Πριν από δυο μήνες ο CEO της Stellantis είχε ρίξει μια μίνι «βόμβα», δηλώνοντας πως όποια μάρκα του ομίλου δεν εκπληρώνει τις εμπορικές προσδοκίες θα πωλείται ή καταργείται. Τα «καμπανάκια» ήχησαν για αρκετά από τα 14 brand της Stellantis, με ξεκάθαρα φαβορί (βλέπε Maserati, Chrysler). Τελικά, σε νέα ανακοίνωση του πολυεθνικού κολοσσού, άπαντες μπορούν να κοιμούνται ήσυχοι – τουλάχιστον μέχρι το τέλος της δεκαετίας, δηλαδή.
Η Stellantis δηλώνει πως θα τηρήσει την αρχική της δέσμευση, η οποία ήθελε όλες τις εταιρίες να παίρνουν διορία μέχρι το 2030 ώστε να αποδείξουν τη δυναμική τους. Κάτι που σημαίνει ότι τα επίφοβα ονόματα, προς το παρόν δεν βρίσκονται αντιμέτωπα με το φάσμα της πώλησης ή του λουκέτου. Φράση-κλειδί: «προς το παρόν». Το ενδεχόμενο αποχωρήσεων έχει απομακρυνθεί μεν, υπάρχει ξεκάθαρα δε. Γιατί αν μέχρι το 2030 τα οικονομικά αποτελέσματα ορισμένων μαρκών δεν είναι τα δέοντα, τότε η δυσάρεστη κουβέντα θα ξανανοίξει στο εσωτερικό της Stellantis.
Πρώτη και…χειρότερη, θα πρέπει να την κάνει η πάλαι ποτέ κραταιά Chrysler. Με δυο αυτοκίνητα όλα κι όλα γκάμα, πωλήσεις που ξύνουν τον πάτο της κατάταξης για πάνω από 10 χρόνια και μοναδική αχτίδα αισιοδοξίας το πρωτότυπο Airflow, η αμερικανική φίρμα είναι πρώτο φαβορί για «τσεκούρωμα». Η Lancia βγήκε μεν από τη στενωπό, αλλά το νέο Ypsilon θα πρέπει να βγάλει θετικό ισοζύγιο για να καθαρίσει εντελώς κάθε σύννεφο πάνω από το Τορίνο. Η Maserati, αντίθετα, βρίσκεται σε πολύ πιο δυσχερή θέση. Το ίδιο ισχύει και για τη DS Automobiles.
Η Stellantis μπορεί να είναι η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, αλλά η διαχείριση τόσων πολλών εμπορικών brand αποδεικνύεται δύσκολη σε έναν ολοένα και πιο ανταγωνιστικό κλάδο. Οι μετοχές υποχωρούν φέτος κατά 22% μετά τα ασθενέστερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα το πρώτο εξάμηνο του 2024. Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά έσοδα μειώθηκαν κατακόρυφα κατά 40%, κυρίως λόγω της αγοράς της Βόρειας Αμερικής. Τα καθαρά έσοδα μειώθηκαν κατά 14%, ενώ τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 48%.