Η δεύτερης γενιάς BMW Σειρά 1 παρουσιάζεται στο σύνολό της εκσυγχρονισμένη και βελτιωμένη σε κάθε επίπεδο. Εξωτερικά έχει μεγαλώσει κατά 85 χλστ. σε μήκος και κατά 30 χλστ. σε μεταξόνιο, ενώ σχεδιαστικά δείχνει αμέσως σαν μια φυσική συνέχεια της παλαιότερης που έκανε την εμφάνιση της το 2004. Ορισμένα κυρίαρχα στοιχεία όπως το μακρύ και «φουσκωμένο» καπό, οι κυρτές επιφάνειες και τα έντονα νεύρα στα πλαϊνά είναι πιο τονισμένα και συνολικά δείχνει ιδιαίτερα συμπαγής αλλά δεν μπορεί να χαρακτηριστεί κομψή. Ωστόσο το μεγάλο νέο στην καινούργια Σειρά 1 δεν είναι άλλο από την προσθήκη των υπερτροφοδοτούμενων TwinPower Turbo κινητήρων 1,6 λτ. με απόδοση 136 και 170 ίππων (εκδόσεις 116i και 118i αντίστοιχα). Εμείς δοκιμάζουμε την αρχική έκδοση, η οποία συνολικά είναι πολύ ισορροπημένη και προσφέρεται στην ανταγωνιστική (για premium) τιμή των 23.900 ευρώ.
Ιδανικό ταίριασμα του κινητήρα
Το εξελιγμένο 1.6 λτ. μηχανικό σύνολο διαθέτει υπερσυμπιεστή διπλής ροής twin-scroll, υψηλής ακρίβειας ψεκασμό, μεταβλητό έλεγχο βαλβίδων (VALVETRONIC) και μεταβλητό έλεγχο εκκεντροφόρων (Double-VANOS). Επιπλέον χάρη και στην συνδρομή της τεχνολογίας EfficientDynamics η οποία περιλαμβάνει –μεταξύ άλλων- Start/Stop (με όχι όμως ιδιαίτερα ομαλή λειτουργία), ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης, δείκτη αλλαγής ταχύτητας, 6άρι κιβώτιο με μακριές σχέσεις, συμπιεστή κλιματισμού με αυτόματο σύστημα αποσύνδεσης, ελαστικά με μειωμένη αντίσταση κύλισης κ.α. επιτυγχάνεται χαμηλή κατανάλωση. Παράλληλα το μοτέρ αυτό διακρίνεται για την ιδιαίτερα γραμμική του απόδοση σε σημείο που να θυμίζει μεγαλύτερου κυβισμού ατμοσφαιρικό μοτέρ, έχει θετικό τράβηγμα, απόκριση και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές (ειδικά με την επιλογή Sport) και η ένταση του θορύβου που φτάνει στην καμπίνα είναι χαμηλή χάρη και στην προσεγμένη ηχομόνωση.
Εξαιρετικά σταθερή και με σπορτίφ χαρακτηριστικά
Ο οδηγός της νέας BMW 116i από τα πρώτα κιόλας μέτρα οδήγησης αισθάνεται μεγάλη σιγουριά και ασφάλεια, χαρακτηριστικά που απορρέουν και από την στιβαρότητα της όλης κατασκευής και στο «στήσιμο» του αυτοκινήτου. Πιο αναλυτικά, η τέλεια αναλογία βάρους (50:50) μεταξύ των δύο αξόνων, οι ανεξάρτητες αναρτήσεις (η εμπρός είναι κατασκευασμένη από αλουμίνιο), η κίνηση στους πίσω τροχούς, το μεγαλύτερο μεταξόνιο, τα πλατύτερα μετατρόχια και η επιλογή ρυθμίσεων ECO PRO COMFORT, SPORT και SPORT+ (μέσω του προαιρετικού Driving Experience Control) συνθέτουν ένα κορυφαίο σύνολο. Μάλιστα όσον αφορά στις ρυθμίσεις που προαναφέραμε η επιλογή COMFORT προσφέρεται για περισσότερη άνεση στην οδήγηση, στην SPORT το τιμόνι και ο κινητήρας αποκτούν πιο άμεση απόκριση και η ανάρτηση σκληραίνει και στην SPORT+ ισχύει ότι στο SPORT συν μερική απενεργοποίηση του DSC, το οποίο απενεργοποιείται με παρατεταμένο πάτημα του σχετικού διακόπτη.
Στην πράξη η νέα μικρομεσαία BMW παρουσιάζει υποδειγματική σταθερότητα και παραμένει ακλόνητη ακόμα και σε πολύ υψηλές ταχύτητες στις ευθείες. Περνώντας σε μια διαδρομή με στροφές η 116i παραμένει «βιδωμένη» στην πορεία της και μόνο εφόσον απενεργοποιηθεί το DSC (αυτομάτως μπαίνει σε λειτουργία το ηλεκτρονικό κλείδωμα στο πίσω διαφορικό) και το επιδιώξει ο οδηγός το αυτοκίνητο θα υπερστρέψει ομαλά πλήρως ελεγχόμενα μέσω του υψηλής ακριβείας τιμονιού και των δυνατών φρένων.
‘Αρτιο ποιοτικά εσωτερικό με βελτιωμένες ανέσεις
Ο premium αέρας είναι διάχυτος στο εσωτερικό της μικρομεσαίας BMW, στοιχείο που ενισχύουν το υψηλής ποιότητας παχύ αφρώδες υλικό στο ταμπλό, καθώς και η άρτια συναρμογή και το φινίρισμα. Σε επίπεδο εργονομίας τα επιμέρους χειριστήρια βρίσκονται σε σωστές θέσεις και αποστάσεις από τον οδηγό, ωστόσο το προαιρετικό πολυσύστημα iDrive χρειάζεται ένα διάστημα εξοικείωσης. Ενστάσεις υπάρχουν για τη μη αναδιπλούμενη μεγάλη και σχετικά άκομψη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, όπως επίσης και για το γεγονός ότι κάποιες ενδείξεις στο κάτω τμήμα του πίνακα οργάνων κρύβονται από το τιμόνι.
Περνώντας στους χώρους, έχει σημειωθεί μια συνολική βελτίωση και όλοι οι φιλοξενούμενοι θα νιώσουν λιγότερο στριμωγμένοι συγκριτικά με την προγενέστερη Σειρά 1. Όμως η φιλοξενία ενός τρίτου ατόμου στο πίσω κάθισμα είναι ουσιαστικά αδύνατη λόγω του ψηλού τούνελ της μετάδοσης και των τονισμένων πλευρικών τοιχωμάτων του καθίσματος. Επιπλέον, μεγαλύτερο κατά 30 λτ. είναι το πορτ μπαγκάζ των 360 με το τετραγωνισμένο σχήμα.
(+) Χαρακτηριστικά λειτουργίας κινητήρα, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, τεχνολογία, κατανάλωση
(-) Αμφιλεγόμενη σχεδίαση, δυσκολία μετακίνησης 3ου επιβάτη στο πίσω κάθισμα, όχι ιδιαίτερα ομαλή λειτουργία Start/Stop