Η δεύτερη γενιά της BMW X3 μπορεί να βρίσκεται στη δύση της καριέρας της, καθώς ήδη παρουσιάστηκε η τρίτη γενιά της, στην έκδοση X3 xDrive28i που δοκιμάζουμε εδώ όμως, αποδεικνύει πως παρά τα 10 χρόνια στις πλάτες της είναι ένα αξιοπρεπές αυτοκίνητο που έχει θέσει πολύ ψηλά τον πήχη στην κατηγορία.
Η BMW Χ3 παρουσιάστηκε το 2010 και πέρασε από τον… πλαστικό χειρούργο το Φεβρουάριο του 2014 προκειμένου να υποστεί ένα ελαφρύ facelift. Από την ανατολή της καριέρας της όμως έως και σήμερα αποτελεί μία από τις πρώτες επιλογές όσων το πορτοφόλι τους την αντέχει καθώς μπορεί να συνδυάζει αρμονικά την άνεση, την ευρυχωρία και την εκτός δρόμου κίνηση ενός SUVμε οδική συμπεριφορά που παραπέμπει σε σπορ κατασκευές, χωρίς μάλιστα να θυσιάζει την άνεση. Με λίγα λόγια είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο για κάθε περίσταση, που πήρε την σκυτάλη από την πρώτη γενιά της X3 και έφερε νέα δεδομένα στην κατηγορία. Προκειμένου να δούμε όπως πως στέκεται και σήμερα, λίγο πριν το τέλος της καριέρας της, αποφασίσαμε να πάρουμε για δοκιμή την βενζινοκίνητη έκδοση X3 xDrive28i των 245 ίππων.
Επιβλητική εμφάνιση που αφήνει το στίγμα της
Σχεδιαστικά, η X3 από την ανανέωσή της πίσω στο 2014 δεν έχει κάποιες αλλαγές. Στο εμπρός τμήμα διακρίνουμε τα αλλαγμένα φωτιστικά σώματα, τη μάσκα και τον προφυλακτήρα που παραπέμπουν στη μεγαλύτερη X5, ενώ ανασχεδιάστηκαν τόσο οι εξωτερικοί καθρέπτες και το πίσω άκρο. Φυσικά την παράσταση κλέβουν οι εμπρός γρίλιες σε ασημί χρώμα αλλά και το νευρώδες καπό, που σε συνδυασμό με τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα συνθέτουν ένα πολύ δυναμικό εμπρός μέρος. Πίσω, η διπλή απόληξη της εξάτμισης και το χρώμιο στον προφυλακτήρα, σε συνδυασμό με το έντονο ανάγλυφο της πέμπτης πόρτας αλλά και τα μεγάλα φώτα δίνουν τον τόνο.
Ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό
Το εσωτερικό της X3 προσφέρει ότι αναζητήσει κανείς από ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας και ακόμα περισσότερα. Η κορυφαία ποιότητα υλικών και φινιρίσματος είναι έκδηλη, όχι μόνο φυσικά στο ταμπλό αλλά κυριολεκτικά σε κάθε σημείο περιμετρικά της αψεγάδιαστης καμπίνας. Μόνο στην πλευρά του συνοδηγού το ταμπλό δείχνει πλέον τα χρόνια του σχεδιαστικά, καθώς μοιάζει μονότονο. Η θέση οδήγησης είναι φυσικά ψηλή και χαρίζει πολύ καλά επίπεδα ορατότητας και εργονομίας στον οδηγό. Άνετα φιλοξενούνται στο πίσω κάθισμα και 3 ενήλικες με πλούσιο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι τους. Τα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα επιτρέπουν μεγάλες μεταφορικές δυνατότητες και στον χώρο αποσκευών με το μεγάλο άνοιγμα και το τετραγωνισμένο σχήμα, που στη στάνταρτ διαμόρφωσή του έχει διαθέσιμο όγκο 550 λίτρων και με την αναδίπλωση των καθισμάτων (σε αναλογία 40:20:40) φτάνει στα 1.600 λίτρα. Αξίζει να αναφέρουμε φυσικά και τους πολλούς χώρους για μεταφορά και αποθήκευση μικροαντικειμένων που συναντάμε περιμετρικά της καμπίνας, ενισχύοντας σημαντικά τον πρακτικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Κορυφαίος σε λειτουργία και απόδοση ο 2.0 λτ.
Ανοίγοντας το θηριώδες καπό της BMWX3 xDrive28i κοιτάζεις κατάματα τον 2.0 λτ. Twin Power Turbo βενζινοκινητήρα ο οποίος διαθέτει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας της βαυαρικής μάρκας. Αυτό με απλά λόγια σημαίνει άμεσος ψεκασμός, Vanos και διπλό τούρμπο. Όλα αυτά αν τα μετατρέψεις σε… νούμερα σου δίνουν 245 ίππους από τις 5.000 έως τις 6.500 σ.α.λ. και 350 Nm ροπής μόλις από τις 1.250 και έως τις 4.800 σ.α.λ. Αν σε αυτά τώρα προσθέσουμε και το κορυφαίο σε ταχύτητα αλλαγής σχέσεων 8άρι αυτόματο κιβώτιο της BMW και την τετρακίνηση τότε αντιλαμβανόμαστε πως επιτυγχάνεται το 0-100 χλμ./ώρα σε 6,5 δλ. παρά τα 1.845 κιλά που ζυγίζει το αυτοκίνητο. Η τελική του από την άλλη είναι 10 χλμ./ώρα παραπάνω από το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων (230 χλμ./ώρα δηλαδή). Από την άλλη, η μέση κατανάλωσή της είναι στα 9,1 λίτρα/100 χλμ. νούμερο πολύ καλό αν αναλογιστείς το βάρος του αυτοκινήτου αλλά και τα 245 άλογα που έχεις να… ταΐσεις. Όσον αφορά στις εκπομπές CO2 αυτές είναι στα 169 γρ./χλμ.
Τα κάνει όλα και τα κάνει τέλεια
Η BMWX3 xDrive28i είναι ένα αυτοκίνητο που δεν χορταίνεις να οδηγείς… Κορυφαίο κράτημα χάρη και στην τετρακίνηση, εξαιρετικές επιδόσεις από το φοβερό μοτέρ με την ποιοτικότατη λειτουργία και ανάρτηση που παρά τον όγκο και το βάρος του αυτοκινήτου τα βγάζει πέρα άψογα προσφέροντας άνεση και δυναμική συμπεριφορά συνθέτουν την οδική προσωπικότητά της. Το τιμόνι διαθέτει μεταβλητή υποβοήθηση και είναι άμεσο και με καλή αίσθηση, ενώ τα φρένα είναι πανίσχυρα και ακούραστα. Φυσικά τα οδηγικά προγράμματα της BMW (Driving Experience Control) είναι και εδώ παρόν και μπορείς να επιλέξεις από το οικονομικό ECO PRO, το Comfort αλλά και τα Sport ή Sport+, ανάλογα με τη διάθεσή σου. Πάντως εκεί που πραγματικά εντυπωσιάζει η BMW X3 xDrive28i είναι στον αυτοκινητόδρομο όπου καταπίνει τα χιλιόμετρα με απίστευτη άνεση. Από την άλλη, εκτός δρόμου το αυτοκίνητο δεν λέει όχι, δεν είναι όμως και η καλύτερή του, καθώς η ανάρτηση χάνει μέρος της άνεσης που προσφέρει.
Όπως είναι λογικό, ένα αυτοκίνητο όπως η BMWX3 xDrive28i δεν θα μπορούσε να είναι φθηνό, καθώς η τεχνολογία που κουβαλάει στους τροχούς του είναι κορυφαία, ενώ το ίδιο ισχύει για ποιότητα κατασκευής και οδική συμπεριφορά. Αν λοιπόν θέλετε να την κάνετε δική σας θα πρέπει να δώσετε 65.650 ευρώ.
(+) Ποιότητα, χώροι, ανέσεις, οδική συμπεριφορά, λειτουργία κινητήρα, επιδόσεις, λειτουργία αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων
(-) Τιμή, κατανάλωση υπό πίεση, άνεση εκτός δρόμου