Πότε και γιατί πρέπει να αυξάνονται οι πιέσεις των ελαστικών

Ένας από τους πολύ βασικούς ελέγχους που πρέπει να κάνει ο οδηγός τακτικά στο αυτοκίνητό του για τη δική του ασφάλεια και των υπολοίπων, είναι ο έλεγχος των πιέσεων των ελαστικών.

Σε καθημερινές συνθήκες όπου συνήθως στο αυτοκίνητο βρίσκεται μόνο ο οδηγός ή σε ταξίδι με δύο άτομα και λίγες αποσκευές, τότε οι πιέσεις παραμένουν οι κανονικές, σύμφωνα πάντα με αυτές που ορίζει ο κατασκευαστής και συνήθως αναγράφονται στην πόρτα του οδηγού ή στο κάλυμμα του στομίου ανεφοδιασμού καυσίμου.

Στην περίπτωση όμως που φορτωθεί όλη η οικογένεια με πολλές αποσκευές, τότε πρέπει να αυξηθούν οι πιέσεις των ελαστικών, σύμφωνα πάλι με αυτές που ορίζει ο κατασκευαστής. Εάν διατηρηθούν οι νορμάλ πιέσεις, τότε συσσωρεύεται στο εσωτερικό του ελαστικού υπερβολική θερμότητα και αυξάνεται σημαντικά ο κίνδυνος ακόμα και να σκάσει το ελαστικό, ειδικά όταν το αυτοκίνητο κινείται σε γρήγορους ρυθμούς. Αφού ολοκληρωθεί το ταξίδι και κρυώσουν τα ελαστικά θα πρέπει να γίνει ξανά έλεγχος και να επανέλθουν οι «καθημερινές» πιέσεις.

Παράλληλα, ορισμένοι κατασκευαστές προτείνουν υψηλότερες πιέσεις από τις κανονικές με την ένδειξη «eco», προκειμένου να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου, λόγω του ότι πατάει λιγότερη επιφάνεια του πέλματος του ελαστικού στο οδόστρωμα και έτσι δημιουργείται μικρότερη αντίσταση κύλισης. Όμως σε αυτή την περίπτωση πρέπει να αποφεύγεται η γρήγορη οδήγηση, αφού τα όρια πρόσφυσης είναι χαμηλότερα.

Ορισμένες συμβουλές ελέγχου των ελαστικών:

1. Ελέγξτε την πίεση των ελαστικών τουλάχιστον μια φορά το μήνα ή πριν από κάθε μεγάλο ταξίδι

2. Ο έλεγχος θα πρέπει να γίνεται πάντοτε όταν τα ελαστικά είναι κρύα

3. Ποτέ μη φουσκώνετε με περισσότερη πίεση τα ελαστικά από το επιτρεπτό όριο σε κανονικές συνθήκες

4. Κατά τον έλεγχο των πιέσεων επιθεωρείστε οπτικά τα ελαστικά με προσοχή για τυχόν σκισίματα, «σπασίματα» στα πλαϊνά και αιχμηρά αντικείμενα στο πέλμα

5. Εάν κάποιο ελαστικό έχει χάσει πολύ πίεση, τότε επισκεφτείτε άμεσα βουλκανιζατέρ για τυχόν επισκευή ή και αλλαγή του ελαστικού

6. Ποτέ μην ξεχνάτε τον έλεγχο πίεσης της ρεζέρβας, αλλά και την κατάσταση του κιτ επισκευής ελαστικού

7. Προσέξτε κατά τον έλεγχο των πιέσεων με το μανόμετρο να εφάπτεται σωστά στη βαλβίδα και να μην χάνει αέρα

Διαβάστε ακόμα: 

Πότε πρέπει να αλλάζω τα λάστιχα του αυτοκινήτου; 

Γιατί πρέπει να αλλάζω τα ελαστικά εμπρός – πίσω; 

Φρένα: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

 

Get it on Google Play Download on the App Store