To SEAT Ibiza στην υπάρχουσα τέταρτη κατά σειρά γενιά του η οποία παρουσιάστηκε το 2008, δέχτηκε μια πρώτη ανανέωση το 2012 και μία ακόμα το 2015, όπου βελτιώθηκε σε αρκετά σημεία και εφοδιάστηκε με νέους κινητήρες. Μεταξύ αυτών ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει ο ολοκαίνουργιος 1.0 TSI με τους 110 ίππους της δοκιμής, σε συνδυασμό με το αυτόματο DSG κιβώτιο ταχυτήτων. Έκδοση, η οποία με το 5θυρο αμάξωμα κοστίζει από 14.800 ευρώ (ή 13.300 ευρώ με το μηχανικό κιβώτιο) και πλούσιο εξοπλισμό.
Όσον αφορά την εξωτερική του σχεδίαση, το ανανεωμένο Ibiza απέκτησε πιο μοντέρνα εικόνα μέσω των ανασχεδιασμένων εμπρός φωτιστικών σωμάτων με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED, των επίσης διαφοροποιημένων πίσω φώτων, των νέου σχεδιασμού ζαντών αλουμινίου, αλλά και των δύο νέων χρωμάτων (Moostone Grey και Chilli Red).
Αποδοτικός κινητήρας με πολιτισμένη λειτουργία
Το νέο 3κύλινδρο, τούρμπο, άμεσου ψεκασμού μηχανικό σύνολο του 1.0 λτ. απόδοσης 110 ίππων και 200 Nm ροπής ταιριάζει πολύ καλά στο μικρό SEAT, ενώ το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των 7 ταχυτήτων διευκολύνει πολύ στις μετακινήσεις εντός και εκτός πόλεως. Ο εν λόγω σύγχρονης τεχνολογίας κινητήρας είναι ιδιαίτερα ελαστικός από τις χαμηλές στροφές, αφού ακόμα με 7η ταχύτητα και με κάτω από 2.000 σ.α.λ. τραβάει χωρίς δισταγμούς και ανεβάζει στροφές. Παράλληλα ο θόρυβος που περάνει στο εσωτερικό έχει χαμηλή ένταση σε ρυθμούς ταξιδιού χάρη και στη μακριά 7η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με 2.900 σ.α.λ.), ενώ ελάχιστοι κραδασμοί γίνονται αισθητοί μόνο κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει ο δυνατός κινητήρας είναι γρήγορες τόσο από στάση όσο και εν κινήσει (0-100 χλμ./ώρα σε 9,3 δευτερόλεπτα). Όσο για την κατανάλωση, κατά τη διάρκεια της δοκιμής το trip computer έγραψε 7,2 λτ./100 χλμ. Το μόνο ουσιαστικό μειονέκτημα εντοπίζεται στην όχι ιδιαίτερα άμεση εκκίνηση, μέχρι ο κινητήρας να πάρει μπρος από το start/stop και να επιλεγεί η 1η ταχύτητα.
Ποιοτικό εσωτερικό με καλούς χώρους
Αρκετές αλλαγές έγιναν στο εσωτερικό του ανανεωμένου Ibiza, το οποίο βελτιώθηκε σε ποιότητα, τεχνολογία και αισθητική. Αυτές εστιάζονται στο πιο σκουρόχρωμο ταμπλό με το νέο μαλακό υλικό, στις αλλαγμένες υφασμάτινες επενδύσεις σε καθίσματα και πόρτες, στο πιο σύγχρονο σύστημα infotainment, στο νέο τιμόνι και πίνακα οργάνων και στα χρωματιστά «δακτυλίδια» γύρω από τους αεραγωγούς. Κατά τα γνωστά το εσωτερικό του Ibiza είναι συνολικά καλοφτιαγμένο και αποπνέει αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου, ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση, ενώ στο πίσω μέρος της καμπίνας υπάρχουν καλοί χώροι για δύο επιβάτες και μεγάλος χώρος αποσκευών 292 λίτρων.
Ασφαλές στο δρόμο και άνετο
Στο δρόμο το ανανεωμένο Ibiza παρουσιάζει μια σωστή ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και στην οδική συμπεριφορά, ενώ ο δυνατός κινητήρας των 110 ίππων του προφέρει την απαραίτητη σπιρτάδα. Το στιβαρό πλαίσιο σε συνδυασμό με τις σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις -για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου- χαρίζουν στο αυτοκίνητο ασφάλεια και σταθερότητα στις ευθείες, ακόμα και σε πολύ υψηλές ταχύτητες. Παράλληλα στις στροφές οι αντιδράσεις του είναι ουδέτερες και ελεγχόμενες με μικρές σχετικά κλίσεις. Η ανάρτηση εξασφαλίζει επίσης άνετη διέλευση από τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Τέλος, το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρική υποβοήθηση παρουσιάζει καλή αμεσότητα στις εντολές του οδηγού, αλλά ήθελε περισσότερο βάρος.
(+) Απόδοση και λειτουργία κινητήρα, ποιότητα, καλοί χώροι, οδική συμπεριφορά, εργονομία
(-) Ελαφριά αίσθηση τιμονιού, σχετικά αργό στην εκκίνηση