Το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος αποτέλεσε μια πολύ καλή ευκαιρία για απόδραση από τα τείχη της Αθήνας, με προορισμό μία από τις πιο όμορφες και ιστορικές πόλεις της χώρας μας, τα Ιωάννινα. Το ταξίδι μακρινό, αλλά κυρίως άκρως απαιτητικό για τον οδηγό, ο οποίος πρέπει να είναι συνεχώς σε εγρήγορση, λόγω των πολλών επικίνδυνων χιλιομέτρων.
Από την Αθήνα μέχρι την Κόρινθο ο αυτοκινητόδρομος είναι άνετος και ασφαλής, όμως από εκεί και μετά αρχίζουν τα δύσκολα. Η Κορίνθου – Πατρών είναι ένα συνεχόμενο εργοτάξιο με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση και ελάχιστα σημεία για να γίνει προσπέραση. Από το Αντίρριο και μετά υπάρχουν περίπου 35 χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομου έξω από το Αγρίνιο και κατόπιν από πολλά χιλιόμετρα, ασφαλής δρόμος υπάρχει έξω από την Άρτα. Τουλάχιστον το τοπίο μετά την Άρτα σε αποζημιώνει με την ομορφιά του και την πλούσια βλάστηση, εκτός αν τύχουν μπροστά σου φορτηγά και κολλήσεις πίσω από την ουρά.
Σε αυτό το πολύωρο ταξίδι, το Honda Civic στην έκδοση Sport με τον κινητήρα πετρελαίου των 1.6 λτ., (διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή) στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων σε κάθε επίπεδο και εκτιμήσαμε για ακόμα μία φορά που το οδηγήσαμε τα πολλά πλεονεκτήματά του.
Ο πετρελαιοκινητήρας των 120 ίππων και με την άφθονη ροπή των 300 Nm συνδυάζεται ιδανικά με το άψογο σε αίσθηση και θέση 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Σε ρυθμούς ταξιδιού με 130 χλμ./ώρα, ο δείκτης του στροφόμετρου δείχνει περίπου 2.300 σ.α.λ. και η λειτουργία του μοτέρ είναι ήσυχη με λιγοστούς κραδασμούς και “κροτάλισμα” Ο εν λόγω ντίζελ επιταχύνει σε γοργούς ρυθμούς το αυτοκίνητο σε μια προσπέραση, ενώ είναι πρόθυμος σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ. Μεγάλο πλεονέκτημά του αποτελεί και η πολύ χαμηλή κατανάλωση. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού το trip computer έγραψε 4,7 λτ./100 χλμ. με χρήση κλιματισμού και σβέλτους ρυθμούς. Σε κόστος σημαίνει ότι για την απόσταση των 420 χλμ. Αθήνα – Ιωάννινα και με μέση τιμή πετρελαίου στα 1,11 €/χλμ. “έκαψε” μόλις 21,9 ευρώ, όταν το κόστος των διοδίων (μαζί με τη Γέφυρα του Ρίο) είναι στα 22,7 ευρώ, ενώ θα ακριβύνει και άλλο με την ολοκλήρωση της Ιονίας Οδού.
Μεταξύ των σημαντικών πλεονεκτημάτων του Civic είναι ακόμα η οδική του συμπεριφορά και η οδηγική αίσθηση. Το αυτοκίνητο στρίβει με σιγουριά και μικρές κλίσεις στις κλειστές ορεινές στροφές, χωρίς περιττές κινήσεις, το τιμόνι έχει σωστό βάρος, πληροφόρηση και είναι άμεσο στις εντολές του οδηγού, ενώ τα φρένα του είναι δυνατά. Από πλευράς άνεσης, η ανάρτησή του παρόλο που είναι σφιχτή δεν κουράζει σε πολύωρες διαδρομές και μόνο στα “κατσαρά” οδοστρώματα περνάει αισθητούς θορύβους στο εσωτερικό.
Κάποια χαρακτηριστικά του Civic που εκτιμήσαμε και μας άρεσαν για ακόμα μία φορά που είχαμε στην κατοχή μας το αυτοκίνητο είναι οι άνετοι χώροι του για μια τετραμελή οικογένεια, ο σπορτίφ σχεδιασμός του μέσα – έξω και το ποιοτικό εσωτερικό του. Μειονεκτήματά του αποτελούν τα μικρά πίσω παράθυρα και το διπλό τζάμι της πόρτας του πορτ μπαγκάζ με το οριζόντιο χώρισμα που περιορίζει την ορατότητα.