Το Opel Insignia μετρά επτά χρόνια παρουσίας από το 2009 που λανσαρίστηκε στην χώρα μας, ενώ το 2014 δέχτηκε μια εκτεταμένη ανανέωση και πέρυσι απέκτησε για πρώτη φορά 1.600άρη κινητήρα πετρελαίου. Μέχρι τότε ήταν διαθέσιμο μόνο με 2λιτρο ντίζελ, οπότε ήταν «απαγορευτικό» για τα δεδομένα της χώρας μας. Πλέον όμως, είναι άμεσα ανταγωνιστικό, συνδυάζοντας παράλληλα την αυξημένη απόδοση με την χαμηλή κατανάλωση.
Από πλευράς τιμών, το Insignia 1.6 CDTI 136 PS κοστίζει από 27.400 ευρώ με όλο τον σύγχρονο εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας και είναι ακριβότερο έναντι άμεσων ανταγωνιστών. Ενδεικτικά το Ford Mondeo 1.5 TDCi 120 PS πωλείται από 26.562 ευρώ και το VW Passat 1.6 TDI 120PS από 25.500 ευρώ.
Εξωτερικά το ανανεωμένο Opel Insignia ξεχωρίζει από το ανασχεδιασμένο εμπρός και πίσω τμήμα του αμαξώματος με τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα και προφυλακτήρες. Tο 5θυρο Insignia διαθέτει δυναμικό προφίλ θυμίζοντας τα 4θυρα κουπέ, ενώ συνολικά το αυτοκίνητο είναι ελκυστικό εξωτερικά και με πληθωρικές διαστάσεις (μήκος 4.842 χιλιοστά).
Δυνατός και με χαμηλή κατανάλωση ο 1.6 CDTI 136 PS
Το νέο 1.6 λτ. μηχανικό σύνολο πετρελαίου με τους 136 ίππους που τοποθετήθηκε και στο νέο Astra 1.6 CDTI 136 PS ταιριάζει κατάλληλα στο βαρύ αμάξωμα των 1.613 κιλών, αφού προσφέρει σβέλτες επιδόσεις, ενώ παράλληλα διατηρεί την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα. Ο εν λόγω κινητήρας παρουσιάζει αθόρυβη λειτουργία και ανεπαίσθητους κραδασμούς, τόσο στις χαμηλές στροφές όσο και στις υψηλότερες. Το τράβηγμά του μέχρι τις περίπου 1.700 σ.α.λ. παρουσιάζει μια υστέρηση στην απόκριση, ωστόσο από εκεί και επάνω και μετά τις 2.000 σ.α.λ. που αποδίδεται η πλούσια ροπή των 320 Nm επιταχύνει σε σβέλτους ρυθμούς. Το 6τάχυτο κιβώτιο παρουσιάζει βελτιωμένη αίσθηση, αλλά η θέση του επιλογέα δεν είναι πολύ βολική. Όσο για την κατανάλωση, κατά τη διάρκεια της δοκιμής το trip computer έδειξε 6,8 λτ./100 χλμ.
Εκσυγχρονισμένο και με βελτιωμένη εργονομία το εσωτερικό
Περνώντας στο εσωτερικό του ανανεωμένου Insignia, το βλέμμα εστιάζει στην έγχρωμη ψηφιακή οθόνη των 4,2 ιντσών στον πίνακα οργάνων και στην ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα με τα πολύ λιγότερα χειριστρήρια. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων απεικονίζει μια σειρά από πολλαπλές πληροφορίες, ωστόσο οι αναλογικές ενδείξεις του στροφόμετρου, δείκτη καυσίμου και θερμοκρασίας του κινητήρα δεν έχουν ενσωματωθεί με ιδιαίτερη επιτυχία. Στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί η έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών και πιο κάτω ο κλιματισμός με τα χειριστήρια αφής για την επιλογή της θερμοκρασίας και τα θερμαινόμενα καθίσματα.
Σε επίπεδο ποιότητας, υπάρχουν μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και στις πόρτες, ενώ η συναρμογή και το φινίρισμα έχουν βελτιωθεί. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και θα νιώσει άνετα στο αναπαυτικό κάθισμα, όμως την ορατότητα προς τα πίσω περιορίζει το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ. Από πλευράς χώρων, στο πίσω κάθισμα η έντονη κλίση της οροφής περιορίζει σημαντικά τον αέρα για τα κεφάλια. Το πορτ μπαγκάζ είναι μεγάλο σε χωρητικότητα (530 λτ.) και διαθέτει εξίσου μεγάλο άνοιγμα, διευκολύνοντας σημαντικά τη φορτοεκφόρτωση των αποσκευών.
Εστιασμένο στην άνεση στο δρόμο
Στο ανανεωμένο Insignia, οι μηχανικοί της Opel έχουν κάνει βελτιώσεις στα αμορτισέρ, στις αντιστρεπτικές δοκούς και στο τιμόνι, για ακόμα μεγαλύτερη άνεση και μείωση των κραδασμών και «παρασιτικών» θορύβων κατά την κίνηση του αυτοκινήτου. Έτσι λοιπόν, η άνεση είναι το πρώτο στοιχείο που εισπράττει ο οδηγός κατά την κίνηση του αυτοκινήτου, το οποίο είναι σταθερό, ασφαλές και με ουδέτερη συμπεριφορά σε κάθε διαδρομή, ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς. Ωστόσο, δεν ξεχωρίζει για την οδηγική του αίσθηση, ενώ δείχνει το βάρος του και δεν είναι ευέλικτο. Στις ευθείες είναι ακλόνητο ακόμα σε πολύ γρήγορες ταχύτητες, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές στις στροφές και τα όρια πρόσφυσης αυξημένα.
(+) Σχεδίαση, απόδοση κινητήρα, κατανάλωση, άνεση, ποιότητα
(-) Χώρος για τα κεφάλια πίσω, ευελιξία, τράβηγμα κινητήρα στις χαμηλές στροφές