Δοκιμή Renault Megane 1.2 TCe

Για τη Renault, ήταν θέμα χρόνου να μπει ένας μικρότερος κινητήρας από τον 1.4 TCe στη γκάμα του Megane, από τη στιγμή μάλιστα που το μοτέρ αυτό βρισκόταν σε εξέλιξη από τη μάρκα. Πλέον όμως, ο καινούργιος, άμεσου ψεκασμού, turbo βενζινοκινητήρας των 1.2 λίτρων των Γάλλων είναι γεγονός και προσφέρεται από τα τέλη του Καλοκαιριού στο μικρομεσαίο μοντέλο. Μαζί με αυτόν, η Renault προχώρησε και σε μια μικρή αισθητική ανανέωση για το Megane, βαπτίζοντας παράλληλα τις νέες εκδόσεις με το χαρακτηρισμό “Collection” και προσδίδοντας ένα επιπλέον ενδιαφέρον. Σήμερα, η τιμή του Renault Megane Collection 1.2 TCe για την 5θυρη έκδοση διαμορφώνεται από τα 15.750 ευρώ χωρίς απόσυρση, ένα ποσόν δηλαδή που θεωρείται παραπάνω από συμφέρον για το εν λόγω μοντέλο.

Κινητήρας για φίλημα!

Ο 1.200άρης turbo κινητήρας (TCe) του Megane είναι ο πρώτος από μια σειρά νέων μοτέρ βενζίνης χαμηλού κυβισμού της Renault, που εφαρμόζουν ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει σήμερα στην τεχνολογία των κινητήρων, ώστε να συνδυάσουν την απόδοση με την οικονομία κίνησης. Έτσι, το 4κύλινδρο και 16βάλβιδο αυτό μηχανικό σύνολο διαθέτει άμεσο ψεκασμό, ενσωματώνει μια σειρά από τεχνικές μετατροπές που μειώνουν τις τριβές στο εσωτερικό του και συνδυάζεται με αυτόματο Σύστημα Stop & Start, για να αποδώσει 115 ονομαστικούς ίππους στις 4.500 στροφές και παράλληλα να “καίει” μόνο 5,3 λτ. καυσίμου ανά 100 χλμ. Ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η ροπή του, αφού παρά τη μικρή του χωρητικότητα, ο νέος 1.200άρης TCe κινητήρας αποδίδει 190 Nm ροπής διαθέσιμα μόλις από τις 2.000 στροφές. Στην πράξη, το μοτέρ αυτό διακρίνεται για την ελαστικότητά του, το τράβηγμα από χαμηλά και παράλληλα, την εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία του. Μαζί με το σωστής κλιμάκωσης κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, είναι σε θέση να προσδώσει ένα πολύ καλό 0-100 χλμ./ώρα στο Megane (10,9 δλ.) και παράλληλα, τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα. Στο κομμάτι της κατανάλωσης, τα πάντα εξαρτώνται από το πόσο “βαρύ” είναι το δεξί πόδι του οδηγού, αφού με λογικό πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, το Megane 1.2 TCe είναι σε θέση να προσεγγίσει το νούμερο της μέσης κατανάλωσης που δίνει το εργοστάσιο και να συμβάλει στην οικονομία κίνησης του οδηγού.

Με ελαφρύ αισθητικό “φρεσκάρισμα”

Ο νέος 1.2 TCe κινητήρας της Renault, στην περίπτωση του Megane συνοδεύεται και από ένα μικρό αισθητικό “φρεσκάρισμα” του αυτοκινήτου. Συναντούμε λοιπόν στο εμπρόσθιο τμήμα έναν νέο προφυλακτήρα, ο οποίος ενσωματώνει μεγαλύτερη εισαγωγή και νέες θέσεις για τους προβολείς ομίχλης, ενώ επιπλέον αυτού, στα φωτιστικά έχουν προστεθεί και τα “επίκαιρα” φώτα ημέρας με LED. Οι εξωτερικές αλλαγές ολοκληρώνονται με τις νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου, οι οποίες συμβάλουν και αυτές στον ελαφρύ εκμοντερνισμό του αυτοκινήτου. Στο εσωτερικό τώρα, οι αλλαγές είναι ακόμη πιο περιορισμένες, αφού εκτός των νέων επενδύσεων του σαλονιού και των λίγο διαφορετικών υλικών σε ταμπλό και εσωτερικό θυρών, δεν έχουμε κάποια άλλη διαφορά σε σχέση με το προ-ανανέωσης μοντέλο. Έτσι, αυτό παραμένει μοντέρνο σχεδιαστικά και αρκετά ποιοτικό (ειδικά στο κομμάτι του ταμπλό που ντύνεται από αφρώδες υλικό), αν και εργονομικά δεν λείπουν κάποιες ατέλειες, όπως π.χ. ο χειρισμός του ηχοσυστήματος. Στο κομμάτι των χώρων, το Megane δεν ξεπερνά το μέσο όρο της κατηγορίας ειδικά όσον αφορά στους χώρους στο πίσω τμήμα του εσωτερικού. Αρκετά καλή είναι και η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ, αφού τα 372 λίτρα ωφέλιμου όγκου κυμαίνονται στα πλαίσια του ανταγωνισμού.

‘Aνετο και σταθερό στο δρόμο

Ραφιναρισμένο, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και παραδοσιακά άνετο, το νέο Renault Megane 1.2 TCe προσφέρει απροβλημάτιστα ταξίδια στους επιβάτες του. Την ίδια στιγμή, το στιβαρό πλαίσιο και η καλορυθμισμένη ανάρτηση, εξασφαλίζουν τη σταθερότητα που απαιτείται ανεξαρτήτως διαδρομής και μαζί με το στάνταρ ESP, εξαλείφουν τις όποιες τάσεις υποστροφής του αυτοκινήτου στις στροφές. Εντός πόλεως, το Γαλλικό μικρομεσαίο εκτιμάται από τον οδηγό για την ευκολία στην οδήγηση που προσφέρει, παρότι η ορατότητα προς τα πίσω μειώνεται ελαφρώς από τις πλατιές πίσω κολώνες. Όσον αφορά στο τιμόνι, αυτό είναι ηλεκτρικά ελεγχόμενο με μεταβλητή υποβοήθηση, προσφέροντας ικανοποιητική πληροφόρηση και διαθέτοντας το απαιτούμενο βάρος που ενισχύει το αίσθημα ασφάλειας του οδηγού σε μια απαιτητική διαδρομή.

(+): Απόδοση και λειτουργία κινητήρα, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, άνεση-ποιότητα κύλισης, ηχομόνωση

(-): Χώροι στο πίσω κάθισμα, εργονομία ορισμένων διακοπτών 

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.198
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
115/4.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
190/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
190
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
119
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
107,1
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι 280 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 260 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.295
Πλάτος (χλστ.)
1.808
Ύψος (χλστ.)
1.471
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.641
Βάρος (κιλά)
1.205
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
372
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
83%
Ασφάλεια παιδιού
78%
Ασφάλεια πεζού
60%
Επικουρικά συστήματα
48%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
16.050
Get it on Google Play Download on the App Store