Δοκιμή Skoda Rapid 1.2 TSI 105 PS

Η Skoda εισέρχεται για πρώτη φορά στην κατηγορία των μικρομεσαίων σεντάν με το Rapid, γεφυρώνοντας χωροταξικά το κενό που υπήρχε ανάμεσα στις Fabia και Octavia. Παλαιότερα το κενό αυτό αναλάμβανε να το καλύψει η Fabia Sedan προσφέροντας μεγαλύτερο χώρο αποσκευών από την 5θυρη Fabia, αλλά ουσιαστικά παρέμενε ένα μικρό –και άκομψο- αυτοκίνητο τριών όγκων και όχι ένα αμιγώς μικρομεσαίο όπως είναι το νέο Rapid.

Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι «Rapid» ονομάζονταν το κουπέ μοντέλο που βασίζονταν στο Skoda 130 (1984-1990), ενώ ακόμα παλαιότερα το πρώτο Rapid ήταν ένα 3πορτο μοντέλο που παρουσιάστηκε το 1935. Το σύγχρονο Rapid δεν έχει καμία σχέση με το κουπέ παρελθόν του, αφού είναι ένα οικογενειακό μοντέλο, το οποίο μάλιστα διατίθεται σε πολύ προσιτές τιμές, που ξεκινούν από μόλις 11.990 ευρώ στην αρχική έκδοση 1.2 TSI 86 PS. (βλ. αναλυτικό τιμοκατάλογο).

Φρέσκο και καλαίσθητο σχήμα

Το αμάξωμα του Rapid μπορεί να μην διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας βασιζόμενο στις κλασικές φόρμες των σεντάν αυτοκινήτων της εταιρείας, ωστόσο καταφέρνει και δείχνει πολύ πιο φρέσκο και καλαίσθητο σε σχέση με ότι μας έχει συνηθίσει η Skoda. Αν και σεντάν ακολουθεί την πρακτικότητα και φιλοσοφία των χάτσμπακ, δεδομένου ότι το πίσω καπό ανοίγει μαζί με το παρμπρίζ, αποκαλύπτοντας τον τεράστιο χώρο αποσκευών των 550 λίτρων. Το Rapid έχει δυναμική εμφάνιση -τηρουμένων των αναλογιών- κάτι που είναι πολύ βασικό δεδομένου του κοινού που προορίζεται, με κυρίαρχα χαρακτηριστικά της σχεδίασης την νέα εμπρόσθια μάσκα της εταιρείας και τα –επιτέλους- καλαίσθητα και μικρότερα πίσω φωτιστικά σώματα, στοιχεία που εκσυγχρονίζουν την σεντάν λογική της Skoda και που συναντώνται αυτούσια και στην νέα Octavia. Μάλιστα το μήκος του αμαξώματός του ανέρχεται στα 4.483 χιλιοστά και είναι κοντύτερο κατά 46 χιλιοστά από εκείνο της υπάρχουσας Octavia και κατά 176 χλστ. από της νεότερης Octavia.

Μικρές παραχωρήσεις σε ποιότητα, καμία σε χώρους

Όπως είπαμε το Rapid αποτελεί το πιο προσιτό οικογενειακό αυτοκίνητο της Skoda αυτή τη στιγμή. Αυτομάτως αυτό σημαίνει ότι ορισμένες παραχωρήσεις στην ποιότητα είναι δεδομένες, κάτι που μπορεί να θεωρηθεί αναμενόμενο, προκειμένου να μην υπάρξει κάποια ταύτιση με την πιο ποιοτική αλλά με υψηλότερη τιμή Octavia. Στο εσωτερικό του Rapid λοιπόν το μόνο στοιχείο που μαρτυρά τις «περικοπές» είναι η σκληρή υφή και μόνον των τμημάτων του ταμπλό, τα οποία ωστόσο δείχνουν συμπαγή. Και λέμε «μόνον» γιατί οπτικά το εσωτερικό του Rapid κινείται στα ίδια πολύ καλά επίπεδα ποιότητας που μας έχει συνηθίσει η Skoda τα τελευταία χρόνια. Το ίδιο ισχύει για το προσεγμένο φινίρισμα και την συναρμολόγηση των τμημάτων του ταμπλό, όμως σίγουρα εκεί που θα μπορούσε να δοθεί περισσότερο βάρος είναι στη σχεδίαση του εσωτερικού το οποίο είναι συντηρητικό και δεν έχει τίποτα νέο να παρουσιάσει.

Οι χώροι παραδοσιακά για Skoda είναι κάτι παραπάνω από άφθονοι και σε αυτό το θεωρητικά μικρό σεντάν αμάξωμα. Το Rapid αν και είναι μικρότερο σε μήκος από την Octavia διαθέτει ελαφρώς μεγαλύτερο (24 χλστ. για την ακρίβεια) μεταξόνιο, γεγονός που του επιτρέπει να παρουσιάζει αναλογικά καλύτερα επίπεδα χώρων. Οι επιβάτες του πίσω καθίσματος δεν θα συναντήσουν το παραμικρό πρόβλημα με το χώρο για τα πόδια τους, ενώ μόνο εκείνοι που ξεπερνούν αρκετά το μέσο ύψος θα νιώσουν ότι κοντεύουν να ακουμπήσουν το κεφάλι τους στην οροφή του αμαξώματος. Αντίστοιχα μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών αφού έχει όγκο 550 λίτρα και είναι βαθύς με πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και μεγάλο άνοιγμα.

Σταθερό και άνετο στο δρόμο

Οδηγικά το Skoda Rapid προβάλλει για άλλη μια φορά το οικογενειακό του προφίλ προσφέροντας πολύ καλά επίπεδα άνεσης μέσω της ανάρτησης και φυσικά ασφαλή οδική συμπεριφορά σε όλες τις περιπτώσεις. Είναι σταθερό σε μεγάλες ταχύτητες και ο οδηγός λαμβάνει πολύ θετική πληροφόρηση κάθε στιγμή, ενώ και σε δρόμο με συνεχείς στροφές δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα, με την συμπεριφορά του αμαξώματος να παραμένει πεισματικά ουδέτερη. Παρά την εστιασμένη στην άνεση ρύθμιση της ανάρτησης, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, δίδοντας έτσι στον οδηγό του Rapid την δυνατότητα να πιέσει παραπάνω ίσως και από ότι ορίζει η κατηγορία του και ο γενικότερος χαρακτήρας του. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση, ενώ και τα φρένα είναι ικανά για την ασφαλή και γρήγορη ακινητοποίηση σε φρενάρισμα πανικού.

Γνωστός και για άλλη μια φορά ικανός ο 1.2 TSI 105 PS

Ο κινητήρας TSI των 1.2 λίτρων με τους 105 ίππους προσφέρει για άλλη μια φορά τις υπηρεσίες του σε αυτοκίνητο του ομίλου και είναι ικανός να το κινήσει σβέλτα αλλά και οικονομικά. Η λειτουργία του είναι ομαλή και παρουσιάζει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές και τις μεσαίες στροφές με τον θόρυβο να είναι περιορισμένος στην καμπίνα των επιβατών. Η αραιή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου συντελεί στην επίτευξη χαμηλής κατανάλωσης με τον επιλογέα τέλος να έχει καλή αίσθηση.

(+) Χώροι για επιβάτες και αποσκευές, τιμή αγοράς, απόδοση και κατανάλωση κινητήρα

(-) Σκληρή υφή πλαστικών στο ταμπλό, συντηρητική εμφάνιση εσωτερικού 

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.197
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
105/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
175/1.550
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
195
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
125
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
137,5
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.483
Πλάτος (χλστ.)
1.706
Ύψος (χλστ.)
1.461
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.602
Βάρος (κιλά)
1.175
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
550
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
80%
Ασφάλεια πεζού
69%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
13.802
Get it on Google Play Download on the App Store