Το Ford Fiesta από το 1976 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, έφτασε αισίως στην 8η κατά σειρά γενιά του με πολλές αλλαγές και αναβαθμίσεις, προσφέροντας πλέον πάρα πολλά στοιχεία ασφαλείας και συνδεσιμότητας που έλλειπαν από το προγενέστερο μοντέλο. Παράλληλα, άλλαξε σημαντικά σε σχεδίαση εξωτερικά και στο εσωτερικό, μεγάλωσε ελαφρώς, απέκτησε νέους κινητήρες και εκδόσεις, όμως διατήρησε το ευχάριστο οδηγικό του προφίλ. Εμείς, πήραμε μια πρώτη γεύση από την πρώτη παρουσίασή του στη χώρα μας και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Μεγαλύτερο και πιο ήπιων τόνων σχεδιαστικά
Το νέο Fiesta μεγάλωσε ελαφρώς σε διαστάσεις σε σχέση με το προγενέστερο και έχει μήκος 4.040 χλστ. (+71 χλστ.), πλάτος 1.735 χλστ. (+12 χλστ.), ύψος 1.476 χλστ. (-19 χλστ.) και μεταξόνιο 2.493 χλστ. (+4 χλστ.). Το αμάξωμά του απέκτησε πιο πολλές «στρογγυλεμένες» επιφάνειες και περισσότερο ήπια σχεδίαση, έναντι της πιο αιχμηρής στο παλαιότερο μοντέλο. Ορισμένα από τα χαρακτηριστικά του γνωρίσματα είναι τα αμυγδαλωτά εμπρός φώτα, η στενόμακρη μάσκα, το τοξοειδές σχήμα των πλευρικών παραθύρων και τα οριζόντια πλέον τοποθετημένα πίσω φανάρια. Εκτός όμως από τις αλλαγές στη σχεδίαση, η γκάμα του νέου Fiesta εμπλουτίζεται με νέες εκδόσεις.
Από 12.990 ευρώ και με νέες εκδόσεις
Εκτός από την αρχική Trend, την πιο value for money έκδοση Business, την σπορτίφ ST-Line (από τον Οκτώβριο του 2017) και την στιλάτη Titanium, το νέο Fiesta θα είναι διαθέσιμο στην πιο πολυτελή έκδοση Vignale (Οκτώβριος 2017) και στην Active Crossover (άνοιξη 2018). Παράλληλα τον Απρίλιο του 2018 θα λανσαριστεί και το κορυφαίο στην γκάμα, νέο Fiesta ST 200. Οι τιμές του ξεκινούν από 12.990 ευρώ στην έκδοση 1.1 λτ. Trend, από 14.289 ευρώ το 1.0 λτ. EcoBoost 100 PS Business, από 16.691 ευρώ το 1.0 EcoBoost 125 PS ST-Line και από 17.350 ευρώ το 1.0 EcoBoost 140 PS ST-Line. Όσον αφορά το Fiesta diesel, το 1.5 TDCi 85 PS Trend κοστίζει από 14.669 ευρώ και από 16.880 ευρώ το 1.5 TDCi 120 PS ST-Line (δείτε εδώ τον τιμοκατάλογο).
Εκσυγχρονισμένο εσωτερικό με βελτιωμένη ποιότητα
Εντελώς νέο είναι το εσωτερικό του 8ης γενιάς Fiesta, με πιο μινιμάλ σχεδίαση, βελτιωμένη ποιότητα και καλύτερη εργονομία. Στο ταμπλό με τις απαλές καμπύλες κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη αφής τύπου tablet των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων SYNC3 (4,2 ιντσών στην έκδοση Trendκαι 6,5 ιντσών στην Business), στην οποία έχουν ενσωματωθεί διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου, ενώ έτσι μειώθηκαν κατά 50% οι διακόπτες προς όφελος και της εργονομίας. Νέο στοιχείο αποτελεί και το υψηλής απόδοσης ηχοσύστημα B&O Play της Bang & Olufsen, με απόδοση 675 watt, 10 ηχεία και subwoofer. Στον εξοπλισμό του νέου Fiesta περιλαμβάνονται πλέον και πολλά συστήματα υποστήριξης του οδηγού, όπως είναι η Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, Προειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα, Σύστημα περιορισμού της ταχύτητας, Σύστημα αυτόνομης πέδησης, Προειδοποίηση οχήματος σε τυφλό σημείο κ.λπ.
Διαβάστε ακόμα: Στα όρια με Ford Focus RS και Mustang V8
Από πλευράς ποιότητας, έχει γίνει χρήση λεπτού σε πάχος μαλακού πλαστικού στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, ενώ τα σκληρά πλαστικά, η συναρμογή και το φινίρισμα έχουν βελτιωθεί σε σχέση με του προηγούμενου Fiesta. Βελτιωμένο παρουσιάζεται και σε χώρους το νέο Fiesta για τους πίσω επιβάτες (+16 χλστ. για τα γόνατα πίσω), χωρίς και πάλι να ξεπερνά το μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ αρκετά ικανοποιητικό είναι το πορτ μπαγκάζ των 293 λίτρων.
Ευχάριστο στο δρόμο και πιο άνετο
Το Ford Fiesta παραδοσιακά ξεχώριζε για τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα και την πολύ καλή οδική συμπεριφορά, αποτελώντας ένα από τα πιο ευχάριστα στο δρόμο αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Στοιχεία που έχουν ενισχυθεί στο νέο μοντέλο, το οποίο παράλληλα είναι αισθητά πιο άνετο. Το πλαίσιο και οι αναρτήσεις έχουν δεχτεί αρκετές ενισχύσεις σε διάφορα σημεία, αυξάνοντας έτσι την πλευρική πρόσφυση στις στροφές. Εκεί το νέο Fiesta ακολουθεί πιστά τις εντολές του οδηγού και εμφανίζει μικρές κλίσεις (το 1.0 EcoBoost 100 PS που οδηγήσαμε), ενώ οι αντιδράσεις του είναι προοδευτικές και ελεγχόμενες, ακόμα και όταν ο οδηγός κινηθεί σε πιο γρήγορους ρυθμούς και ξεπεράσει τα όρια. Αισθητή βελτίωση έχει γίνει στην άνεση από την ανάρτηση και στην ποιότητα κύλισης, όπως και στη μείωση των εξωτερικών θορύβων που φτάνουν στην καμπίνα.
Νέοι κινητήρες και 6τάχυτα κιβώτια
Η γκάμα των κινητήρων του νέου Fiesta περιλαμβάνει νέα Euro 6 μοτέρ, ενώ πλέον όλα τα μηχανικά σύνολα συνδυάζονται με καινούργια 6τάχυτα κιβώτια (πλην του 1.1 λτ.). Το Fiesta 1.0 λτ. EcoBoost 100 PS που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε διακρίνεται για την ομαλή του λειτουργία, το θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και το χαμηλό θόρυβο. Σημαντικές αλλαγές έχουν γίνει στους ντίζελ, αφού ο νέος 1.500άρης προσφέρεται στην αρχική έκδοση των 85 ίππων και -για πρώτη φορά- στην ισχυρότερη των 120 ίππων (διαβάστε παρακάτω τεχνικά χαρακτηριστικά).
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Ford Focus RS
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | ||||||
Έκδοση | 1.1 85 PS | 1.0 100 PS | 1.0 125 PS | 1.0 140 PS | 1.5 TDCi 85 PS | 1.5 TDCi 120 PS |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.084 | 999 | 999 | 999 | 1.499 | 1.499 |
Kύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 3/12 | 3/12 | 3/12 | 4/8 | 4/8 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 85/6.300 | 100/6.500 | 125/6.000 | 140/6.000 | 85/3.750 | 120/3.600 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 110/3.500 | 170/1.500 | 170/1.400 | 180/1.500 | 215/1.750 | 270/1.750 |
0 -100 χλμ./ώρα (δλ.) | 14,0 | 10,5 (12,2) | 9,9 | 9,0 | 12,5 | 9,0 |
50-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.) | 17,5 | 11,0 | 9,9 | 8,5 | 12,8 | 8,9 |
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 170 | 183 (180) | 195 | 202 | 175 | 195 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 4,4 | 4,3 (5,2) | 4,3 | 4,5 | 3,2 | 3,5 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 101 | 97 (118) | 98 | 102 | 82 | 89 |
Βάρος (κιλά) | 1.108 | 1.144 (1.184) | 1.144 | 1.144 | 1.158 | 1.188 |
*Εργοστασιακές τιμές, Στην παρένθεση με αυτόματο κιβώτιο |