To Ford Kuga μετά την προσθήκη των καινούργιων κινητήρων βενζίνης 1.5 λτ. EcoBoost και πετρελαίου 1.5 λτ. TDCi απέκτησε μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον, σε συνδυασμό με τις ελκυστικές τιμές που διατίθεται και τα αξιόλογα συνολικά χαρακτηριστικά του.
Με το 1.500άρι ντίζελ μηχανικό σύνολο, το Kuga πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 25.840 ευρώ, ενώ υπάρχει και η επιλογή με το αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων PowerShift (από 27.666 ευρώ), έκδοση την οποία δοκιμάζουμε και αναλύουμε παρακάτω. Παράλληλα, να υπενθυμίσουμε ότι πιο οικονομική έκδοση είναι αυτή με τον κινητήρα 1.5 λτ. EcoBoost 150 PS (από 22.095 ευρώ). Για όσους αναζητήσουν τετρακίνηση, οι επιλογές είναι με τους κινητήρες 1.5 EcoBoost 180 PS και πετρελαίου 2.0 TDCi 150 PS και 180 PS.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Ford Edge 2.0 λτ. TDCi 210PS PowerShift AWD
Πολύ καλός ο 1.5 diesel με το αυτόματο κιβώτιο
Ο πετρελαιοκινητήρας των 1.5 λτ. με ισχύ 120 ίππων και με πλούσια ροπή 300 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. (έναντι 270 Nm με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων) ταιριάζει κατάλληλα στο αμάξωμα του Kuga και συνδυάζεται ισορροπημένα με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο PowerShift. Το πρώτο στοιχείο που κερδίζει τον οδηγό είναι η πολιτισμένη λειτουργία του ντίζελ μοτέρ δίχως ενοχλητικούς θορύβους και κραδασμούς, οι οποίοι κρατιούνται μακριά από το εσωτερικό του αυτοκινήτου χάρη στην προσεγμένη ηχομόνωση. Πολύ καλές είναι και οι επιδόσεις που προσφέρει ο 1.5 λτ. diesel στο αμάξωμα των 1.6 τόνων (0-100 χλμ./ώρα σε 12,4 δλ. έναντι 12,7 δλ. το manual), όπως και το τράβηγμα που παρουσιάζει από τις χαμηλές στροφές. Μάλιστα, με βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ δεν λείπει η τάση των εμπρός κινητήριων τροχών να σπινάρουν, λόγω της ροπής.
Θετικές κριτικές αποσπά και το 6άρι PowerShift, το οποίο είναι γρήγορο και ομαλό στις εναλλαγές των ταχυτήτων, τόσο στην αυτόματη λειτουργία, όσο και στην χειροκίνητη μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Επίσης, η μακριά 6η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.300 σ.α.λ.) δεν κρεμάει τον κινητήρα και συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης και του θορύβου στο ταξίδι. Στα συν και η χαμηλή κατανάλωση, που κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 6,5 λτ./100 χλμ.
Άνετο, ευχάριστο και ασφαλές στο δρόμο
Το Ford Kuga 1.5 diesel ακολουθεί και αυτό τον ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα που διακρίνει τα περισσότερα μοντέλα της Ford, χωρίς να θυσιάζεται η προσφερόμενη άνεση. Η σωστά ρυθμισμένη ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτησή του σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο, τον αποδοτικό κινητήρα και την πολύ καλή αίσθηση από το τιμόνι, αποπνέουν σιγουριά στον οδηγό ανεξαρτήτως διαδρομής. Στις ευθείες είναι σε θέση να κινείται σε γρήγορες ταχύτητες χωρίς να μαρτυρά τα χιλιόμετρά του, ενώ στις στροφές ακολουθεί πιστά τις εντολές του οδηγού και εμφανίζει λογικές κλίσεις με αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης. Το 2κίνητο Kuga 1.5 TDCi είναι σε θέση να πατήσει και στο χώμα μέχρι εκεί που θέτει τα όρια κυρίως η έλλειψη 4κίνησης και θα περάσει από σημεία όπου σε ένα κλασικό χάτσμπακ θα βρουν οι προφυλακτήρες και το δάπεδο.
Ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό
Ο θάλαμος των επιβατών το Ford Kuga παρουσιάζει ορισμένες βελτιώσεις ύστερα από την ανανέωση που δέχτηκε, όπως είναι σε εργονομία, σε σχεδίαση (νέο τιμόνι, χειριστήρια κλιματισμού και ηλεκτρικό χειρόφρενο) και στην προσθήκη του νέας γενιάς συστήματος πολυμέσων SYNC 3. Σε επίπεδο ποιότητας κατασκευής, τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και τα επιμέρους σκληρά είναι πολύ καλά σε υφή, ωστόσο στον τομέα του φινιρίσματος και συναρμογής υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και απολαμβάνει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, όπως και οι υπόλοιποι επιβάτες, γεγονός που ενισχύει τα επίπεδα των ανέσεων. Παράλληλα, στο εσωτερικό του Kuga θα φιλοξενηθούν χωρίς παραχωρήσεις έως 5 ενήλικοι επιβάτες, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους ένα τετραγωνισμένο χώρο αποσκευών 456 λίτρων.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Ford Kuga ST-Line diesel 1.5 TDCi 120 PS
(+) Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, άνεση, πολιτισμένος κινητήρας, κατανάλωση, χώροι
(-) Ατέλειες στο φινίρισμα