Τα νέα Unimog U 4023 των 10,3 τόνων και U 5023 των 14,5 τόνων παρουσιάζει η Mercedes, με νέους Euro 6 κινητήρες, νέα καμπίνα και ακόμα πιο υψηλές δυνατότητες κίνησης σε πολύ δύσβατα εδάφη. Το απόλυτο off roader της Mercedes τροφοδοτείται με 4κύλινδρο ντίζελ κινητήρα 5.1 λτ. OM 934 BlueTec 6, απόδοσης 231 ίππων και 900 Nm ροπής από τις 1.200 σ.α.λ. έως τις 1.600 σ.α.λ. Η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 90 χλμ./ώρα, δεδομένου ότι πρόκειται για φορτηγό όχημα. Παράλληλα έχει μειωθεί η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2, χωρίς ωστόσο να αναφέρονται νούμερα.
Βελτιωμένο με την σειρά του είναι και το κιβώτιο των 8 ταχυτήτων, ο χειρισμός του οποίου γίνεται μέσω του μοχλού στο τιμόνι. Προαιρετικά προσφέρεται και κοντό κιβώτιο για ταχύτητες μεταξύ 2,5 έως 35 χλμ./ώρα. Αναβαθμισμένο με την σειρά του είναι και το φρένο του κινητήρα με φρένο αποσυμπίεσης διπλής ταχύτητας, το οποίο αναπτύσσει δύναμη πέδησης μέχρι 180 kW.
Αλλαγές υπάρχουν και στην καμπίνα, η οποία μπορεί να έχει διατηρήσει την κλασική της μορφή από το 1974, ωστόσο είναι πλήρως εκσυγχρονισμένη. Τώρα είναι ελαφρώς ψηλότερη, ενώ η μεταφορά του μοχλού ταχυτήτων στην κολόνα του τιμονιού εξασφάλισε περισσότερο χώρο. Επιπλέον, υπάρχουν ρυθμιζόμενο τιμόνι, πολλαπλών λειτουργιών κουμπιά, νέος μεγαλύτερος πίνακας οργάνων, αναβαθμισμένο σύστημα θέρμανσης και εξαερισμού και πλήρως ρυθμιζόμενο κάθισμα.
Πλήρως επανασχεδιασμένο είναι και το σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών Tirecontrol plus. Αυτό πλέον ελέγχεται μέσω των προγραμμάτων «Road», «Sand» και «Rough Terrain». Με απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος στα 600 χιλιοστά, αναρτήσεις με τεράστιες διαδρομές, γωνία εισόδου 44 μοιρών, εξόδου 51 μοιρών, ράμπας 31 μοιρών και βάθος υδάτινου κωλύματος 1,20 μέτρων, το νέο Unimog προορίζεται για «βαριά» εκτός δρόμου χρήση, που μάλλον δεν μπορεί να φτάνει οποιοδήποτε 4×4 ή έστω και 6×6 όχημα.