H δεύτερης γενιάς Fabia, η οποία παρουσιάστηκε το 2007, ανανεώθηκε τρία χρόνια αργότερα και δέχτηκε μικρής έκτασης αλλαγές στην σχεδίαση, ενώ στην γκάμα των κινητήρων της προστέθηκαν οι πολύ ανταγωνιστικοί TSI των 1.2 λτ. με 86 και 105 ίππους και ο 1.4 TSI με 180 ίππους στην κορυφαία έκδοση RS. Εξωτερικά οι επεμβάσεις που δέχτηκε είναι πολύ διακριτικές και εστιάζονται μόνο στο εμπρός τμήμα, όπου τα φωτιστικά σώματα έγιναν πιο μακρόστενα, τονίστηκαν τα νεύρα στο καπό και η μάσκα έγινε πιο «γωνιώδης». Επίσης ανασχεδιάστηκε ο προφυλαχτήρας με τους νέους ευμεγέθεις προβολείς ομίχλης που ενσωματώνουν τα φώτα ημέρας, ενώ το μήκος του αμαξώματος αυξήθηκε κατά 8 χλστ. φτάνοντας τα 4,0 μέτρα.
Μικρές αλλαγές και στο ευρύχωρο και ποιοτικό εσωτερικό
Ελαφρώς «φρεσκαρισμένος» είναι και ο θάλαμος των επιβατών με την συγκρατημένη αισθητική, στον οποίο οι αλλαγές που έγιναν εντοπίζονται στον πιο σύγχρονης αισθητικής πίνακα οργάνων, στο τιμόνι και στα διαφορετικής σχεδίασης χειριστήρια του κλιματισμού και του ράδιο CD. Επίσης όσον αφορά στα υλικά κατασκευής, το πάνω τμήμα σκληρού πλαστικού στο ταμπλό παρουσιάζει βελτιωμένη υφή και όψη, ενώ το λεπτό σε πάχος αφρώδες υλικό που συναντάται στη μετωπική επιφάνεια του ταμπλό παρέμεινε ίδιο, όπως και η καλή και στιβαρή συναρμογή. Στα θετικά στοιχεία του εσωτερικού ανήκουν η πολύ καλή εργονομία, οι αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι και η σχετικά ψηλή θέση οδήγησης με τις πολλαπλές ρυθμίσεις σε κάθισμα και τιμόνι. Πλεονέκτημα της Fabia αποτελούν και οι άνετοι χώροι για 4 επιβάτες, όπως και το μεγάλο (για την κατηγορία) πορτ μπαγκάζ των 315 λίτρων.
Κατάλληλος ο 1.2 TSI των 86 ίππων
Η πιο πρόσφατη έκδοση του turbo, άμεσου ψεκασμού 8βάλβιδου 1.2 TSI κινητήρα αποδίδει 86 ίππους και 160 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. και ταιριάζει ιδανικά στο αμάξωμα της Fabia. Από τις χαμηλές μέχρι τις μεσαίες στροφές είναι γραμμικός και πρόθυμος στις εντολές του οδηγού κινώντας σβέλτα το μικρό Skoda τόσο στην πόλη όσο και σε γρηγορότερους ρυθμούς εκτός αυτής. Μόνο στις υψηλές στροφές πέφτει η απόδοσή του και είναι άσκοπο από τον οδηγό να τον πιέζει, αφού αυξάνεται η κατανάλωση χωρίς λόγο. Επιπλέον ο θόρυβος που παράγει δεν θα ενοχλήσει, ενώ οι ανάγκες του για καύσιμο είναι χαμηλές εφόσον ο οδηγός εκμεταλλεύεται την ροπή του κινητήρα και τη μακριά κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου με την θετική αίσθηση.
Απροβλημάτιστο στο δρόμο και με καλή αίσθηση
Στην ανανεωμένη Skoda Fabia 1.2 TSI 86 PS η ρύθμιση της ανάρτησης έγινε ένα «κλικ» πιο σφιχτή, με αποτέλεσμα να βελτιωθεί η οδική του συμπεριφορά και να μειωθούν οι κλίσεις στις στροφές, χωρίς να επιβαρυνθεί η άνεση. Κάτι που είναι άλλωστε ζητούμενο από ένα «καθημερινό» αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις στην πόλη, το οποίο καταφέρνει και αμβλύνει αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων. Από την άλλη πλευρά η Fabia των 86 ίππων είναι σε θέση να πραγματοποιήσει δίχως πρόβλημα και ταξίδια αφού παρουσιάζει πολύ καλή σταθερότητα στις ευθείες και είναι σε θέση να διατηρήσει σβέλτους ρυθμούς. Κάτι ανάλογο ισχύει και όταν κινείται σε διαδρομές με στροφές, στις οποίες παρουσιάζει ουδέτερη συμπεριφορά με περιορισμένα υποστροφικά και υπερστροφικά φαινόμενα ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Πρόσθετα το τιμόνι με την ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση διαθέτει καλό βάρος και παρέχει θετική πληροφόρηση και ακρίβεια, ενώ καλή απόδοση έχουν και τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς.
(+) Κινητήρας – επιδόσεις, χώροι, σχέση τιμής – αξίας, οδική συμπεριφορά, εργονομία, ποιότητα
(-) Συντηρητική εικόνα, απόδοση κινητήρα στις υψηλές στροφές