Πριν από τέσσερις μήνες ο CEO της Stellantis είχε ρίξει μια μίνι «βόμβα», δηλώνοντας πως όποια μάρκα του ομίλου δεν εκπληρώνει τις εμπορικές προσδοκίες θα πωλείται ή καταργείται. Τα «καμπανάκια» ήχησαν για αρκετά από τα 14 brand της Stellantis, με ξεκάθαρα φαβορί (βλέπε Maserati, Chrysler). Αργότερα ήρθε νέα ανακοίνωση του πολυεθνικού κολοσσού, που διαβεβαίωνε άπαντες ότι μπορούσαν να κοιμούνται ήσυχοι μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Φευ! Τώρα αλλάζει ξανά η διορία, μειούμενη κατά σημαντικό μέρος.
Ο Carlos Tavares μίλησε στο Automotive News και έκρουσε για ακόμα μια φορά τον κώδωνα του κινδύνου, σε όποια μάρκα της Stellantis δεν βγάζει θετικό πρόσημο στα οικονομικά της. Στήριξη παρέχεται μεν, αλλά πλέον μόνο μέχρι το 2026. Η αρχική δέσμευση της Stellantis ήθελε όλες τις εταιρίες να παίρνουν διορία μέχρι το 2030, ώστε να αποδείξουν/βελτιώσουν τη δυναμική τους. Οι εξελίξεις στην αγορά, ωστόσο, είναι τόσο γρήγορες και ρευστές, που το οτιδήποτε αλλάζει πρακτικά από τη μια μέρα στην άλλη. Πλέον, τα επίφοβα ονόματα στο πορτφόλιο της ιταλο-γαλλο-γερμανο-αμερικανικής σύμπραξης δεν βρίσκονται αντιμέτωπα με το φάσμα της πώλησης ή του λουκέτου, για τα επόμενα 2-3 χρόνια. Από εκεί και πέρα, όλα είναι ανοιχτά.
Γιατί αν μέχρι το 2026 τα οικονομικά αποτελέσματα ορισμένων εταιριών δεν είναι τα δέοντα, τότε η δυσάρεστη κουβέντα θα ξανανοίξει στο εσωτερικό της Stellantis. Πρώτη και…χειρότερη, θα πρέπει να την κάνει η πάλαι ποτέ κραταιά Chrysler. Με δυο αυτοκίνητα όλα κι όλα γκάμα, πωλήσεις που ξύνουν τον πάτο της κατάταξης για πάνω από 10 χρόνια και μοναδική αχτίδα αισιοδοξίας το πρωτότυπο Airflow, η αμερικανική φίρμα είναι πρώτο φαβορί για «τσεκούρωμα». Η Lancia βγήκε μεν από τη στενωπό, αλλά το νέο Ypsilon θα πρέπει να βγάλει θετικό ισοζύγιο για να καθαρίσει εντελώς κάθε σύννεφο πάνω από το Τορίνο. Η Maserati, αντίθετα, βρίσκεται σε πολύ πιο δυσχερή θέση. Το ίδιο ισχύει και για τη DS Automobiles.