Το προσφάτως ανανεωμένο Renault Clio διατίθεται (εκτός από το 5θυρο μοντέλο) και στην πιο πρακτική έκδοση Sport Tourer με το σικ αισθητικά στέισον βάγκον αμάξωμα, το οποίο παρά τις κόμπακτ διαστάσεις του μπορεί να καλύψει άνετα τις μεταφορικές ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας.
Εξωτερικά, το ανανεωμένο γαλλικό μοντέλο διακρίνεται από την ανασχεδιασμένη μάσκα και φωτιστικά σώματα με τα ενσωματωμένα φώτα LED και τον πιο σπορτίφ εμπρός προφυλακτήρα. Ξεχωριστά του γνωρίσματα παραμένουν οι «κρυμμένες» πίσω χειρολαβές στο πλαίσιο των θυρών και το σφηνοειδές προφίλ με την αεροτομή στο τελείωμα της οροφής.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Renault Megane diesel 1.5 dCi 110 PS
Το Clio Sport Tourer προσφέρεται με τους κινητήρες βενζίνης 1.2 75 hp, 0.9 TCe 90 hp και τους πετρελαίου 1.5 dCi με 75 ή 90 ίππους. Η τιμή του ξεκινά στην αρχική έκδοση Authentic από τα 12.520 ευρώ, ενώ το ντίζελ των 90 ίππων που δοκιμάζουμε κοστίζει από 16.310 ευρώ (στη δεύτερη έκδοση Expression) και αποτελεί μια ενδιαφέρουσα οικογενειακή πρόταση σε προσιτή τιμή.
Αναβαθμισμένο εσωτερικό με μεγάλο πορτ μπαγκάζ
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Clio Sport Tourer έχει βελτιωθεί η ποιότητα, ενώ έχουν γίνει επιμέρους «επεμβάσεις», που έχουν αναβαθμίσει την συνολική του εικόνα. Οι αλλαγές εστιάζονται στο νέο τιμόνι, στους νέους διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες, στο νέο λεβιέ των ταχυτήτων και στην προσθήκη μαλακής επένδυσης στα υποβραχιόνια των θυρών. Επίσης, διαθέτει εκσυγχρονισμένο το σύστημα πολυμέσων R-Link με την έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών. Την προσεγμένη ποιότητα ενισχύει με την σειρά του το αφρώδες υλικό που καλύπτει ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό και τα διακοσμητικά λάκας πιάνου και χρωμίου.
Σε επίπεδο χώρων για τους επιβάτες το Clio Sport Tourer είναι σε θέση να μετακινήσει τέσσερα ενήλικα άτομα χωρίς παραχωρήσεις. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας ο αέρας για τα πόδια, το κεφάλι και το ωφέλιμο πλάτος ικανοποιούν, ενώ μεγάλος «κερδισμένος» είναι ο πλήρως εκμεταλλεύσιμος και με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης χώρος αποσκευών των 455 λίτρων.
Οικονομικός ο 1.5 diesel χωρίς τέλη
Ο κινητήρας πετρελαίου των 1.5 λτ. ισχύος 90 ίππων και 220 Nm ροπής ταιριάζει κατάλληλα στο Clio Sport Tourer, συνδυάζοντας τη χαμηλή κατανάλωση με τις καλές επιδόσεις. Το 8βάλβιδο αυτό μηχανικό σύνολο κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με το χαμηλό θόρυβο και τους λιγοστούς κραδασμούς, ενισχύοντας έτσι την προσφερόμενη άνεση. Το τράβηγμα που διαθέτει είναι θετικό από τις περίπου 1.700 σ.α.λ. και άνω, όπου από εκεί και πάνω το μοτέρ επιταχύνει σβέλτα το αυτοκίνητο εν κινήσει (80-120 χλμ./ώρα με 4η/5η ταχύτητα σε 11,0/16,1 δλ.), παρά τη μακριά κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου. Σε συνθήκες ταξιδιού ο κινητήρας λειτουργεί σε χαμηλές στροφές (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.300 σ.α.λ. με 5η ταχύτητα), κρατώντας έτσι τον θόρυβο και την κατανάλωση χαμηλά, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής σε αστικές συνθήκες κίνησης κυμάνθηκε στα 5,3 λτ./100 χλμ. Παράλληλα, με 85 γρ./χλμ. εκπομπές CO2 απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Δείτε ακόμα: Από 10.990 ευρώ το Renault Clio
Άνετο στην οδήγηση και ασφαλές
Το στέισον βάγκον Clio συνδυάζει -όπως και το 5θυρο- την πολύ καλή άνεση με την ασφαλή οδική συμπεριφορά, ενώ παράλληλα είναι εύκολο στους χειρισμούς και ευχάριστο στην οδήγηση. Η ανάρτησή του χωρίς να έχει ιδιαίτερα μαλακή ρύθμιση φιλτράρει αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και διατηρεί τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές σε λογικά πλαίσια. Ακόμα και υπό έντονη πίεση, το Clio Sport Tourer παραμένει πεισματικά στην πορεία του με ελεγχόμενη τάση υποστροφής (το ESP δεν απενεργοποιείται). Το τιμόνι είναι ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες για να διευκολύνει τους ελιγμούς και σφίγγει στις πιο υψηλές ταχύτητες, παρέχοντας καλή αίσθηση στα χέρια του οδηγού.
(+) Χαμηλή κατανάλωση, πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα, άνεση, οδική συμπεριφορά, χώρος αποσκευών, πρακτικότητα, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας
(-) Τράβηγμα κινητήρα στις πολύ χαμηλές στροφές, ελαφριά αίσθηση τιμονιού