Το Countryman στην πρώτη του γενιά σηματοδότησε και την πρώτη προσπάθεια της MINI για τη δημιουργία ενός πιο πρακτικού μοντέλου, με χαρακτηριστικά και από SUV/Crossover οχήματα. Πλέον, το νέο 2ης γενιάς Countryman έρχεται για να επιτείνει αυτόν τον χαρακτήρα του και να προσφέρει ακόμη περισσότερη πρακτικότητα, πιο χρηστικά στοιχεία, αλλά και περισσότερη «ελευθερία» κίνησης όπως αρμόζει σε ένα SUV μοντέλο. Εμείς, δοκιμάζουμε το νέο δημιούργημα της MINI στην αρχική –προς το παρόν– δικίνητη έκδοσή του Cooper, η οποία κοστίζει από 26.970 ευρώ έχοντας έναν πολύ καλό εξοπλισμό.
Μεγαλύτερο, πιο επιβλητικό και πάντα «MINI»
Το κύριο χαρακτηριστικό της υπόστασης του νέου Countryman αποτελεί η αισθητική αύξηση των διαστάσεών του, αφού πλέον το μοντέλο της MINI φθάνει τα 4.299 μέτρα μήκους όντας 202 χλστ. πιο μακρύ από πριν, το πλάτος του είναι 1.822 χλστ. (+33 χλστ.), ενώ το μεταξόνιο έχει μακρύνει κατά 75 χλστ. και το ύψος κατά 11 χλστ. Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα στο δρόμο το νέο Countryman να δείχνει σαφώς πιο επιβλητικό από το προηγούμενο (είναι χαρακτηριστική η διαφορά εάν δεις τα δύο αυτοκίνητα δίπλα-δίπλα), όχι όμως και ογκώδες μιας και η υιοθέτηση των γνωστών στιλάτων και μοδάτων γραμμών της MINI και σε αυτό το μοντέλο δημιουργεί ένα από τα πιο στιλάτα compact SUV της αγοράς. Φυσικά, όπως και σε όλα τα MINI, έτσι και εδώ υπάρχει διαθέσιμη μια αρκετά μεγάλη γκάμα χρωματικών επιλογών και διχρωμιών, που τονίζουν ακόμη περισσότερο την εμφάνισή του.
Διαβάστε όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων
Εσωτερικό με στυλ, ποιότητα και πολύ καλούς χώρους
Στο εσωτερικό του νέου MINI Countryman η σχεδίαση ακολουθεί και αυτή τη στυλάτη αισθητική φιλοσοφία που χαρακτηρίζει όλα τα δημιουργήματα της εταιρείας. Έτσι πάνω στο ταμπλό ξεχωρίζει το μεγάλο στρογγυλό πολυόργανο της MINI με την οθόνη του συστήματος πολυμέσων, το οποίο μάλιστα φωτίζεται στο περίγραμμά του. Όμορφοι είναι και οι αεροπορικού τύπου διακόπτες χαμηλά στην κονσόλα, στη μέση των οποίων και σε χαρακτηριστικό κόκκινο χρώμα βρίσκεται και ο διακόπτης της μίζας. Στο ποιοτικό κομμάτι το εσωτερικό του Countryman προσφέρει ένα πολύ υψηλό επίπεδο, υψηλότερο από ποτέ, με άφθονη χρήση μαλακών στην υφή πλαστικών που έχουν άριστη συναρμογή και φινίρισμα. Στους χώρους, η σημαντική αύξηση των διαστάσεων του αυτοκινήτου έχει ως αποτέλεσμα ακόμη και 5 πλέον ενήλικες επιβάτες να μεταφερθούν στο εσωτερικό, χωρίς να απαιτούνται πολλές παραχωρήσεις. Στο ίδιο μοτίβο έρχεται και το πορτ-μπαγκάζ με τα πολύ καλά 450 λίτρα χωρητικότητας (+100 λίτρα), που χωρίζεται οριζόντια σε δύο τμήματα. Δύο προαιρετικά στοιχεία πρακτικότητας που πρέπει να σημειωθούν, είναι το συρόμενο πίσω κάθισμα (έως και κατά 13 εκατοστά) και το ηλεκτρικό άνοιγμα της πόρτας του χώρου αποσκευών.
Turbo μοτέρ με πολύ καλές επιδόσεις
Η έκδοση Cooper του νέου Countryman εφοδιάζεται με τον γνωστό 1.5 λίτρων turbo κινητήρα βενζίνης των 136 ίππων της BMW, ο οποίος παρέχει επιπλέον 220 Nm ροπής. Το μοτέρ αυτό παρότι 3κύλινδρο είναι από τα πλέον πολιτισμένα της κατηγορίας, με εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας και ανεπαίσθητους κραδασμούς. Χαρακτηρίζεται από την ελαστικότητά του, την προθυμία του να ανεβάσει στροφές από το χαμηλό κιόλας φάσμα περιστροφής του, αλλά και από τις πολύ καλές επιδόσεις που προσφέρει στο Countryman. Ανάλογα με το οδηγικό set-up (Sport, Mid, Green), μπορεί ο οδηγός να αλλάξει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα, με το «Green» πρόγραμμα να δίνει έμφαση στον περιορισμό της κατανάλωσης. Το κιβώτιο με τη σειρά του είναι 6τάχυτο μηχανικό και έχει το χαρακτηριστικό σφιχτό κούμπωμα των κιβωτίων των MINI. Η κλιμάκωσή του είναι μακριά, χωρίς όμως να πνίγει τις επιδόσεις. Στο πεδίο της κατανάλωσης, η μέση τιμή που είδαμε στη δοκιμή μας ήταν στα 8,5 λτ./100 χλμ., ένα νούμερο που σίγουρα επιβαρύνθηκε και από τις έξτρα 19άρες ζάντες με χαμηλοπρόφιλα ελαστικά του μοντέλου που δοκιμάσαμε.
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή MINI Clubman One D
Βελτιωμένη ποιότητα κύλισης με σπορτίφ στοιχεία στο δρόμο
Βασισμένο πάνω στη νεότερη πλατφόρμα UKL2 της MINI, το νέο Countryman έρχεται για να προσφέρει στο δρόμο βελτιωμένα οδικά χαρακτηριστικά, κυρίως σε ό,τι αφορά στην ποιότητα κύλισης και την παρεχόμενη άνεση. Έτσι, η ανάρτηση (Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, Πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω), παρότι συνεχίζει να έχει έναν «σφιχτό» προσανατολισμό, καταφέρνει να διαχειριστεί πιο αποτελεσματικά από ποτέ το πέρασμα από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και να παρέχει αισθητά καλύτερα επίπεδα άνεσης. Αντίστοιχη βελτίωση έχουμε και στο πεδίο της ποιότητας κύλισης, με λιγότερο θόρυβο από πριν, παρότι και πάλι αυτός δεν απουσιάζει πλήρως λόγω των run-flat χαμηλού προφίλ ελαστικών. Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, το Countryman παραμένει ασφαλές και σίγουρο σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Στις στροφές, οι κλίσεις από το αμάξωμα είναι λίγο πιο αισθητές, όμως δεν ενοχλούν και δεν επηρεάζουν την κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου. Το τιμόνι μπορεί να μην είναι τόσο σπορ όσο πριν, όμως η αίσθηση που προσφέρει ικανοποιεί και με το παραπάνω. Σε όποιον θελήσει να κινηθεί εκτός δρόμου, το Countryman «αισθάνεται» σαφώς πιο άνετα λόγω και της αύξησης της απόστασης από το έδαφος στα 165 χλστ., χωρίς να δυσανασχετεί στο πατημένο χώμα.
+ Εμφάνιση, σχεδίαση-ποιότητα εσωτερικού, πρακτικότητα-χώροι, απόδοση κινητήρα, οδική συμπεριφορά, βελτιωμένη άνεση-ποιότητα κύλισης
– Κατανάλωση υπό πίεση, θόρυβος κύλισης από run-flat ελαστικά χαμηλού προφίλ