερες επιδόσεις το Yaris-Πιο οικονομικό σε κατανάλωση το Corsa
Οι diesel εκδόσεις των Opel Corsa και Toyota Yaris διαθέτουν μοτέρ αντίστοιχης ισχύος (90 και 95 άλογα), με λίγο περισσότερη ροπή στον 1.400άρη D-4D του Yaris (205 Nm) έναντι του 1.300άρη DTE του Corsa (190 Nm). Από πλευράς λειτουργίας, ο diesel του Yaris είναι πιο πολιτισμένος, με λιγότερους κραδασμούς και θόρυβο σε σχέση με αυτόν του Corsa, ενώ έχει και καλύτερες επιδόσεις με βάση πάντα τα εργοστασιακά νούμερα. Παράλληλα, διαθέτει ένα πολύ καλό σε κλιμάκωση 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, που τον βοηθά στις επιδόσεις, ενώ λόγω της 6ης σχέσης, χαρίζει περισσότερη άνεση και συμβάλει στο να μειωθεί η κατανάλωση στην εθνική. Βέβαια, στο πεδίο της κατανάλωσης το Opel Corsa 1,3 DTE τα καταφέρνει καλύτερα, εκμεταλλευόμενο και το μακρύ σε όλη την κλιμάκωσή του 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Στην πράξη η μέση τιμή που είδαμε στο Corsa ήταν 5,0 λτ./100 χλμ., έναντι 5,5 λτ./100 χλμ. στο Yaris, ενώ το μοντέλο της Opel απαλλάσσεται και από την καταβολή τελών κυκλοφορίας, λόγω των 87 γρ./χλμ. CO2 που εκπέμπει στην αρχική του έκδοση με τις 15άρες ζάντες (το Yaris με τα 91 γρ./χλμ., χάνει την απαλλαγή για μόλις 1 γρ./χλμ.!).
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Opel Corsa 1.3 DTE 95hp Easytronic
Στο δρόμο: Καλύτερη αίσθηση και οδική συμπεριφορά το Yaris
Το Opel Corsa στο δρόμο ξεχωρίζει με την άνεση που προσφέρει η ανάρτησή του, με αποτέλεσμα οι ανωμαλίες του οδοστρώματος να μην μεταφέρονται στο εσωτερικό, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό στην πόλη. Εκτός αυτής, οι κλίσεις σε δρόμο με στροφές είναι μικρές και η σταθερότητα χαρακτηρίζει το μικρό Opel, ωστόσο το τιμόνι δεν παρέχει καλή πληροφόρηση και αίσθηση, ενώ και ο επιλογέας ταχυτήτων κατά το κούμπωμα των σχέσεων είναι κάπως χαλαρός. Πλεονέκτημα πάντως του μοντέλου παραμένει το στάνταρ σύστημα «City» που ελαφραίνει το τιμόνι και καθιστά πολύ πιο εύκολους τους ελιγμούς στο παρκάρισμα. Το Toyota Yaris με τη σειρά του παρουσιάζεται σαφώς πιο ευχάριστο στην οδήγηση, με καλύτερη αίσθηση και ακρίβεια από το τιμόνι, αλλά και με αρκετή πρόσφυση και κράτημα στις στροφές. Μέσα στην πόλη, η ανάρτηση φροντίζει να παρέχει αρκετά καλή άνεση και να «κρατά» εκτός του εσωτερικού τις λακκούβες και κακοτεχνίες της ασφάλτου, ενώ η ευκολία στην οδήγηση και η καλή περιφερειακή ορατότητα βοηθούν τον οδηγό στους καθημερινούς ελιγμούς.
Δείτε ακόμα: Συγκριτικό Toyota Auris diesel VS VW Golf diesel
Τιμή: Ελαφρώς φθηνότερο το Corsa, 6 χρόνια εγγύηση το Yaris
Οι τιμές των δύο μοντέλων δεν διαφοροποιούνται αισθητά, με τη βασική έκδοση του Toyota Yaris 1,4 D-4D να είναι 260 ευρώ ακριβότερη από αυτή του Opel Corsa 1,3 DTE. Στον εξοπλισμό, τα δύο αυτοκίνητα ικανοποιούν με τη λίστα των στάνταρ παροχών τους, με την αρχική έκδοση του Corsa να προσφέρει 2 επιπλέον αερόσακους και 6 συνολικά. Το Yaris από την πλευρά του έχει έναν παραπάνω χρόνο εγγύησης, με 6 έτη στο σύνολο έναντι 5 του μοντέλου της Opel.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Μοντέλο | Yaris 1.4 D-4D | Corsa 1.3 DTE |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.364 | 1.248 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/8 | 4/16 |
Ταχύτητες | 6 | 5 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 90/3.800 | 95/4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 205/1.400-2.800 | 190/1.750-2.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,8 | 11,9 |
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 175 | 182 |
Βάρος (κιλά) | 1.080 | 1.177 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 286 | 285 |
Κατανάλωση – CO2 | ||
Μοντέλο | Yaris 1.4 D-4D | Corsa 1.3 DTE* |
Αστική (λτ./100 χλμ.) | 4,2 | 3.8 |
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.) | 3,1 | 3.0 |
Μεικτή (λτ./100 χλμ.) | 3,5 | 3.3 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 91 | 87 |
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) | 81,9 | 0 |
*Με ζάντες 15 ιντσών | ||
Εξωτερικές διαστάσεις | ||
Μοντέλο | Yaris 1.4 D-4D | Corsa 1.3 DTE |
Μήκος (χλστ.) | 3.950 | 4.021 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.695 | 1.746 |
Ύψος (χλστ.) | 1.510 | 1.481 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.510 | 2.510 |
Εξοπλισμός – τιμή | ||
Μοντέλο | Yaris 1.4 D-4D | Corsa 1.3 DTE |
ESP | * | * |
Αερόσακοι | 4 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 2 | 2 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | * | * |
Air condition | * | * |
Ηχοσύστημα | * | * |
Ζάντες αλουμινίου | ο | o |
Τιμή από (ευρώ) | 15.460 | 15.200 |
*: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται |