Η αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κατακλύζεται από χιλιάδες μοντέλα και πολλές ευκαιρίες τόσο από ιδιώτες όσο και από εμπορίες, ωστόσο ότι λάμπει δεν είναι πάντοτε χρυσός. Γι’αυτό είναι άκρως απαραίτητο να γίνεται εξονυχιστικός έλεγχος.
Σε δέκα λεπτά, μπορεί να δει κανείς σε τι κατάσταση βρίσκεται το αυτοκίνητο. Συνήθως τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν ξαναβαμμένους προφυλακτήρες, αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι τρακαρισμένα. Σοβαρό δεν θεωρείται αν έχει ξαναβαφτεί π.χ. ένα φτερό, μια πόρτα για να καλυφθούν μικροχτυπήματα. Όμως κινητήρας που ρετάρει, ταχύτητες που δεν κουμπώνουν καλά, «ύποπτες» συγκολλήσεις στο πλαίσιο κ.λπ. σημαίνουν και προβλήματα.
Παρακάτω σας δείχνουμε ποιους γρήγορους ελέγχους θα πρέπει να κάνετε για να δείτε κατά πόσο «καθαρό» είναι το αυτοκίνητο. Για μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα, καλό είναι να το δει μηχανικός, να γίνει ένας πλήρης έλεγχος σε συνεργείο και test drive.
Έλεγχος αμαξώματος
Καταρχήν γίνεται ένας οπτικός έλεγχος περιμετρικά του αμαξώματος για να διαπιστωθούν τυχόν ξαναβαμμένες επιφάνειες. Ελέγξτε εάν έχει ξεφύγει χρώμα στις τσιμούχες γύρω από τα παράθυρα, στις χειρολαβές των θυρών και στα μαύρα πλαστικά. Αν δείτε τονικές διαφορές στο χρώμα, «δάκρυα», πολύ μικρές φουσκάλες και η επιφάνεια της λαμαρίνας κάνει «κυματισμούς», τότε έχει στοκαριστεί και ξαναβαφτεί.
Φωτιστικά σώματα και επιμέρους τμήματα
Τα εργοστασιακά φωτιστικά σώματα και όλα τα επιμέρους τμήματα του αμαξώματος (πόρτες καπό κ.ο.κ.) φέρουν ανάγλυφη τη μάρκα του αυτοκινήτου. Κοιτάξτε λεπτομερώς τις κόλλες που υπάρχουν στις ενώσεις των μερών του αμαξώματος αν είναι ίδιες μεταξύ της μιας πλευράς και της άλλης και αν τα παξιμάδια και οι βίδες (π.χ. στο πλαίσιο των θυρών) είναι φθαρμένα από κατσαβίδι ή κλειδί. Στο πορτ μπαγκάζ σηκώστε το δάπεδο και ελέγξτε για επισκευές, ίχνη στόκου, διαφορές στις συγκολλήσεις, ίχνη σκουριάς και θραύσματα από γυαλιά.
Έλεγχος εσωτερικού
Ένα καλοσυντηρημένο εσωτερικό δείχνει πόσο «νοικοκύρης» ήταν ο κάτοχος του αυτοκινήτου. Στην περίπτωση που στο κοντέρ αναγράφονται λίγα χιλιόμετρα και η στεφάνη του τιμονιού, ο επιλογέας των ταχυτήτων, τα διάφορα χειριστήρια και το κάθισμα του οδηγού παρουσιάζουν έντονες φθορές τότε τα πραγματικά χιλιόμετρα είναι πολύ περισσότερα.
Κινητήρας – μηχανικά μέρη
Βάλτε μπρος τον κινητήρα. Παρατηρείστε τυχόν «περίεργους» θορύβους και κραδασμούς. Αλλάξτε ταχύτητες για να δείτε αν κουμπώνουν σωστά χωρίς να χτυπάνε τα γρανάζια. Πατήστε το πεντάλ του συμπλέκτη και αφήστε το για να δείτε που απομονώνει. Αν πιάνει ψηλά, τότε χρειάζεται αλλαγή δίσκου – πλατό. Παρατηρείστε τυχόν τρέμουλο στο τιμόνι και πιθανούς κραδασμούς ή θορύβους όταν γυρίζει. Απαραίτητος είναι και οπτικός έλεγχος του κινητήρα για τυχόν διαρροές λαδιού και λοιπών υγρών από τα δοχεία.
Διαβάστε ακόμα:
Απαραίτητοι έλεγχοι στο test drive
Πως μπορείτε να δείτε αν έχει αλλαχτεί τζάμι στο αυτοκίνητο