Ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα που παρουσιάστηκαν το 2012 είναι η νέας γενιάς Mercedes A-Class. Βασισμένη πάνω στη νέα πλατφόρμα MFA της Mercedes, η 3η γενιά του γερμανικού μοντέλου είναι εξ ολοκλήρου νέα. Εκ πρώτοις, ρίξτε μια ματιά στην εμφάνιση: Απεμπολώντας δια παντός το ενός όγκου αμάξωμα των δύο προηγούμενων γενιών της, η νέα A-Class λαμβάνει ένα πιο γλυπτό και “ψαγμένο” look. Στο εμπρόσθιό της τμήμα επίσης, υιοθετεί τη νέα μάσκα της Mercedes με άρχον το μεγάλο αστέρι, αλλά και έναν πιο επιθετικό προφυλακτήρα από κάθε άλλη φορά. Τα φωτιστικά, με τους λαμπτήρες LED συμβάλλουν στην μοντερνοποίηση του σχήματος, ενώ επίσης με LED, αλλά εντελώς νέα σχεδιαστικά για τη μάρκα, είναι και τα πίσω φωτιστικά.
Από πλευράς διαστάσεων, η νέα A-Class είναι αρκετά μακρύτερη κατά 487 χλστ. σε σχέση με τη σημερινή (4.292 χλστ.), ενώ είναι και πιο πλατιά κατά 15 χλστ. (1.780 χλστ.). Φυσικά, η απώλεια του διπλού πατώματος τύπου sandwich των δύο προηγούμενων γενιών της A-Class, έχει ως αποτέλεσμα η νέα να είναι αρκετά πιο κοντή σε ύψος (-163 χλστ.). Κορυφαίος πάντως είναι ο αεροδυναμικός συντελεστής (cd: 0,26) του νέου αμαξώματος του μοντέλου.
Πολύ μεγάλο είναι και το ενδιαφέρον στον τομέα των κινητήρων, αφού η νέα Mercedes A-Class έρχεται με μια νέα γκάμα τετρακύλινδρων μοτέρ. Στους βενζινοκινητήρες, όλες οι εκδόσεις θα φέρουν τούρμπο και άμεσο ψεκασμό. Πρώτη επιλογή στη γκάμα θα είναι ο 1,6 turbo των 115 ίππων για την A180, ενώ ακολουθεί η εκδοχή των 156 ίππων για την A200. Η κορυφαία A250 εφοδιάζεται με τον 2λιτρο turbo των 211 ίππων. Στους diesel, ο 1,8 CDI με 109 ή 136 ίππους ορίζει τις αρχικές επιλογές και ακολουθεί ο 2,2 CDI των 170 ίππων. Σε όλα τα μοτέρ, στάνταρ είναι 6άρι μηχανικό κιβώτιο, με διπλού συμπλέκτη 7ατάχυτο κιβώτιο να προσφέρεται προαιρετικά. Επίσης, όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με σύστημα ECOstart/stop.
Σε ό,τι αφορά στο νέο πάτωμα της A-Class, έχουμε να κάνουμε με μια πιο ορθολογική επιλογή σε σχέση με το διπλό πάτωμα τύπου sandwich των προηγούμενων. Η ανάρτηση είναι κοινή με αυτή της νέας MercedesB-Class και αποτελείται από Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλών (τεσσάρων) συνδέσμων πίσω. Φυσικά, ανάλογα με την έκδοση θα υπάρχει και επιλογή για πιο σπορ ρυθμίσεις ή ακόμη και μέσω του προαιρετικού AMG πακέτου. Το σύστημα διεύθυνσης τέλος, φέρει σε όλες τις εκδόσεις ηλεκτρο-μηχανική υποβοήθηση.