Με τεράστιο ενθουσιασμό και ακόμα μεγαλύτερη ευτυχία, σχεδόν στα όρια (μπορεί και πέρα) της συγκίνησης, μάθαμε στις αρχές του καλοκαιριού ότι η Lancia επιστρέφει στα ράλλυ. Και το κάνει, επαναφέροντας τα ιστορικά γράμματα «HF». Όπλο των Ιταλών, φυσικά το νέο Ypsilon. Αρχικά στην κατηγορία Rally4, ωστόσο μελλοντικά δεν αποκλείεται συμμετοχή στη Rally2, ενδεχομένως και την κορυφαία (Rally1). Μια κατηγορία όπου, επίσης φυσικά, δεν χρειάζεται να αναφέρουμε τον μύθο που έχει χτίσει η Delta Integrale.
To Ypsilon έχει να κουβαλήσει το μεγαλύτερο φορτίο, που ιστορικά έχει κληθεί να φέρει στις πλάτες του αυτοκίνητο σε αγωνιστική επιστροφή. Πέρα από ότι επαναφέρει μια άλλοτε αυτοκράτειρα του WRC, πρέπει να διαδεχθεί και μια κατασκευή που πήρε 6 σερί πρωταθλήματα. Η Integrale διέλυσε τους πάντες από το 1987 μέχρι το 1992, κατακτώντας διαδοχικά τον τίτλο στους Κατασκευαστές για τη Lancia. Από τότε μέχρι τώρα, που το Ypsilon R4 ετοιμάζεται να πάρει θέση στις ειδικές διαδρομές, δεν υπήρχε εργοστασιακή συμμετοχή από την ιταλική φίρμα. Ιδιωτικές ομάδες κράτησαν ενεργή την Integrale μέχρι το 1994, αλλά επίσημα το Τορίνο είχε να ασχοληθεί πάνω από 30 χρόνια με τους αγώνες, στο διάστημα 1992-2024.
Συνεπώς δεν θα μπορούσε να βρουν καλύτερο καρέ οι Ιταλοί για το αγωνιστικό Ypsilon, από αυτό που έχει πίσω του την Integrale. Σαν μητρική/πατρική φιγούρα, που ξεπροβοδίζει το παιδί έξω από το σχολείο στην πρώτη του μέρα. Εννοείται ότι το συναίσθημα ξεχειλίζει στο comeback της Lancia, η οποία επιστράτευσε τον Miki Biasion (δις πρωταθλητής μαζί της, το 1988 και 1989) για τα ιστορικά πρώτα χιλιόμετρα του Ypsilon R4 στο χώμα.
Αναφορικά με το τεχνικό σκέλος του Ypsilon Rally 4 HF τώρα, η κίνησή του είναι έργο ενός υπερτροφοδοτούμενου τρικύλινδρου 12βάλβιδου μοτέρ 1.2 λίτρων, με απόδοση 212 ίππων και 290 Nm ροπής. Τα ηλεκτρονικά είναι υπόθεση της Magneti Marelli, ενώ η ανάρτηση προέρχεται από την Eibach. Η ισχύς περνά στους μπροστινούς τροχούς με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων και μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, καλούμενη να κυνηγήσει τα χρονόμετρα με ένα βάρος 1.080 κιλών. Μια αντιστοιχία βάρους-δύναμης, που μας δίνει 5,09 κιλά ανά ίππο.