Το υπάρχον, 9ης γενιάς Honda Civic το οποίο παρουσιάστηκε το 2011, δέχτηκε πέρυσι μια διακριτική αναβάθμιση τόσο σε σχεδίαση όσο και σε επιμέρους μηχανικά τμήματα, ενώ το 2015, το Ιαπωνικό μικρομεσαίο μοντέλο ανανεώθηκε εκ νέου. Το Civic MY14 που δοκιμάζουμε ξεχωρίζει εξωτερικά από τα φιμέ κρύσταλλα στο πίσω παρμπρίζ, τα σκούρα πίσω φωτιστικά σώματα, τη διακοσμητική μαύρη επένδυση πάνω από το πλαίσιο της πινακίδας και το μαύρο τμήμα χαμηλά στον πίσω προφυλακτήρα. Μπροστά περιλαμβάνει νέο μαύρο διακοσμητικό στον προφυλακτήρα, ενώ τα πλαστικά στους θόλους των τροχών είναι πιο σκούρα και υπάρχουν νέες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών σε ασημί και μαύρο.
Οικονομικός και αποδοτικός ο 1.6 ντίζελ
Στα βασικά «συν» του Civic 1.6 i-DTEC είναι ο σύγχρονος κινητήρας πετρελαίου των 120 ίππων, ο οποίος διακρίνεται για τα πολύ καλά χαρακτηριστικά του σε κάθε επίπεδο αποτελώντας έναν από τους καλύτερους ντίζελ στην κατηγορία. Από τις χαμηλές στροφές ο 1.6 i-DTEC παρουσιάζει πολύ καλό τράβηγμα, ελαστικότητα και επιταχύνει σε γρήγορους ρυθμούς το αυτοκίνητο σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ (χάρη και στην άφθονη ροπή των 300 Nm). Ενοχλητικοί κραδασμοί δεν υπάρχουν και ο θόρυβος που παράγει γίνεται αισθητός μόνο στις υψηλές στροφές. Το δε 6άρι κιβώτιο αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση, αφού οι διαδρομές του επιλογέα είναι κοντές, το κούμπωμά του είναι ακριβές και ο επιλογέας βρίσκεται στο κατάλληλο σημείο, ακριβώς στην προέκταση του χεριού. Όσο για την κατανάλωση, σε ρεαλιστικούς ρυθμούς κυμαίνεται στα 5 λτ./100 χλμ. και πέφτει ακόμα πιο κάτω σε ταχύτητες ταξιδιού.
Ευχάριστο στο δρόμο και με πολύ καλή οδική συμπεριφορά
Αναθεωρημένες με την σειρά τους είναι οι αναρτήσεις εμπρός – πίσω του ανανεωμένου Civic. Η πίσω ανάρτηση με τον ημιάκαμπτο άξονα φέρει υδραυλικά σάιλεντμπλοκ αντικαθιστώντας τα ελαστικά και μπροστά έγιναν νέες ρυθμίσεις. Νέα είναι η χαρτογράφηση του συστήματος διεύθυνσης με την ηλεκτρική υποβοήθηση για καλύτερη αμεσότητα. Στην πράξη, το Civic MY14 παρουσιάζει πολύ καλή οδική συμπεριφορά ανεξαρτήτως διαδρομής, εμπνέει στιβαρότητα, σιγουριά και ασφάλεια, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι μικρές και τα όρια πρόσφυσης υψηλά. Παρά την σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης δεν περνούν στο εσωτερικό κραδασμοί, ωστόσο οι πιο έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος γίνονται αισθητές στους επιβάτες.
Μοντέρνο, ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό
Διακριτικές είναι οι αλλαγές που έχουν γίνει και στο εσωτερικό του Honda Civic MY14 και περιλαμβάνουν νέες λευκές ραφές στο τιμόνι, τα καθίσματα και την επένδυση γονάτων, καθώς και μαύρα χειριστήρια στο πάνελ του ηχοσυστήματος και στο τιμόνι. Σχεδιαστικά δεν χρειάστηκε να αλλάξει κάτι, αφού το εσωτερικό του Civic είναι από τα πιο μοντέρνα που συναντά κανείς σε μικρομεσαίο αυτοκίνητο. Ποιοτικά, το μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό του Civic είναι κατασκευασμένο από παχύ αφρώδες πλαστικό, ενώ το φινίρισμα και εφαρμογή σε όλες τις επιφάνειες βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα. Μεταξύ των πλεονεκτημάτων του Civic είναι οι άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες και το μεγάλο και τετραγωνισμένο πορτ μπαγκάζ των 477 λίτρων.
(+) Απόδοση κινητήρα, κατανάλωση, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση
(-): Τιμή, χώρος για τα κεφάλια στο πίσω κάθισμα, ορατότητα προς τα πίσω