40 χρόνια γιορτάζει η Skoda από την πρώτη RS, όταν το 1974 λανσάρισε τρία αγωνιστικά αυτοκίνητα, ένα 180 RS και δύο 200 RS, τα οποία έτρεξαν για πρώτη φορά τον Ιούνιο του ίδιου έτους σε ράλι, που αργότερα έγινε γνωστό ως Skoda Rally. Την τροφοδοσία των πρώτων Skoda RS αναλάμβανε ένας 2.0 λίτρων κινητήρας απόδοσης 163 ίππων, με μετάδοση από Porsche και τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα.
Ένα χρόνο αργότερα, το 1975, η Skoda κατασκεύασε ένα ακόμα μοντέλο RS, το 130 RS, το οποίο έγινε το πιο επιτυχημένο αγωνιστικό αυτοκίνητο της φίρμας και το αποκαλούσαν ως την «Porsche of the East». Το Skoda RS 130 πέτυχε διπλή νίκη το 1977 στο Monte Carlo Rally στην κατηγορία των 1.300 κ.εκ. και μία ακόμα νίκη στο European Touring Car Championship το 1981. Το RS 130 τροφοδοτούσε ένας 4κύλινδρος κινητήρας 1.3 λίτρων απόδοσης 140 ίππων με καρμπιρατέρ Weber και πίσω κίνηση, ενώ η τελική ταχύτητα έφτανε τα 220 χλμ./ώρα.
Μετά από παύση σχεδόν 20 ετών, η Skoda έφερε ξανά το όνομα RS στο προσκήνιο αλλά σε επιβατική εκδοχή με την πρώτη Octavia RS το 2000 με 1.8 λτ. turbo κινητήρα 180 ίππων (0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ. και τελική ταχύτητα 235 χλμ./ώρα). Το 2003 παρουσιάστηκε η πρώτης γενιάς Fabia RS με ντίζελ 1.9 λτ. 130 ίππων (0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ. και τελική ταχύτητα 204 χλμ./ώρα), το 2005 λανσαρίστηκε η δεύτερης γενιάς Octavia RS με 2.0 λίτρων κινητήρα 200 ίππων (0-100 χλμ./ώρα σε 7,2 δλ.) και ντίζελ 2.0 λτ. 170 ίππων (0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ.). Το 2010 κάνει την εμφάνισή της η δεύτερης γενιάς Fabia RS με τον 1.4 TSI των 180 ίππων και 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δλ. και τελική ταχύτητα 224 χλμ./ώρα. Η νεότερη, τρίτης γενιάς Octavia RS είναι και η ισχυρότερη, με 2.0 λίτρων TSI απόδοσης 220 ίππων ή το ντίζελ 2.0 TDI 184 ίππων.