Την είσοδό της στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των SUV κάνει για πρώτη φορά στην ιστορία της και η Alfa Romeo με την Stelvio, η οποία τοποθετείται στα μεσαία SUV premium μοντέλα, με σπορτίφ πάντα χαρακτηριστικά. Όσοι θυμούνται, η Alfa Romeo είχε δείξει από παλιά τις προθέσεις της για την εξέλιξη ενός τέτοιου μοντέλου με την παρουσίαση της πρωτότυπης Kamal το 2003. Για όσους αναρωτιούνται την προέλευση της ονομασίας «Stelvio», αυτή προήλθε από το μεγαλύτερο ορεινό πέρασμα στην Ιταλία των 20 χιλιομέτρων ασφάλτου με τις περισσότερες από 75 στροφές.
Διαβάστε ακόμη: Επιτρέπεται να «παίζεις» τα φώτα; Τι λέει ο ΚΟΚ;
Στη χώρα μας η Stelvio διατίθεται με τους 2λιτρους turbo κινητήρες βενζίνης των 200 και 280 ίππων, σε τιμές που ξεκινούν από 55.900 και 62.200 ευρώ αντίστοιχα, καθώς και με τους πετρελαίου των 2.2 λτ. με 150, 180 και 210 ίππων, σε τιμές που ξεκινούν από 49.900, 54.000 και 57.000 ευρώ αντίστοιχα. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η Giulia Quadrifoglio 2.9 λτ. 510hp στην τιμή των 130.000 ευρώ.
Σπορ σχεδιασμός χωρίς φανφάρες
Όπως όλα τα μοντέλα της Alfa Romeo, έτσι και η Stelvio αποπνέει έντονο δυναμισμό με την σχεδίασή της, ακολουθώντας τα αισθητικά πρότυπα της ακόμα πιο σπορτίβικης Giulia. Παρά τις σχετικά τονισμένες εξωτερικές της διαστάσεις (μήκος 4,7 μ., πλάτος 1,9 μ., ύψος 1,7 μ. και μεταξόνιο 2,8 μ.), καταφέρει και κρύβει τον όγκο της, δείχνοντας κομψή από όλες τις πλευρές. Στο εμπρός επιθετικό άκρο της Stelvio κυριαρχεί η ευμεγέθης παραδοσιακή μάσκα της Alfa Romeo, τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα φτερών και οι μεγάλοι αεραγωγοί. Τη μυώδη εμφάνισή της ενισχύουν οι πολλές θελκτικές καμπύλες που διατρέχουν όλο το αμάξωμα, ενώ η ακμή στο τελείωμα της πόρτας του χώρου αποσκευών παραπέμπει στα κουπέ αυτοκίνητα.
Στιλάτο εσωτερικό με προσεγμένη ποιότητα
Στον θάλαμο των επιβατών της Stelvio συνδυάζεται η κομψότητα και η πολυτέλεια με σπορτίφ χαρακτηριστικά, χωρίς να υπάρχουν δόσεις υπερβολής. Αναμενόμενα υπάρχουν πολλές ομοιότητες με το εσωτερικό της Giulia, όπως είναι ο πίνακας οργάνων, το τιμόνι, η οθόνη του συστήματος πολυμέσων Alfa Connect των 8,8 ιντσών, η κεντρική κονσόλα και τα διάφορα επιμέρους χειριστήρια. Ορισμένα στοιχεία που θυμίζουν κάτι από Ferrari, είναι το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα που βρίσκεται στο τιμόνι και τα μεγάλα σταθερά puddles, τα οποία μπορεί να διευκολύνουν τις αλλαγές των ταχυτήτων στη χειροκίνητη επιλογή, ωστόσο εμποδίζουν τη χρήση των χειριστηρίων για τα φλας και τους υαλοκαθαριστήρες.
Διαβάστε ακόμη:Το λάθος που κάνουμε οι περισσότεροι με το κλειδί στη μίζα
Από πλευράς ποιότητας, η Stelvio είναι η καλύτερη Alfa Romeo, τόσο σε υλικά (μαλακά πλαστικά στις περισσότερες επιφάνειες), όσο και σε συναρμογή, αν και τα σκληρά πλαστικά χαμηλά στις πόρτες δεν συμβαδίζουν με την τιμή του αυτοκινήτου. Στον τομέα των χώρων για τους επιβάτες, η Stelvio προσφέρει ικανοποιητικές ανέσεις, ωστόσο σε σύγκριση με άλλα μεσαία SUV μειονεκτεί στο πίσω κάθισμα. Για τις αποσκευές υπάρχουν 525 πλήρως εκμεταλλεύσιμα λίτρα και ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα.
Δυνατός κινητήρας αλλά με υψηλή κατανάλωση
Ο νέος 2λιτρος turbo κινητήρας βενζίνης με ισχύ 280 ίππων και ροπή 400 Nm από τις 2.250 σ.α.λ. προσφέρεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης Q4, εξασφαλίζοντας επιδόσεις σπορ αυτοκινήτου. Το 4κύλινδρο, άμεσου ψεκασμού αλουμινένιο μηχανικό αυτό σύνολο με το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ενεργοποίησης βαλβίδων Multi Air και το διπλό σύστημα υπερτροφοδοσίας εξασφαλίζει πολύ γρήγορες επιδόσεις σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ (0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα), ειδικά με την επιλογή της ρύθμισης Dynamic, μέσω του περιστροφικού επιλογέα Alfa DNA. Ακόμα όμως και στην επιλογή Advanced Efficiency (νέα ρύθμιση για εξοικονόμηση ενέργειας), η Stelvio είναι γρήγορη για τις καθημερινές μετακινήσεις, ενώ μια μέση επιλογή είναι η ρύθμιση Natural. Ο συνδυασμός με το 8άρι κιβώτιο είναι ισορροπημένος, αφού οι αλλαγές γίνονται άμεσα και ομαλά, ενώ η μακριά 8η ταχύτητα είναι κατάλληλη για ρυθμούς ταξιδιού (130 χλμ./ώρα με 2.200 σ.α.λ.). Επιπλέον, το μοτέρ έχει γραμμική απόδοση και ομαλή λειτουργία χωρίς ενοχλητικούς θορύβους. Η κατανάλωση είναι αναμενόμενα υψηλή, αφού βρέθηκε στα 12,7 λτ./100 χλμ. με νορμάλ οδήγηση.
Cuore Sportivo SUV
Τα μοντέλα της Alfa Romeo ανέκαθεν ξεχώριζαν για τα σπορτίφ οδηγικά τους χαρακτηριστικά, παράδοση που ακολουθεί και το πρώτο SUV της μάρκας. H Stelvio έχει διατηρήσει το βάρος της σε λογικά πλαίσια (1.660 κιλά) μέσω της χρήσης εξαιρετικά ελαφρών υλικών, όπως ανθρακονήματα (άξονας μετάδοσης) και αλουμίνιο (κινητήρας, αναρτήσεις, καπό, εμπρός-πίσω φτερά, πόρτες και πόρτα χώρου αποσκευών). Οι αναρτήσεις με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω σε συνεργασία με την τετρακίνηση Q4 εξασφαλίζουν κορυφαία σταθερότητα σε κάθε διαδρομή και δίνουν την αίσθηση στον οδηγό ότι βρίσκεται σε ένα σπορ μοντέλο, παρά σε ένα μεσαίο SUV. Η τετρακίνηση έχει άμεση λειτουργία και υπό κανονικές συνθήκες το 100% της ροπής του κινητήρα μεταδίδεται στον πίσω άξονα, ενώ μεταφέρει έως 50% της ροπής και στον εμπρός άξονα.
Διαβάστε ακόμη:Χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας; (+video)
Πιο τονισμένη δυναμική συμπεριφορά για όσους θέλουν να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες του αυτοκινήτου σε διαδρομή με στροφές εξασφαλίζεται με την επιλογή Dynamic που παρέχει πιο άμεση απόκριση στο τιμόνι, στο γκάζι, στο φρενάρισμα και σκληραίνει και η ανάρτηση. Παράλληλα και με τις υπόλοιπες επιλογές του DNA, η Stelvio δεν παύει να είναι ευχάριστη. Το «κοφτερό» τιμόνι δεν ευνοεί όμως στους ελιγμούς, ενώ τα φρένα αν και δυνατά μειονεκτούν σε αίσθηση στο πάτημα του πεντάλ. Η άνεση είναι ικανοποιητική στις επιλογές Advanced Efficiency και Natural παρά τις 20 ιντσών ζάντες με ελαστικά 225/45 που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής και μόνο στις διαδοχικές ανωμαλίες το οδοστρώματος υπήρχε μια νευρικότητα.
(+) Σχεδιασμός, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, χώρος αποσκευών
(-) Αίσθηση πεντάλ φρένων, χώροι στο πίσω κάθισμα, κατανάλωση