Ο εκπρόσωπος της Opel στα μίνι αυτοκίνητα, το ADAM αποτελεί μία από τις πιο στιλάτες προτάσεις της κατηγορίας –και όχι μόνο- και διακρίνεται για τον έντονα νεανικό του σχεδιασμό και τις πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης σε χρωματικούς συνδυασμούς, που ενισχύουν περεταίρω την ξεχωριστή του εικόνα. Το κόμπακτ διαστάσεων αμάξωμά του (μήκος 3,7 μ.) ξεχωρίζει από τις έντονες καμπύλες του, τη μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα, τα οβάλ φωτιστικά σώματα, τα έντονα νεύρα στα πλαϊνά και την τοξοειδή οροφή.
Στην γκάμα των κινητήρων του ADAM προστέθηκε τελευταία ο σύγχρονος 3κύλκινδρος turbo του 1.0 λτ. με απόδοση 115 ίππων, ο οποίος προσφέρεται στην έκδοση SLAM (από 16.800 ευρώ) και στην crossover ROCKS Swing Top (από 19.163 ευρώ). Να υπενθυμίσουμε ότι στην αρχική του έκδοση, το ADAM διατίθεται με τον 1.4 λτ. κινητήρα των 87 ίππων σε τιμή από 13.655 ευρώ (διαβάστε εδώ τη δοκιμή), ενώ στην κορυφή τοποθετείται το ADAM S 1.4 Turbo 150 hp (από 17.456 ευρώ).
Δείτε ακόμα: Opel Crossland X: Κινητήρες και λανσάρισμα
Πολύ καλός ο 1.000άρης turbo σε όλα του
Ο 3κύλινδρος, 1.0 λτ. turbo κινητήρας ισχύος 115 ίππων ροπής εμφανίζει στο σύνολό του πολύ καλά χαρακτηριστικά και ταιριάζει ιδανικά στο αυτοκίνητο, προσδίδοντάς του σπορτίφ στοιχεία. Το μηχανικό αυτό σύνολο κερδίζει αρχικά τις εντυπώσεις με την έλλειψη κραδασμών και τον χαμηλό θόρυβο που παρουσιάζει. Παράλληλα, διαθέτει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές χάρη στα 170 Nm ροπής που αποδίδονται από τις 1.800 σ.α.λ., ενώ επιταχύνει άμεσα το αυτοκίνητο τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δλ.), όσο και εν κινήσει, ανεξαρτήτως της σχέσης στο 6τάχυτο κιβώτιο. Στα θετικά στοιχεία του κινητήρα ανήκει και η χαμηλή κατανάλωση βενζίνης, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 6,3 λτ./100 χλμ.
Ευχάριστο στην οδήγηση αλλά μέτριο σε άνεση
Το νεανικό χαρακτήρα του ADAM 1.0 Turbo ενισχύουν οι μαζεμένες του διαστάσεις που ευνοούν την ευελιξία και τους χειρισμούς, καθώς και η σφιχτή ανάρτησή του. Η τελευταία περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και βελτιώνει την σταθερότητα του αμαξώματος σε κάθε διαδρομή. Ωστόσο, από την άλλη πλευρά η άνεση από την ανάρτηση σε συνδυασμό με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά (215/45 R17) είναι μέτρια, καθώς οι διάφορες ανωμαλίες των δρόμων περνούν στους επιβάτες και αρχίζουν και κουράζουν στην πολύωρη οδήγηση. Το τιμόνι είναι ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες και βαραίνει όσο ανεβαίνουν οι ρυθμοί και διαθέτει καλή αμεσότητα στις εντολές του οδηγού.
Δείτε ακόμα: Στην Ελλάδα το φθηνότερο Opel Corsa diesel
Σπορτίφ εσωτερικό με μικρούς χώρους
Όπως το αμάξωμα, έτσι και το εσωτερικό του ADAM διαθέτει όμορφο σχεδιασμό με σπορτίφ χαρακτηριστικά, τα οποία τονίζονται και από τα εμπρός καθίσματα με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη. Την ποιότητά του αναβαθμίζουν η χρήση μαλακού πλαστικού στο ταμπλό και το προσεγμένο φινίρισμα, αν και στο αυτοκίνητο της δοκιμής ακούγονταν τριγμοί από τις πόρτες. Βασικό του μειονέκτημα αποτελούν οι περιορισμένοι χώροι για τους πίσω επιβάτες σε συνδυασμό με την κάθετη θέση της πλάτης του πίσω καθίσματος που κουράζουν, καθώς και το μικρό σε άνοιγμα και χωρητικότητα πορτ μπαγκάζ των 170 λίτρων.
(+) Σχεδίαση, ποιότητα υλικών, εξοπλισμός, δυνατότητες εξατομίκευσης, οδική συμπεριφορά, κινητήρας, επιδόσεις, κατανάλωση
(-) Περιορισμένοι χώροι για πίσω επιβάτες και αποσκευές, υψηλή τιμή, πρακτικότητα