Αυτές τις μέρες έχει δημιουργηθεί μεγάλος «ντόρος» σχετικά με το νέο τρόπο που εξετάζει η κυβέρνηση για τον υπολογισμό των νέων τελών κυκλοφορίας, ο οποίος θα βασιστεί στο λεγόμενο «Ολλανδικό μοντέλο». Όπως αναφέρουν διάφορα δημοσιεύματα, ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας θα γίνεται με το γινόμενο των ετήσιων χιλιομέτρων που θα καταγράφονται μέσω GPS επί του συντελεστή 0,03. Δηλαδή αν ένα αυτοκίνητο διανύει 10.000 χλμ. τον χρόνο θα καταβάλλει 300 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας.
Με τη διαφορά ότι το εν λόγω «Ολλανδικό μοντέλο» υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας δεν έχει εφαρμοστεί ούτε καν ισχύει για το 2014 στην ίδια την Ολλανδία. Συγκεκριμένα στην Ολλανδία τα τέλη κυκλοφορίας συνυπολογίζονται με βάση τις εξής τέσσερις παραμέτρους:
- Τον τύπο του οχήματος
- Την περιοχή διαμονής
- Τον τύπο καυσίμου
- Την κλάση βάρους του οχήματος
Ενδεικτικά ένα επιβατικό αυτοκίνητο, με τόπο διαμονής του κατόχου του στη Νότια Ολλανδία, το οποίο είναι βενζινοκίνητο και έχει βάρος μεταξύ 951 έως 1.050 κιλών (όσο δηλαδή ένα μικρό) πληρώνει τέλη κυκλοφορίας το 4μηνο 106 ευρώ ή 424 ευρώ το έτος. Σίγουρα πολύ περισσότερα χρήματα ετησίως από ότι ισχύει για ένα μικρό αυτοκίνητο στην χώρα μας, αφού ειδικά πολλά σύγχρονα μοντέλα με εκπομπές CO2 κάτω από 100 γρ./χλμ. απαλλάσσονται από αυτό το χαράτσι. Σίγουρα το καθεστώς που ισχύει στην χώρα μας είναι καλύτερο…