H Hyundai δείχνει τις «αγριεμένες» προθέσεις της για την γκάμα των υψηλών επιδόσεων μοντέλων «N» που ετοιμάζει, μέσω του άκρως εντυπωσιακού σπορ πρωτότυπου μοντέλου RN30.
Το εμπνευσμένο από αγωνιστικά οχήματα Hyundai RN30 βασίζεται στο νέο i30 και δημιουργήθηκε σε στενή συνεργασία με τα τμήματα Hyundai Motorsport (HMSG), Hyundai Motor Europe Technical Center (HMETC) και το Hyundai Motor’s Performance Development & High Performance Vehicle Division.
Το RN30 τροφοδοτείται με ένα 2λιτρο turbo μηχανικό σύνολο με μπλοκ από σφυρηλατημένα τμήματα αντί χυτευτά, έτσι ώστε να αυξηθεί η αντοχή τους. Το πανίσχυρο αυτό μοτέρ αποδίδει 380 ίππους και 451 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με ένα υγρού τύπου κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT και με σύστημα τετρακίνησης και με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα εξάτμισης. Για τη βελτίωση των δυναμικών χαρακτηριστικών, το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό eLSD εξασφαλίζει το κατάλληλο ποσοστό ροπής ανά τροχό, ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης.
Κατά την εξέλιξή του, οι μηχανικοί της Hyundai έδωσαν ιδιαίτερη βαρύτητα στη μείωση του βάρους και στο χαμήλωμα του κέντρου βάρους. Αντί για χρήση ανθρακονήματος ενισχυμένο με πλαστικό, η Hyundai έκανε χρήση πλαστικών υλικών, σχεδιασμένων σε συνεργασία με την BASF.
Το άκρως δυναμικού σχεδιασμού αμάξωμα του RN30 διατήρησε κάποια αισθητικά στοιχεία από το νέο i30, ωστόσο διαθέτει πολλά αεροδυναμικά βοηθήματα, είναι αρκετά πιο πλατύ (1.930 χλστ.) και πιο χαμηλό κατά 84 χλστ. (1.355 χλστ.). Επίσης, εφοδιάζεται με μεγάλο πίσω διαχύτη, αεραγωγούς, κεραμικές διπλές εξατμίσεις και 19 ιντσών ελαφριές ζάντες αλουμινίου. Φυσικά πολλές απαραίτητες αλλαγές έχουν γίνει και στο αγωνιστικό εσωτερικό του RN30, όπως είναι –μεταξύ άλλων- η τοποθέτηση μπάκετ καθισμάτων, rollcage.
Όσο για το i30N παραγωγής θα είναι διαθέσιμο το επόμενο έτος και αναμένεται να έχει αρκετά δυναμικά χαρακτηριστικά σε κάθε επίπεδο.