Η οποιαδήποτε δυσλειτουργία στο αυτοκίνητό μας είναι δυνατό να αντιμετωπιστεί αρκετά εύκολα, ώστε να γλιτώσουμε το κόστος που πηγάζει από την ενδεχόμενη επίσκεψη σε κάποιο συνεργείο. Ας δούμε, όμως, πως μπορεί να επιτευχθεί κάτι τέτοιο.
Καμένη ασφάλεια
Στην περίπτωση που παρατηρήσουμε δυσλειτουργία σε κάποιο από τα ηλεκτρικά μέρη του αυτοκινήτου, είναι πολύ πιθανό να οφείλεται σε καμένη ασφάλεια. Ανοίξετε το κουτί των ασφαλειών και να εντοπίσετε ποια ασφάλεια δεν λειτουργεί.
Προσοχή: Η θέση με τις ασφάλειες διαφέρει ανάλογα με το αυτοκίνητο, γι’αυτό ανατρέξτε στο βιβλίο οδηγιών του κατασκευαστή. Η κάθε ασφάλεια εξυπηρετεί και ένα διαφορετικό μέρος των ηλεκτρικών. Συνήθως, πίσω από το κάλυμμα της ασφαλειοθήκης αναφέρεται ποια ασφάλεια αντιστοιχεί στο κάθε μέρος του αυτοκινήτου. Αφού βρείτε τη καμένη ασφάλεια, αντικαταστήστε την με μια καινούργια που μπορείτε να την προμηθευτείτε ακόμη και από ένα πρατήριο υγρών καυσίμων.
Διαβάστε ακόμα: Πώς να ελέγξετε εάν το μεταχειρισμένο έχει γυρισμένα χιλιόμετρα
Δυσλειτουργία ενός κυλίνδρου
Πρόκειται για μια περίπτωση που επισημαίνεται στην καθομιλουμένη και ως «ρετάσισμα». Θα το καταλάβετε από το τρέμουλο του κινητήρα το οποίο μεταφέρεται στο αμάξωμα, από την μειωμένη απόδοση αλλά και τον έντονο θόρυβο. Συνήθως, αυτή η δυσλειτουργία οφείλεται σε μη αποδοτική καύση σε κάποιον κύλινδρο. Αυτό μπορεί να συμβεί λόγω ενός κατεστραμμένου μπουζί (σπινθηριστής). Για να εντοπίσετε πιο είναι, θα πρέπει να τραβήξετε ένα – ένα τα μπουζοκαλώδια και σε όποιο δεν παρατηρηθεί επιπλέον ρετάρισμα, ανήκει το μπουζί που χρειάζεται αντικατάσταση. Επισκεφθείτε το πλησιέστερο πρατήριο καυσίμων όπου θα βρείτε κάποιο μπουζόκλειδο για να αφαιρέσετε το μπουζί και να το αντικαταστήσετε.
Υπερθέρμανση κινητήρα
Παρακολουθείτε ανά τακτά χρονικά διαστήματα τον δείκτη θερμοκρασίας του αυτοκινήτου. Αν αυτός ξεπεράσει για κάποιον λόγο τα προβλεπόμενα όρια (στα αυτοκίνητα που δεν φέρουν δείκτη, η επικίνδυνη άνοδος της θερμοκρασίας επισημαίνεται με ειδική ένδειξη), θα πρέπει να σταματήσουμε αμέσως και να σβήσουμε τον κινητήρα, ώστε να αποφύγουμε κάποια χειρότερη βλάβη. Συνήθως η παραπάνω δυσλειτουργία οφείλεται σε απώλεια αντιψυκτικού υγρού, λόγω διαρροής ή δικής μας αμέλειας, οπότε και απαιτείται συμπλήρωση. Σε διαφορετική περίπτωση η βλάβη οφείλεται σε δυσλειτουργία του θερμοστάτη, οπότε και απαιτείται η μεταφορά σε συνεργείο για αλλαγή του.
Προσοχή: Όταν ο κινητήρας είναι ζεστός μην επιχειρήσετε να ανοίξετε το δοχείο του αντιψυκτικού.
Ενδείξεις κινητήρα & φρένων
Στην πρώτη περίπτωση, που σας ανάψει η ένδειξη του κινητήρα, αυτό συνεπάγεται ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα στο ηλεκτρικό σύστημα του κινητήρα ή στο σύστημα εκπομπών ρύπων. Σταματήστε το συντομότερο δυνατό και σβήστε τον κινητήρα. Μετέπειτα θέστε και πάλι σε λειτουργία το μηχανικό σύνολο. Αν παραμείνει η ένδειξη, τότε θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιο συνεργείο.
Προσοχή: Η συγκεκριμένη λυχνία μπορεί να ανάψει λόγω χαμηλής ποιότητας καυσίμου ή και μετά από πίεση του κινητήρα. Υπάρχουν περιπτώσεις, όπου η λυχνία σβήνει, όταν ο κινητήρας αποθερμανθεί. Στην δεύτερη περίπτωση σας ανάψει η λυχνία του χειρόφρενου, αυτό μεταφράζεται ότι τα τακάκια των φρένων χρήζουν αντικατάστασης ή το υγρό τους χρειάζεται συμπλήρωμα.
Διαβάστε ακόμα: Τι είναι η γωνία κάμπερ, κάστερ και σύγκλιση των τροχών;
Χαμηλή στάθμη λαδιού
Υπάρχουν περιπτώσεις όπου κατά τη διάρκεια της πορείας, ενδέχεται να ανάψει η ένδειξη λαδιού. Φυσικά, εάν συμβεί κάτι τέτοιο δεν συντρέχουν απαραίτητα λόγοι ύπαρξης βλάβης. Σταματήστε στο πλησιέστερο πρατήριο υγρών καυσίμων και συμπληρώστε με λάδι που καλύπτει τις προδιαγραφές που θέτει ο κατασκευαστής, έως ότου φτάσει η στάθμη στην ένδειξη Max. Το συγκεκριμένο «πρόβλημα» μπορεί να προκύψει είτε από δική μας αμέλεια, είτε λόγω κάποιας διαρροής είτε λόγω κατασκευής κινητήρα. Ειδικά για το τελευταίο, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ορισμένοι κινητήρες λόγω κατασκευής «απαιτούν» μεγαλύτερες ποσότητες λαδιού-επομένως και τακτική παρακολούθηση-έναντι άλλων, κάτι το οποίο αναφέρεται στο βιβλίο του κατασκευαστή. Αφού ξεπεράσετε το ζήτημα της συμπλήρωσης λαδιών, ελέγξτε για τυχόν διαρροές από το καπάκι του κινητήρα ή την τάπα του κάρτερ.