Η κουπέ εκδοχή της Mercedes C-Class δεν θα μπορούσε να λείπει από την οικογένεια της Mercedes. Η γερμανική μάρκα λοιπόν συμπλήρωσε το κενό της με την C-Class Coupe, ένα υπέροχο σε εμφάνιση αυτοκίνητο, το οποίο σε κερδίζει με το καθαρόαιμο κουπέ αμάξωμά του. Οι αρετές του όμως δεν περιορίζονται μόνο στην εμφάνισή του, καθώς κάτω από το μακρύ και επιβλητικό καπό του, αν και μπορεί να χωρά ακόμη και υπερτροφοδοτούμενος V8 κινητήρας, στην συγκεκριμένη περίπτωση έχει ένα μοτέρ ιδανικό για τη χώρα μας, καθώς είναι το υπερτροφοδοτούμενο 1.6 λτ. Πάνω από όλα όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο, από άκρη σε άκρη, το οποίο βασίζεται στην νέα πλατφόρμα MRA στην οποία βασίζεται και η σεντάν έκδοση της C-Class.
Διαφορετική και γνήσια
Αν και αποτελεί μέλος της οικογένειας της C-Class, η Coupe διαφέρει σημαντικά από τις υπόλοιπες εκδόσεις αμαξώματος, ενώ είναι πιστή στις αρχές των κουπέ μοντέλων. Αυτό μεταφράζεται σε μεγάλο εμπρός μέρος, με τονισμένο καπό, δύο πόρτες χωρίς πλαίσιο παραθύρων και έντονα κεκλιμένη οροφή με τις πίσω κολόνες να έχουν μικρότερη γωνία από τις εμπρός. Φυσικά όπως σε κάθε Mercedes νέας γενιάς, η μάσκα εμπρός είναι επιβλητική, ενώ τα φώτα LED υπογραμμίζουν την αισθητική του αυτοκινήτου. Φυσικά το μοντέλο της δοκιμής μας είναι ακόμη πιο… ξεχωριστό καθώς συνοδεύεται από το πακέτο αισθητικής αναβάθμισης της AMG, το οποίο αποτελείται από διαφοροποιημένη γρίλια (Diamond την αποκαλεί η Mercedes), ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών και αεροδυναμικό διαχύτη πίσω. Όσον αφορά στις διαστάσεις του αμαξώματος, το μήκος του είναι στα 4.686 χλστ. το πλάτος στα 1.810 χλστ. και το ύψος στα 1.405 χστ.
Άνετο και πολυτελές εσωτερικό
Το εσωτερικό της Mercedes C-Class Coupe δεν διαφέρει ουσιαστικά από τα υπόλοιπα μοντέλα της κλάσης της. Ακολουθεί την ίδια αρχιτεκτονική με αυτή του εσωτερικού που συναντάμε στο σεντάν μοντέλο, ενώ ακόμη και στις λεπτομέρειες είναι ίδια. Η ποιότητα είναι γνώριμη για μοντέλο της μάρκας, ενώ οι χώροι για τους πίσω επιβάτες, όπως είναι λογικό λόγω της κλίσης της οροφής, είναι ελαφρώς μειωμένοι. Η όλη σχεδιαστική προσέγγιση πάντως ταιριάζει γάντι στο ύφος του αμαξώματος, ενώ φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείπουν στοιχεία όπως το σύστημα πληροφοριών και πολυμέσων με το τάμπλετ στο κέντρο της οθόνης. Φυσικά, η θέση οδήγησης είναι χαμηλή, όπως αρμόζει σε ένα γνήσιο κουπέ αυτοκίνητο, ενώ η ορατότητα είναι περιορισμένη ειδικά προς τα πίσω. Η εργονομία πάντως έχει τα θέματά της, καθώς ο χειρισμός του συστήματος πολυμέσων μάλλον θα κάνει πολλούς να διαβάσουν το εγχειρίδιο χρήσης, ενώ η τοποθέτηση του επιλογέα ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου πίσω από το τιμόνι και όχι στην κεντρική κονσόλα, μπορεί να παραξενέψει κάποιους, συνηθίζεται όμως. Οι εμπρός επιβάτες δεν θα παραπονεθούν για την ευρυχωρία της καμπίνας, ενώ το πίσω κάθισμα είναι για δύο άτομα. Ο χώρος αποσκευών αντίστοιχα είναι κατά 80 λίτρα μικρότερος από της σεντάν C-Class, με συνολικό όγκο 400 λίτρων, ενώ οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι ικανοποιητικοί για τους εμπρός.
Ένα μοτέρ “μικρός ήρωας”
Η αλήθεια είναι πως στο άκουσμα του μοτέρ της C 180 Coupe δεν πετάς και την σκούφια σου… Βλέπετε το ύφος του αυτοκινήτου δεν μπορεί να πει κανείς πως ταιριάζει με ένα μοτέρ 1.6 λτ. Παρόλα αυτά γρήγορα σε διαψεύδει η πραγματικότητα. Και αυτό γιατί οι 156 ίπποι και τα 250 Nm ροπής του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα είναι αρκετά να κινήσουν με σθένος την C 180 Coupe. Η απόκρισή του από τις χαμηλές στροφές είναι πολύ καλή, ενώ σε όλο το φάσμα ρυθμού περιστροφής του αποδεικνύεται πρόθυμο, αν και λίγο τραχύ όταν ο ρυθμός περιστροφής αυξάνεται. Ενδεικτικά είναι τα νούμερα επιδόσεων με το 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 8,0 δλ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 223 χλμ./ώρα. Οι τιμές αυτές αφορούν στις εκδόσεις με το αυτόματο 7τάχυτο σειριακό κιβώτιο 7G-TRONIC PLUS, το οποίο είναι ομαλό στις αλλαγές του και αρκετά γρήγορο. Όσον αφορά στο σύστημα DYNAMIC SELECT που υπάρχει στην C 180 Coupe, αυτό διαφοροποιεί σε μεγάλο βαθμό την οδική συμπεριφορά μέσα από 5 προγράμματα οδήγησης (Eco, Comfort, Sport, Sport+, Individual) επεμβαίνοντας στο σύστημα διεύθυνσης, στο μοτέρ και το σημείο αλλαγής των ταχυτήτων. Όσον αφορά στην κατανάλωση, αυτή χωρίς προσπάθεια κυμαίνεται στα 9,5 λίτρα/100 χλμ. Το πρόβλημα εδώ όμως δεν είναι η κατανάλωση αλλά το μικρό ντεπόζιτο των 41 λίτρων (στάνταρ εξοπλισμός – το μεγάλο στα 66 λίτρα κοστίζει 65,1 ευρώ).
Ήρεμη δύναμη
Οδηγικά η C 180 Coupe είναι πιο δυναμική από την σεντάν έκδοση χάρη και στην πιο σπορ ρύθμιση της ανάρτησης η οποία την κρατά κατά 15 χλστ. πιο χαμηλά στο έδαφος και την καθιστά πιο σφιχτή. Παρόλα αυτά διατηρεί σε ικανοποιητικό επίπεδο την άνεση, ακόμη και όταν το οδόστρωμα έχει έντονες ανωμαλίες, ούσα πιο άμεση στις εντολές του οδηγού και με μικρότερες κλίσεις στις στροφές. Το κράτημά της είναι κορυφαίο, ενώ το ESP έχει κορυφαία λειτουργία και παρεμβαίνει πάντοτε έγκαιρα και ταυτόχρονα διακριτικά. Πάντως η C 180 Coupe είναι στο στοιχείο της όταν βρίσκεται στον αυτοκινητόδρομο, όπου και αποδεικνύεται ένας πραγματικός χιλιομετροφάγος.
Αν έπρεπε να βάλουμε έναν τίτλο στην Mercedes C 180 Coupe αυτός θα ήταν «βασικό ένστικτο». Και αυτό γιατί ακόμη και σε αυτή την βασική του έκδοση το γερμανικό κουπέ διατηρεί το ένστικτο του κουπέ αυτοκινήτου που θέλει να ξεχωρίζει εκτός από την εμφάνισή του και με τον οδηγικό του χαρακτήρα. Το τίμημα για ένα τόσο ξεχωριστό και ικανό αυτοκίνητο δεν θα μπορούσε να είναι χαμηλό, με την ελληνική αντιπροσωπεία να έχει θέσει ως αφετηρία τιμής της C 180 Coupe τα 42.584 ευρώ.
+ Εμφάνιση, χαμηλός κυβισμός μοτέρ, ποιότητα, άνεση, ηχομόνωση, ρύθμιση ανάρτησης, κράτημα, λειτουργία ESP
– Χώρος για τους πίσω επιβάτες, μικρό ντεπόζιτο στον βασικό εξοπλισμό