Το ολοκαίνουργιο, 10ης γενιάς Honda Civic έφτασε στη χώρα μας και είχαμε την ευκαιρία να το γνωρίσουμε από κοντά και να το οδηγήσουμε από την Αθήνα έως τα Καλάβρυτα και πίσω, στα πλαίσια της πρώτης ελληνικής παρουσίασής του στους δημοσιογράφους του Ειδικού Τύπου.
Το νέο Civic διαφέρει πάρα πολύ σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά και η μοναδική ομοιότητα είναι μόνο η ονομασία. Το νέο μικρομεσαίο μοντέλο της Honda μεγάλωσε αλλά ελάφρυνε, βασίζεται σε νέο πλαίσιο, διαθέτει νέα δομή αναρτήσεων, ολοκαίνουργιους turbo κινητήρες βενζίνης 1.0 και 1.5 λτ. και πάρα πολλά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού από την αρχική έκδοση.
Από 20.650 ευρώ με υπερπλήρη εξοπλισμό
Οι τιμές του νέου Honda Civic ξεκινούν από 20.650 ευρώ στην αρχική έκδοση Comfort με τον κινητήρα 1.0 λτ. VTEC Turbo και με πολύ πλούσιο εξοπλισμό. Στάνταρ είναι το σύστημα υποβοήθησης οδηγού Honda Sensing, το οποίο περιλαμβάνει τα συστήματα αυτόματης πέδησης, προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, διατήρησης λωρίδας, προσαρμοζόμενο cruise control και αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται ακόμα το μεταλλικό χρώμα, ESP, 6 αερόσακοι, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματος κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών κ.λπ. Το πιο ισχυρό Civic 1.5 VTEC Turbo κοστίζει 25.650 ευρώ στην έκδοση Sport με υπερπλήρη εξοπλισμό. Επίσης διατίθενται εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο CVT, καθώς σε σεντάν Civic μόνο με τον 1.5 λτ. κινητήρα (δείτε εδώ αναλυτικά τις εκδόσεις). Όσο για το diesel Civic 1.6 i-DTEC 120 PS, το λανσάρισμά του στη χώρα μας θα γίνει στις αρχές του 2018.
Σπορτίφ σχεδίαση που κεντρίζει
Το νέο Civic τραβάει αμέσως τα βλέμματα με τη δυναμική και σπορτίφ σχεδίασή του αμαξώματός του με τα έντονα νεύρα και τις αιχμηρές γραμμές. Παράλληλα, οι μεγάλοι αεραγωγοί στους προφυλακτήρες και ειδικά στην έκδοση Sport με τις μαύρες 17 ιντσών ζάντες αλουμινίου, τις δύο οβάλ απολήξεις της εξάτμισης στο κέντρο και τα σπόιλερ, παραπέμπουν σε έκδοση Type R. Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Civic με μήκος 4.518 χλστ., πλάτος 1.799 χλστ., ύψος 1.434 χλστ. και μεταξόνιο 2.697 χλστ. και είναι πιο μακρύ από το προγενέστερο Civic κατά 148 χλστ., πιο πλατύ κατά 29 χλστ., κοντύτερο κατά 36 χλστ. και με μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 102 χλστ.
Ποιοτικό και άνετο εσωτερικό
Εντελώς νέο είναι και το εσωτερικό του Civic με τον πιο κομψό αλλά σπορτίφ σχεδιασμό, την σημαντικά βελτιωμένη εργονομία και τους πιο μεγάλους χώρους. Ποιοτικά τόσο τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό όσο και τα σκληρά, συνθέτουν μαζί με το προσεγμένο φινίρισμα και την συναρμογή ένα σύνολο που θα ικανοποιήσει με το παραπάνω. Αισθητή βελτίωση έχει γίνει εργονομία μέσω και του ενιαίου ψηφιακού πίνακα οργάνων, αντί του διπλού που υπήρχε στα προηγούμενα Civic, ενώ πολύ καλύτερη είναι και η θέση οδήγησης λόγω του πιο χαμηλά τοποθετημένου καθίσματος. Την σύγχρονη εικόνα ενισχύει με την σειρά του το νέας γενιάς σύστημα πολυμέσων Honda Connect με την έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών (στάνταρ στις εκδόσεις Elegance και Sport). Αισθητά βελτιωμένοι με την σειρά τους είναι και οι χώροι για όλους τους επιβάτες, ενώ οι πίσω φιλοξενούμενοι θα νιώσουν πιο άνετα (+95 χλστ. ο χώρος για τα πόδια) χάρη και στα μεγαλύτερα παράθυρα. Πολύ μεγάλο είναι με την σειρά του το πορτ μπαγκάζ των 478 λτ. με το νέο και πολύ πρακτικό συρόμενο προς το πλάι κάλυμμα του χώρου αποσκευών.
Δυνατοί και οικονομικοί οι 1.0 και 1.5 VTEC Turbo
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού οδηγήσαμε το νέο Civic και με τους δύο υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης, οι οποίοι μας άφησαν πάρα πολύ καλές εντυπώσεις. Αμφότερα τα μοτέρ διαθέτουν τεχνολογίες από το 2.0 VTEC TURBO μοτέρ του Civic Type R (π.χ. βαλβίδες εξαγωγής νατρίου), άμεσο ψεκασμό, μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων και του εκκεντροφόρου (στο 1.5). Ο μικρότερος 3κύλινδρος 1.0 VTEC TURBO με ισχύ 129 ίππων και 200 Nm ροπής ξεχωρίζει αρχικά για την ιδιαίτερα ομαλή του λειτουργία, δίχως κραδασμούς και ενοχλητικούς θορύβους. Το τράβηγμά του είναι θετικό από τις χαμηλές στροφές, είναι πρόθυμος σε κάθε πάτημα του γκαζιού επιταχύνοντας σβέλτα το αυτοκίνητο ανεξαρτήτως ταχύτητας, ενώ συνεργάζεται σωστά με το 6τάχυτο κιβώτιο με τον πολύ καλό σε αίσθηση επιλογέα.
Ο πιο ισχυρός 1.5 VTEC TURBO των 182 ίππων είναι πολύ γραμμικός και γεμάτος από τις χαμηλές στροφές έως τον κόφτη (περίπου στις 6.500 σ.α.λ.) και ταιριάζει ιδανικά στο Civic. Παράλληλα, αμφότεροι οι κινητήρες, μας άφησαν μια πολύ καλή πρώτη εικόνα και σε επίπεδο κατανάλωσης, αφού στον 1.0 VTEC TURBO το trip computer έδειξε 6,7 λτ./100 χλμ. με γρήγορους ρυθμούς, ενώ ο 1.5 VTEC TURBO εντυπωσίασε πιο πολύ με τα 7,0 λτ./100 χλμ. με ακόμα πιο γρήγορη οδήγηση.
Πολύ καλά “στημένο” στο δρόμο
Το 10ης γενιάς Civic βασίζεται σε νέο και πιο ενισχυμένο πλαίσιο, διαθέτει αυξημένη ακαμψία, νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (αντί του ημιάκαμπτου άξονα) και νέο σύστημα διεύθυνσης διπλού πινιόν (συνδυάζει τη μηχανική υποβοήθηση με την ηλεκτρική) και μεταβλητή σχέση μετάδοσης. Όλες αυτές οι αλλαγές έχουν τοποθετήσει το νέο Civic στην κορυφή της κατηγορίας του σε επίπεδο οδηγικών χαρακτηριστικών, αφού διαθέτει σπορτίφ χαρακτήρα και είναι άνετο παράλληλα, χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να πατά κουμπιά για να έχει πιο άνετη ή σπορ οδήγηση.
Η σωστά ρυθμισμένη ανάρτησή του αμβλύνει με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και κρατά ξεκούραστους τους επιβάτες στο ταξίδι, κάτι που συμβάλλει με την σειρά της και η προσεγμένη ηχομόνωση. Στις ευθείες και στις καμπές των εθνικών οδών το νέο Civic κινείται με περίσσια σιγουριά και ασφάλεια, ακόμα και σε πολύ υψηλές ταχύτητες που εύκολα μπορούν αναπτύξουν οι κινητήρες. Αντίστοιχα και στις ορεινές επαρχιακές διαδρομές το αυτοκίνητο παρουσιάζει πολύ σίγουρο πάτημα και μεταφέρει στον οδηγό όλη την απαραίτητη πληροφόρηση, ενώ οι αντιδράσεις του είναι προβλέψιμες και ήπιες σε κάθε περίπτωση. Μεγάλο πλεονέκτημα του νέου Civic είναι ότι ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί το πολύ καλό “στήσιμο” του αυτοκινήτου σε κάθε διαδρομή και να μετακινηθεί γρήγορα και ευχάριστα χωρίς να νιώσει κόπωση, ύστερα από πολύωρη γρήγορη οδήγηση.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
Έκδοση | 1.0 VTEC TURBO | 1.0 VTEC TURBO CVT | 1.5 VTEC TURBO | 1.5 VTEC TURBO CVT |
Ταχύτητες | 6MT | CVT | 6MT | CVT |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 129/5.500 | 129/5.500 | 182/5.500 | 182/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 200/2.250 | 180/1.700-4.500 | 240/1.900 | 220/1.700-5.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,8 | 10,6 | 8,2 | 8,2 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 203 | 200 | 220 | 200 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 4,8-5,1* | 4,7-5,0* | 5,8 | 6,1 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 110-117* | 106-114* | 133 | 139 |
Βάρος (κιλά) | 1.275-1.348* | 1.284-1.356* | 1.307-1.357* | 1.340-1.389* |
*Ανάλογα την έκδοση |
Διαβάστε ακόμα:
Βελτίωση με 225 άλογα για το νέο Honda Civic 1.5 i-VTEC Turbo (+video)
Ειδική έκδοση Honda Civic Orange Edition
Η Honda δίνει εξηγήσεις για το ρεκόρ στο Nurburgring (+videos)