Το Opel Corsa αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και δημοφιλέστερα μικρά αυτοκίνητα, με πωλήσεις που έχουν ξεπεράσει τα 12,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα από το 1982 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, ενώ και στη χώρα μας βρίσκεται διαρκώς ψηλά στη λίστα των πωλήσεων. Στη νέα 5η κατά σειρά γενιά του, το μικρό μοντέλο της Opel αναβαθμίστηκε σε όλους τους τομείς, απέκτησε πιο μοντέρνα σχεδίαση τόσο στο αμάξωμα όσο και στο εσωτερικό ενώ βελτιώθηκε ποιοτικά και τεχνολογικά, αποκτώντας παράλληλα και νέους κινητήρες. Στην γκάμα του όμως βρίσκεται και το γνώριμο από τα παλιά… βενζινοκίνητο σύνολο, το ατμοσφαιρικό 1.4 λτ. των 90 ίππων, που στη συγκεκριμένη περίπτωση συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων.
Συνδυασμός για άνεση στην πόλη
Το 1400άρι μοτέρ της Opel έχει αρκετά χρόνια καριέρας στην πλάτη του, αλλά αυτή τη φορά μας συστήνεται σε μία νέα έκδοση η οποία αποδίδει 90 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 130 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Το μοτέρ αυτό συνεργάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ή αυτόματο έξι σχέσεων. Το δεύτερο είναι και το κιβώτιο που εξοπλίζει το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Η συνεργασία του μοτέρ και του κιβωτίου Easytronic είναι απροβλημάτιστη σε συνθήκες αστικής κίνησης. Οι αλλαγές του κιβωτίου είναι ομαλές, η ταχύτητα των αλλαγών ικανοποιεί και το μοτέρ είναι αρκετό ώστε το Corsa να ακολουθεί με ευκολία και κυρίως οικονομικά τους ρυθμούς της πόλης. Στον αυτοκινητόδρομο και όταν το πεντάλ του γκαζιού βυθίζεται έντονα, τότε το κιβώτιο Easytronic δεν μπορεί να ακολουθήσει το μοτέρ, αφού οι αλλαγές του είναι πιο αργές από ότι θα περίμενε κανείς και λίγο πιο απότομες. Παρόλα αυτά, σε καμία περίπτωση δεν ανακόπτει το ρυθμό του αυτοκινήτου. Οι επιδόσεις της συγκεκριμένης έκδοσης του Opel Corsa είναι καλές, με το 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 13,9 δλ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 170 χλμ./ώρα. Το σημαντικό όμως δεν είναι οι επιδόσεις αλλά η κατανάλωση, η μέση τιμή της οποίας, σε πραγματικές συνθήκες, είναι στα 7,5 λτ./100 χλμ. Τιμή που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο αυτόματο κιβώτιο, το οποίο αλλάζει σχέσεις πάντοτε με γνώμονα τη βέλτιστη οικονομία. Για όποιον πάντως το επιθυμεί, το κιβώτιο έχει και χειροκίνητη λειτουργία, με τον οδηγό να αλλάζει σχέσεις από το σχετικό κουμπί στην κορυφή του επιλογέα. Μία ασυνήθιστη επιλογή, η οποία πάντως δεν θα λέγαμε πως βολεύει τόσο.
Δείτε ακόμη: Όλες οι δοκιμές των αυτοκινήτων Opel
Ευκολοδήγητο και με ποιοτική κύλιση
Το Opel Corsa από τα πρώτα χιλιόμετρα αντιλαμβάνεσαι πως είναι ένα αυτοκίνητο με στιβαρό πάτημα και ποιοτική κύλιση. Οι ανωμαλίες των δρόμων φιλτράρονται με αποτελεσματικό τρόπο και διατηρούνται ξεκούραστοι οι επιβάτες, ενώ σε συνδυασμό με τον χαμηλό θόρυβο κύλισης, το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο είναι άνετο. Η οδική συμπεριφορά του Corsa είναι ουδέτερη και ασφαλής ενώ το αυτόματο κιβώτιο το καθιστά ευκολοδήγητο ακόμη και μέσα σε πυκνή κίνηση. Πάντως δεν είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο θα σε εμπνεύσει για γρήγορη οδήγηση. Δεν είναι αυτό το ζητούμενό εξάλλου της συγκεκριμένης έκδοσης.
Ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό
Στο εσωτερικό του Corsa οι συνολικές εντυπώσεις που αποκομίζει κανείς είναι θετικές, τόσο σε επίπεδο εικόνας, όσο και ποιότητας και η συγκεκριμένη έκδοση δεν αποτελεί εξαίρεση στην γκάμα. Το ταμπλό στο πάνω μέρος του έχει μαλακό στην υφή υλικό πολύ καλής ποιότητας, ενώ πολύ προσεγμένη είναι η συναρμολόγηση των επιμέρους τμημάτων. Η εργονομία είναι καλή, και απαιτεί μικρή εξοικείωση, κυρίως όσον αφορά την οθόνη αφής. Μάλιστα, το αυτοκίνητο της συγκεκριμένης έκδοσης Innovation είναι εξοπλισμένο και με το σύστημα πολυμέσων Intellilink το οποίο προβάλει τις πληφορίες στην έγχρωμη οθόνη αφής 7,0 ιντσών. Παρόλα αυτά, εύκολα θα προσαρμοστεί κάποιος σε αυτήν, ακόμη και αν είναι νέος οδηγός. Οι χώροι στο εσωτερικό του Corsa είναι άνετοι για τις μετακινήσεις τεσσάρων ενήλικων ατόμων, όπως και ο χώρος αποσκευών των 285 λίτρων.
Δείτε ακόμη: Δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα
Το Opel Corsa με τον συγκεκριμένο συνδυασμό βενζινοκινητήρα και αυτόματου κιβωτίου αποτελεί μία εξαιρετική επιλογή για οδηγούς που επιθυμούν άνετες και οικονομικές μετακινήσεις στην πόλη. Η τιμή του είναι στα 14.300 ευρώ (900 ευρώ πιο ακριβό από το χειροκίνητο), ενώ η έκδοση Innovation είναι πλούσια σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.
(+) Άνεση ανάρτησης, ποιότητα κατασκευής, χώροι, εξοπλισμός
(-) Απόκριση κιβωτίου σε γρήγορη οδήγηση, αίσθηση τιμονιού