Το ανανεωμένο Scirocco R φέρει νέες εμπρός και πίσω ποδιές, μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα εμπρός σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα, διευρυμένα πλευρικά μαρσπιέ, και μαύρες δαγκάνες φρένων και λογότυπο «R». Οι standard προβολείς Bi-xenon με ενσωματωμένο φωτισμό στροφών και LED φώτα ημέρας, το περίβλημα καθρεφτών σε ματ χρώμιο, οι σήτες στα άκρα του πίσω προφυλακτήρα, οι οβάλ χρωμιωμένες απολήξεις εξάτμισης (αριστερά και δεξιά) και η μεγαλύτερη αεροτομή αποτελούν τα νέα διακριτικά του Scirocco R.
Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα νέα σπορ καθίσματα εμπρός σε δέρμα/Alcantara με λογότυπο «R» και λειτουργία θέρμανσης και τα επιπλέον όργανα στην κεντρική κονσόλα (πίεση υπερπλήρωσης, χρονόμετρο, θερμοκρασία λαδιού). Παραδοσιακά, τα όργανα έχουν «R» βελόνες σε μπλε χρώμα.
Με 15 ίππους περισσότερους από τον προκάτοχό του, επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,5” με 6τάχυτο DSG κιβώτιο (5,7” με μηχανικό κιβώτιο). Και στις δύο περιπτώσεις, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Η μέγιστη ισχύς του κινητήρα είναι διαθέσιμη στις 6.000 σ.α.λ. με τη μέγιστη ροπή (350 Nm) να παράγεται μεταξύ 2.500 και 5.000 σ.αλ.. Η κατανάλωση έχει ελαφρώς μειωθεί στα 7,9 λτ./100 χλμ. (185 γρ./χλμ. CO2) με κιβώτιο DSG και 8,0 λτ./100 χλμ. με το μηχανικό κιβώτιο (187 γρ.χ/λμ. CO2).
Η Volkswagen R έχει εξελίξει μία ειδική ρύθμιση “sport chassis” στο νέο Scirocco R, όπου χρησιμοποιείται εμπρός ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης XDS. Το σύστημα φρένων διαθέτει αεριζόμενους δίσκους 17 ιντσών, με διάμετρο εμπρός 345 χλστ. και πίσω 310 χλστ. Παράλληλα το πρόγραμμα ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας περιλαμβάνει νέα λειτουργία Sport Mode, ιδανική σε πολύ γρήγορη οδήγηση με πολλές στροφές.